Creditele tip “subprime”, cu dobanda foarte mica sau chiar 0 in primele luni de rambursare, dupa care rata se majoreaza, socant pentru multi oameni, de doua sau de trei ori, au ajuns deja sau urmeaza sa ajunga la scadenta.rnrnBancpost este una dintre bancile care au acordat astfel de credite de consum si ipotecare, cu dobanda mica in primele trei sau sase luni. A fost o strategie agresiva din partea acestei banci pentru a castiga cota de piata (pentru a acorda cat mai multe credite), acordand astfel mai putina atentie riscului ca aceste credite sa nu poata fi rambursate sau ca problemele cu care clientii Bancpost se confrunta acum sa se intoarca impotriva bancii. Cu alte cuvinte, clientii nemultumiti sa-si refinanteze creditele la alta banca sau pur si simplu sa nu-si continue activitatea cu banca ce le-a creat probleme.rnrnDin exemplul de mai jos aflam cum clientul Bancpost a contractat un credit pentru care a platit initial o dobanda de 9,95%, cu un comision lunar de 0,45%, iar ulterior banca i-a majorat dobanda cu nu mai putin de 12 puncte, la 22%. In plus, Bancpost a modificat si comisionul de administrare, la 0,59%!rnrnAceasta inseamna un efort financiar socant pentru clientul unei banci, chiar si in conditiile in care acesta ar fi stiut de la inceput conditiile contractuale. Pentru ca, in moomentul contractarii unui credit tip “subprime”, cu dobanda fixa in primele luni iar apoi variabila, nu stii care va fi dobanda variabila peste cateva luni, ci doar pe cea din acel moment. Din nefericire, din cauza crizei financiare, dobanzile variabile au crescut foarte mult, asa incat socul suferit de clienti este destul de important.rnrnUn client Bancpost:rnrn”In luna august 2008 am contractat un credit de refinantare in valoare de 14000 RON pe 120 luni de la Bancpost.In primele 3 luni cu dobanda fixa si comision de administrare 0,45%, dupa care urma sa fie variabila.Nu am primit nici o instiintare de la banca in luna noiembrie, cum ca s-a modificat dobanda. Acum in decembrie am primit o adresa de la banca in care scrie urmatorul lucru: “P e aceasta cale dorim sa ne asiguram ca sunteti informata cu privire la modificarea nivelului dobanzii dupa primele 90 de zile de la data acordarii creditului , conform punctului 4.1 din contract,respectiv 22,00%, precum si de noua valoare a comisionului lunar de administrare, in valoare de 0,59%.rnrnAvem rugamintea sa verificati daca sunteti in posesia graficului nou de rambursare, actualizat cu valoarea ratei lunare calculata cu procentul dobanzii variabile.”rnrnIntrebarea mea este: 1. Daca este corect ca banca sa nu instiinteze clientul asupra modificarii dobanzii,pentru ca din aceasta adresa reiese ca deja au modificat dobanda doar se asigura acum daca eu stiu sau nu.rnrn2. Spuneti-mi va rog daca este legal sa majoreze dobanda de la 9,95% la 22,00%,ceea ce mie mi se pare foarte exagerat si sunt cam disperata de aceea v-am si scris.”
Nu există comentarii pentru această știre.
TBI Bank, înregistrată în Bulgaria, dar cu afaceri majoritare în România, deținută de grupul 4finance din Letonia, controlat anterior de rusul Oleg Boiko, a fost vândută fondului de investiții Advent,... detalii
Banca Transilvania finanțează cu 28 de milioane de euro compania Simtel, unul dintre liderii energiei regenerabile din România, pentru finalizarea unui parc fotovoltaic în Giurgiu, anunta banca intr-un comunicat, in... detalii
Banca Centrala Europeana (BCE) a scazut dobanda de referita (deposit rate - facilitatea de depozit) cu un sfert de punct, la 2,25%, ca efect al razboiului comercial declansat de presedintele... detalii
"Consumatorii să fie atenți la câteva lucruri: Dacă rambursează doar suma minimă de plată la un card de credit, vor plăti dobândă, însă dacă vor plăti rata întreagă din luna... detalii