www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Bancile continua sa inchida agentiile stradale, pe masura ce tot mai multi clienti folosesc aplicatiile de mobile banking

Autor: Bancherul.ro
2017-08-02 22:12

BRD a inchis 28 de agentii pe parcursul ultimului an, reteaua teritoriala a bancii ajungand in prezent la 790 de unitati, pe masura ce numarul utilizatorilor de internet si mobile banking continua sa creasca vertiginos.


Bancile romanesti au inchis in total 164 de unitati in perioada martie 2016-martie 2017, conform indicatorilor sistemului bancar de la BNR. (vezi aici detalii)


Tendinta de digitalizare a serviciilor bancare in paralel cu inchiderea sucursalelor stradale devine tot mai evidenta, cu unele banci mari, precum BCR, pregatindu-se sa ofere credite pe telefonul mobil, in prezent oferind deja posibilitatea deschiderii de conturi exclusiv online.


De altfel, alte banci mici, mai flexibile si cu mai putine unitati stradale decat cele mari, precum Libra Internet Bank, acorda deja credite online, dupa ce a permis potentialilor clienti sa-si deschida conturi exclusiv prin internet inca de acum un an.


Alte banci concentrate pe digitalizare, precum ING Bank, isi promoveaza, de asemenea, serviciile bancare online si pe telefonul mobil.


Revenind la BRD, banca franceza anunta ca numarul contractelor de internet si mobile banking a crescut cu 27% in ultimul an, la 1,2 milioane, banca avand un numar de 2,2 milioane clienti, iar numarul utilizatorilor de mobile banking a urcat spectaculos, cu 59%.


Numarul clientilor activi ai BRD a crescut cu 24.000 in ultimul an, insa in trimestrul doi din 2017 a scazut cu 2.000, la 2,271 milioane in iunie, de la 2,281 milioane in martie.


Asadar, inchiderea celor aproape 20 de unitati BRD nu a condus la pierderea de clienti, dimpotriva, banca a reusit sa-si sporeasca numarul acestora.


Pe de alta parte, reducerea numarului de unitati nu s-a reflectat si in costurile BRD, care in loc sa scada au crescut cu 2% in primul trimestru din acest an, comparativ cu prima jumatate a anului precedent.


BRD si-a dublat profitul in acest an, insa nu datorita eficientei operationale, ci a reducerii substantiale a riscului de credit, mai exact a reversarii unui volum important de provizioane constituite anterior in vederea acoperirii potentialelor pierderi din credite neperformante (vezi aici detalii)