Avocatul Mihai Kehaiyan anunta intr-un comunicat (informare de presa) ca a castigat, la Curtea de Apel, un proces in favoarea Volksbank, data in judecata de catre un client pentru anularea comisionului de risc aferent unui credit.rnrnDecizia nu este insa definitiva, iar clientul a facut recurs la Inalta Curte de Casatie si Justitie.rnrnINFORMARE DE PRESĂrnrnDecizie favorabilă băncilor la Curtea de Apel București, rnpe tema comisioanelor la crediternrn14 Ianuarie 2013, Bucureşti – Volksbank România, reprezentată de avocatul Mihai Kehaiyan, a obținut o victorie importantă la Curtea de Apel București, în procesele cu clienții. Prin decizia pronunțată, Curtea de Apel apreciază că instanța nu are dreptul de a anula clauzele referitoare la preț pe motiv că ar fi abuzive, întrucât acestea sunt exprimate corect și inteligibil. Mai mult decât atât, instanța a apreciat faptul că rațiunea economică ce justifică perceperea unui comision de risc este tocmai existența riscului de credit, element pe care băncile sunt obligate să încerce să îl acopere. Riscul de credit este asumat în urma unei analize economico-financiare a clientului și a solidității tuturor garanțiilor prezentate. „Principala activitate pe care o are o bancă, în momentul și ulterior acordării unui credit este aceea de a administra posibilele riscuri pe care le-ar putea întâni până la recuperarea sumelor acordate”, precizează instanța.rnrnCurtea de Apel București s-a pronunțat pe 19 Noiembrie 2012 în dosarul 29434/3/2011, în cazul unui client care a dat Volksbank în judecată pe tema comisionului de risc. Instanța de fond i-a dat inițial dreptate, însă, instanța superioară a admis apelul Volksbank, anulând sentința inițială și respingând ca neîntemeiată cererea de chemare în judecată.rnrn“Clauzele referitoare la dobândă și comisioane sunt elemente care determină costul total al creditului și împreună cu marja de profit formează prețul contractului, iar aprecierea caracterului abuziv al clauzelor nu poate privi nici definirea obiectului contractului, nici caracterul adecvat al prețului sau remunerației (…)”, se arată în sentința din dosarul 29434/3/2011 de pe rolul Curții de Apel București.rnrn“Incepem să asistăm la o tendinţă de modificare a jurisprudenţei în materia litigiilor dintre bănci şi consumatori în sensul revenirii la principiul de drept privind responsabilitatea contractuală dintre părţi. Nu putem decât să salutăm astfel de practici”, declară avocatul Mihai Kehaiyan.”rnrn
Nu există comentarii pentru această știre.
TBI Bank, înregistrată în Bulgaria, dar cu afaceri majoritare în România, deținută de grupul 4finance din Letonia, controlat anterior de rusul Oleg Boiko, a fost vândută fondului de investiții Advent,... detalii
Banca Transilvania, BT Direct și Medicover anunță un parteneriat pentru creșterea accesului la servicii medicale private, susținând sănătatea și creșterea calității vieții, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Pacienții... detalii
Cardurile Mastercard emise de BRD nu au functionat astazi la ATM-urile altor banci si la platile in magazine. Tranzactiile refuzate au fost insa inregistrate de doua ori (dublate) in conturile... detalii
Perioada de pre-înregistrare pentru Cardul BT Visa UNTOLD în variantă fizică se încheie în câteva zile, în 15 aprilie, anunta Banca Transilvania intr-un comunicat, in care adauga: Acesta este primul... detalii