BANCI | Interviu

Traian Halalai, Eximbank: doar prin educație se poate crea o societate cu valori corecte, care să genereze progres și prosperitate

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2022-10-06 09:41

Traian Halalai, presedinte executiv EximBank

"Doar prin educație se poate crea o societate cu valori corecte, care să genereze progres și prosperitate", spune Traian Halalai, presedinte executiv EximBank, intr-un interviu pe tema educatiei financiare: 

- Ce considerati ca trebuie facut pentru cresterea nivelului de educatie financiara?

Eximbank: Tema educației financiare este una pe care sistemul bancar în ansamblu o tratează cu multă seriozitate și maximă implicare – prin toate programele pe care le derulează fiecare bancă individual sau la nivel sistemic – însă nu o poate acoperi singur.

Eforturi trebuie făcute din ambele părți, pentru că, astăzi, informația este disponibilă tuturor și este și responsabilitatea fiecăruia să o procure și să o înțeleagă înainte de a lua o decizie financiară.  

În acest context, de-a lungul timpului, Grupul EximBank a susținut numeroase proiecte educaționale financiare menite să contribuie la însușirea și aprofundarea unor elemente ale educaței financiare la nivelul învățământului primar, gimnazial, liceal, universitar și al persoanelor adulte. 

De asemenea, au fost implementate programe de internship care să facă mult mai ușoară tranziția tinerilor de la şcoală la viaţa activă, cu posibilitatea de a performa rapid, precum și programe pentru centre educaționale care să susțină activitatea didactică și de cercetare.  

Este un proces continuu, așa cum ar trebui să fie și la nivel individual – de învățare continuă, pe care Grupul EximBank și-l asumă, având convingerea că doar prin educație se poate crea o societate cu valori corecte, care să genereze progres și prosperitate.  

- Care sunt metodele si procedurile utilizate de banca pentru imbunatatirea relatiei cu clientii si administrarea reclamatiilor?

Eximbank: La nivelul Grupului EximBank, la fel ca în orice altă instituție bancară ce activează pe piața românească, există un set de reglementări interne care transpun cadrul de guvernanță a reclamațiilor stabilit de reglementator (Banca Națională a României), respectiv o politică de administrare a reclamațiilor și de monitorizare a acestora, precum și o funcție de administrare a reclamațiilor care să permită investigarea reclamațiilor în mod imparțial și, în același timp, să comunice eficient cu persoanele care întâmpină dificultări în relația cu banca. 

Pentru a-și îmbunătăți relația cu clienții, Grupul EximBank își ajustează permanent cadrul operațional prin corectarea problemelor recurente, atunci când acest lucru este în mod rezonabil posibil, pe baza cazuisticii întâlnite și a analizei reclamațiilor.

- Care apreciati ca este cea mai buna practica in solutionarea reclamatiilor cu clientii?

Eximbank: Subiectul reclamațiilor în domeniu bancar este unul complex pentru care, din păcate, nu există un remediu universal valabil, fiind necesară o abordare personalizată pentru fiecare caz în parte. Însă, indiferent de modalitatea de rezolvare, cel mai eficient instrument este comunicarea deschisă și argumentată dintre cele două părți.

Care este numarul reclamatiilor primite de la clienti in anul 2021?

Eximbank: În 2021, la nivelul Grupului EximBank (EximBank și Banca Românească) au fost înregistrate 2.270 de reclamații.

- Care au fost cele mai frecvente trei motive de reclamatie?

Eximbank: Principalele aspecte reclamate vizează în ordine: raportarea la Biroul de credit/ Centrala Riscului de Credit, aspecte legate de GDPR și alte solicitări legate de creditele acordate în fraci elvețieni.

- Cum au fost solutionate reclamatiile? Cate reclamatii au fost solutionate pe cale amiabila? Cate reclamatii au fost solutionate prin intermediul CSALB?

Eximbank: Grupul EximBank promovează o comunicare deschisă cu clientii săi, acordând o atenție deosebită și suport personalizat celor care se confruntă cu diverse dificultăți în relația cu entitățile grupului. 

De aceea, cu fiecare client s-a negociat individual pentru găsirea unei soluții amiabile atât la nivelul agențiilor, cât și la nivel de management, aproape 30 de cazuri fiind soluționate pe această cale. 

În ceea ce privește CSALB, instituție cu care Grupul EximBank are o colaborare extrem de productivă, au fost soluționate aproape 20 de cereri, majoritatea fiind adresate de clienți cu credite în franci elvețieni. 

Taguri: Banca Romaneasca  banca  Educatie financiara  Eximbank  

Comentarii

3,14stol cu apa
Halalai
Sper sa mai faci o facultate, dar de data asta dintr-aia de vezi soarele-n dungi. Asa ai merita, la cate mizerii ai facut Halalai.



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Executarea silita a unui credit se poate face legal doar dupa ce banca sau IFN-ul a oferit solutii de restructurare

Bancile, Institutiile Financiare Nebancare (IFN) sau firmele de recuperare creante sunt obligate prin lege sa-si ajute clientii care nu-si pot achita ratele din cauza problemelor financiare, inainte de a fi executati sillit. Concret, creditele pot fi detalii

Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudențialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii