ING system failure | Stirea Zilei

Incidentul de la ING, care a afectat peste noua ore sistemul informatic al bancii, ramane un secret bancar

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2017-01-11 19:48

Toate bancile romanesti au sedii secundare de procesare a bazelor de date (data center) situate in locatii diferite de cele in care-si desfasoara activitatea principala, astfel incat, in situatii de catastrofe naturale sau alte accidende grave, precum incendii sau inundatii, sa-si poata contina activitatea de procesare a serviciilor financiare oferite populatiei si firmelor, in special cele de plati cu cardul sau prin internet.

“Toate instituțiile de credit au sedii secundare sau (un singur caz) aranjamente pentru a folosi un sediu secundar al altei instituții de credit”, a precizat Banca Nationala a Romaniei (BNR), pentru Bancherul.ro.

Insa doar existenta unui data center cu redundanta geografica nu ofera siguranta ca o banca isi poate continua activitatea neintrerupt in cazul unui incident intervenit la data center-ul principal, dupa cum am vazut in cazul ING Bank din 10 septembrie 2016, cand sistemul informatic al bancii nu a functionat timp de peste noua ore, din cauza afectarii servererelor de la centrul de date, dupa efectuarea unor teste de stingere a incendiului cu gaz inert. (vezi aici detalii)

“ING Bank dispune de un sediu secundar pentru procesare, aflat în proprietatea sa. Sediul secundar este funcțional, este dotat corespunzător și este situat în altă locație decât sediul principal”, precizeaza BNR, care mai adauga:

“Deficiențele ce au condus la apariția incidentului la ING Bank au fost identificate prin controlul efectuat de BNR, însă aceste informații nu sunt destinate publicării, intrând sub incidența secretului profesional, conform art. 52 din legea privind Statutul BNR nr 312/2004.”

BNR a precizat anterior pentru Bancherul.ro ca incidentul s-a produs in cursul unui test al soluției de stingere a incendiilor cu gaz de la centrul de date secundar al ING Bank. In urma controlului la ING, banca a fost amendata cu maximul prevazut de lege, 5.000 de lei, “pentru deficiențe în managementul riscului și pentru nefuncționarea sediului secundar”.

De unde deducem ca problema ING a fost cauzata de incidentul de la sediul secundar al bancii, care a afectat baza de date ale clientilor. Ceea ce este destul de ciudat, intrucat in mod normal in sediul secundar ar trebui sa existe doar o replica, un back-up al bazei de date din sediul principal, care in mod normal nu ar trebui sa afecteze activitatea din sediul principal.

Incidentul de la ING ramane, asadar, o enigma, mai degraba un secret bancar pentru public.

BNR a mai precizat ca “a fost transmisă o atenționare către toate instituțiile de credit și către operatorii sistemelor de plăți și decontare din România, prin care aceștia au fost informați asupra faptului că anumite soluții de stingere a incendiilor cu gaz inert pot conduce la defecțiuni foarte grave ale sistemelor de stocare a datelor, fiind recomandată folosirea unor soluții alternative de stingere a incendiilor până la verificarea acestor instalații și, dacă este necesar, implementarea unor soluții tehnice adecvate.” (vezi aici detalii)

Taguri: ING  Banca Nationala a Romaniei  plati online  digital banking  POS  bancomat  internet banking  mobile banking  plati  Self-bank  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Bancile nu verifica cine este detinatorul unui cont IBAN, permitand inselaciunile

Bancile nu verifica daca un cont IBAN in care se face o plata corespunde cu numele detinatorului acestuia, persoana fizica sau firma, facilitand astfel inselaciunile, dupa o procedura destul de simpla. Hotul face rost de o factura pentru livrarea unor produse sau servicii, emisa de o detalii

Romanii vor putea face plati instant cu telefoanele mobile, din 2019

Platile interbancare de mica valoare (sub 50.000 de lei) vor putea fi realizate instant de la finalul acestui an, fata de cateva ore sau chiar o zi, ca in prezent, iar Transfond va pune la dispozitia bancilor, IFN-urilor si fintech-urilor un serviciu suplimentar care va permite platile instant detalii

Seful Oficiului de combatere a spalarii banilor (ONPCSP) a fost amendat de o judecatoare in procesul fraudelor de la BRD

Presedintele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, Staicu Daniel-Marius, a primit o amenda judiciara de 5.000 lei, pentru refuzul indirect de a pune la dispozitia instantei care judeca procesul fraudelor de la BRD din perioada 2009-2011 informatiile solicitate in acest detalii

ING Bank spune ca a luat masuri pentru evitarea unei noi erori de procesare a platilor cu cardul, insa ramane problema comunicarii cu clientii, care au inceput sa-si piarda increderea in banca

ING Bank spune ca a luat masuri pentru a putea evita in viitor aparitia unei noi erori de procesare a platilor cu cardul, precum cea de luni, 8 octombrie, cand au fost incasate de doua ori tranzactiile cu cardurile la POS-uri si online, precum si retragerile de bani de la bancomate, efectuate pe detalii

Ultimele Comentarii