BANCI | Interviu

Am intrebat Politia Romana cate fraude online exista si cum sunt solutionate

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2023-02-26 17:06

Dat fiind ca cititorii Bancherul.ro, Reclamatiibanci.ro si Ghiseulbancar.ro trimit tot mai multe sesizari cu privire la fraudele online, am vrut sa stim cum sunt solutionate de catre Politia Romana astfel de cazuri si care este evolutia numarului acestora in urmatorii doi ani.

Am trimis doua intrebari la Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR):

- Cum sunt administrate petitiile/plangerile privind tentativele si fraudele online?

- Cate astfel de petitii/plangeri au fost primite in ultimii doi ani si cum au fost solutionate?

IGPR a raspuns insa doar intrebarea cu privire la numarul cazurilor de frauda semnalate de romani.

Raspunsul IGPR:

"Inspectoratului General al Poliției Române - Centrul de Informare şi Relaţii Publice, vă comunicăm următoarele:

În anul 2021, la nivel național, au fost sesizate 13.254 de fapte penale privind fraude comise prin sisteme informatice și mijloace de plată electronice, iar, în anul 2022, au fost sesizate 10.287 de astfel de fapte."

Nu stim, asadar, cum se administreaza plangerile privind fraudele si nici cum au fost solutionate acestea.

Taguri: aplicatie mobile banking  reclamatie banca  banca  cont bancar  Reclamatiibanci.ro  credit online  carduri de debit  

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Executarea silita a unui credit se poate face legal doar dupa ce banca sau IFN-ul a oferit solutii de restructurare

Bancile, Institutiile Financiare Nebancare (IFN) sau firmele de recuperare creante sunt obligate prin lege sa-si ajute clientii care nu-si pot achita ratele din cauza problemelor financiare, inainte de a fi executati sillit. Concret, creditele pot fi detalii

Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit

Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, conform unui comunicat al CSALB. Măsurile de detalii

Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudențialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

 



 

Ultimele Comentarii