Volksbank a castigat un proces cu un client care a cerut anularea comisionului de risc pentru credit

Autor:

Bancherul.ro
2013-01-14 17:28

Avocatul Mihai Kehaiyan anunta intr-un comunicat (informare de presa) ca a castigat, la Curtea de Apel, un proces in favoarea Volksbank, data in judecata de catre un client pentru anularea comisionului de risc aferent unui credit.rnrnDecizia nu este insa definitiva, iar clientul a facut recurs la Inalta Curte de Casatie si Justitie.rnrnINFORMARE DE PRESĂrnrnDecizie favorabilă băncilor la Curtea de Apel București, rnpe tema comisioanelor la crediternrn14 Ianuarie 2013, Bucureşti – Volksbank România, reprezentată de avocatul Mihai Kehaiyan, a obținut o victorie importantă la Curtea de Apel București, în procesele cu clienții. Prin decizia pronunțată, Curtea de Apel apreciază că instanța nu are dreptul de a anula clauzele referitoare la preț pe motiv că ar fi abuzive, întrucât acestea sunt exprimate corect și inteligibil. Mai mult decât atât, instanța a apreciat faptul că rațiunea economică ce justifică perceperea unui comision de risc este tocmai existența riscului de credit, element pe care băncile sunt obligate să încerce să îl acopere. Riscul de credit este asumat în urma unei analize economico-financiare a clientului și a solidității tuturor garanțiilor prezentate. „Principala activitate pe care o are o bancă, în momentul și ulterior acordării unui credit este aceea de a administra posibilele riscuri pe care le-ar putea întâni până la recuperarea sumelor acordate”, precizează instanța.rnrnCurtea de Apel București s-a pronunțat pe 19 Noiembrie 2012 în dosarul 29434/3/2011, în cazul unui client care a dat Volksbank în judecată pe tema comisionului de risc. Instanța de fond i-a dat inițial dreptate, însă, instanța superioară a admis apelul Volksbank, anulând sentința inițială și respingând ca neîntemeiată cererea de chemare în judecată.rnrn“Clauzele referitoare la dobândă și comisioane sunt elemente care determină costul total al creditului și împreună cu marja de profit formează prețul contractului, iar aprecierea caracterului abuziv al clauzelor nu poate privi nici definirea obiectului contractului, nici caracterul adecvat al prețului sau remunerației (…)”, se arată în sentința din dosarul 29434/3/2011 de pe rolul Curții de Apel București.rnrn“Incepem să asistăm la o tendinţă de modificare a jurisprudenţei în materia litigiilor dintre bănci şi consumatori în sensul revenirii la principiul de drept privind responsabilitatea contractuală dintre părţi. Nu putem decât să salutăm astfel de practici”, declară avocatul Mihai Kehaiyan.”rnrn

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Cardurile OTP Bank au o problema de functionare (actualizat)

Cardurile OTP Bank nu functioneaza la aceasta ora, a anuntat banca intr-un mesaj pe Facebook: "Dragi clienți, momentan funcționarea cardurilor OTP Bank este afectată de o avarie tehnică. Echipele noastre... detalii

Clientii Bancii Transilvania vor putea folosi doar doua aplicatii: BT Pay si BT Go

Banca Transilvania isi anunta clientii ca in curand vor putea folosi doar doua aplicatii: BT Pay pentru persoane fizice si BT Go pentru persoane juridice. In consecinta, dupa primirea notificarii... detalii

Clientii OTP Bank vor fi preluati de Banca Transilvania, din 28 februarie 2025

AcÈ›ionarii Băncii Transilvania au aprobat fuziunea BT cu OTP Bank România, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc astăzi, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga:Integrarea... detalii

Postasii au POS-uri pentru plata cu cardul a facturilor sau taxelor

PoÈ™ta Română, liderul naÈ›ional în servicii poÈ™tale, împreună cu CEC Bank È™i Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, îÈ™i unesc forÈ›ele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării... detalii