www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



ING nu-si mai revine de la incidentul care a afectat centrul de date: noi probleme cu accesul in aplicatia de internet banking Home Bank

Autor: Bancherul.ro
2017-01-29 15:25

La aproape cinci luni de la incidentul din 10 septembrie 2016, cand serverele ING au fost afectate in urma unui exercitiu de stingere a incendiilor cu gaz inert, provocand caderea sistemului informatic al bancii timp de peste noua ore, banca inca nu si-a revenit complet din acel soc.


Pe parcursul urmatoarelor luni sistemul informatic al ING, in special aplicatia de internet banking, Home Bank, dar si cardurile si ATM-urile, a avut mai multe erori sau intreruperi de functionare, se pare o consecinta a afectarii bazei de date a clientilor din serverele afectate din centrul de date al bancii.


De altfel, cauzele incidentului dar mai ales masurile luate de BNR si de ING pentru evitarea unor astfel de probleme in viitor raman o enigma, banca nationala considerand ca e vorba de un secret bancar (vezi aici detalii).


Ultima intrerupere a aplicatiei Home Bank a ING a avut loc saptamana trecuta, in 25 ianuarie, o zi aglomerata cu platile efectuate de clientii bancii, intrucat era termenul maxim pentru plata contributiilor firmelor catre bugetul de stat.


Clientii ING au reclamat pe pagina de Facebook a bancii (ING Web Cafe) ca in jurul orei 12 au fost anuntati ca se face un upgrade al sistemului, astfel ca aplicatia Home Bank nu va functiona cateva ore, pana in jurul orei 16. “Upgrade in timpul zilei? Este o dovada de amatorism si lipsa de consideratie din partea ING fata de clientii sai”, s-au plans clientii bancii.


Banca a revenit ulterior si a precizat ca mesajul publicat pe site privind upgrade-ul a fost eronat, iar dupa aproximativ o ora si-a anuntat clientii ca eroarea in aplicatie a fost rezolvata, iar Home Bank functioneaza din nou normal.


Warning: mysql_free_result() expects parameter 1 to be resource, null given in /home/bancherul/public_html/print.php on line 104