Surpriza de proportii pe piata asigurarilor: Astra, cea mai mare firma de asigurari din Romania, intra in insolventa, a decis ASF

Autor:

Bancherul.ro
2014-02-18 15:14

Astra Asigurari, cea mai mare firma de asigurari din Romania, controlata de Dan Adamescu (foto), cel care mai detine magazinul Unirea din Bucuresti si ziarul Romania Libera, va intra in procedura de insolventa, urmand a fi administrata in continuare de firma de consultanta financiara KPMG, a anuntat astazi Autoritatea de Supraveghere Financaira (ASF), intr-un comunicat.

ASF precizeaza ca politele de asigurare emise de Astra raman valabile pana la expirarea acestora, iar societatea va continua sa achite despagubirile aferente.

Anuntul vine la scurt timp dupa ce presa a relatat ca Astra Asigurari este in pragul falimentului, informatie respinsa insa atat de catre ASF, intr-un comunicat, cat si de Astra Asigurari, in alt comunicat, in care spune ca este solvabila si bine capitalizata.

Iata comunicatul ASF:

COMUNICAT DE PRESĂ
privind deschiderea procedurii de redresare financiară
prin administrare specială pentru societatea ASTRA SA

18.02.2014

“Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis deschiderea procedurii de redresare financiară prin administrare specială pentru Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A.

În ședința de marți, 18 februarie 2014, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a analizat raportul de control privind Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. și Nota Direcţiei Supraveghere şi Stabilitate Financiară privind Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. În urma analizelor, Consiliul ASF a decis deschiderea procedurii de redresare financiară prin administrare specială pentru societate.

Raportul de control pentru Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. și Nota Direcţiei Supraveghere şi Stabilitate Financiară au făcut obiectul unei evaluări comune cu BNR și Ministerul Finanțelor Publice. În urma acestei evaluări a rezultat că expunerea sistemului bancar din România pe Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. este redusă, problemele financiare ale societății neantrenând risc sistemic în sectorul bancar. De asemenea, riscul de contaminare în sistemul asigurărilor este limitat, potrivit analizelor care au stat la baza deciziei ASF.

Administratorul special al companiei Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A., numit de către ASF, este KPMG Advisory, având ca mandat redresarea financiară a societății.

Din calculele Autorității de Supraveghere Financiară, care vor fi puse la dispoziția administratorului special, Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. va avea nevoie de o majorare de capital semnificativă, urmând ca administratorul special să stabilească suma necesară pentru acest aport de capital.

ASF precizează că toate polițele de asigurare emise de către Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. rămân valabile de la momentul emiterii până la expirare.

Societatea va fi obligată să onoreze din propriile disponibilități financiare existente sau rezultate din administrarea specială toate solicitările care decurg din polițele de asigurare.

Înainte de luarea măsurii de redresare financiară prin administrare specială pentru Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A., ASF a îndeplinit toate procedurile legale privind urmărirea respectării termenlor stabilite prin planul de măsuri impus de fosta conducere CSA în sarcina ASTRA. Prin nota de control s-a constatat că planul de măsuri, care avea termen 31 decembrie 2013, nu a fost realizat.

Simultan cu introducerea administrării speciale, pentru Societatea Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. au fost impuse următoarele măsuri:

– inventarierea dosarelor de daună înregistrate în evidențele societății de asigurare, în vederea evaluării daunelor reale și a stabilirii obligațiilor de plată față de creditorii de asigurări;
– luarea măsurilor necesare pentru calcularea corespunzătoare și în conformitate cu cerințele legale a rezervelor tehnice constituite de societate;
– interzicerea efectuării de investiții în valori mobiliare și imobiliare cu excepția plasamentelor în depozite bancare și titluri de stat sau certificate de trezorerie;
– interzicerea înstrăinării bunurilor și/sau activelor societății de asigurare fără aprobarea prealabilă a ASF;
– luarea măsurilor necesare în vederea accelerării recuperării împrumuturilor acordate în cadrul grupului și interzicerea acordării de noi împrumuturi;
– inventarierea și evaluarea, conform normelor în vigoare, a creanțelor înregistrate în evidențele societății și anularea creanțelor din asigurare aferente contractelor ieșite din perioada de valabilitate și înregistrarea rezultatelor în contabilitatea societății;
– reanalizarea politicii de reasigurare și plasarea riscurilor către reasigurători cu rating acordat de agenții de rating recunoscute;
– efectuarea unui audit de către un auditor reputat.

Prin deciziile de astăzi, ASF reconfirmă industriei asigurărilor și asiguraților că tratează cu toată seriozitatea și cu maximă responsabilitate elementele care reies din procesul de supraveghere a societăților de asigurare.

Pentru a veni în sprijinul asiguraților, ASF transmite că în anul 2014 controalele pentru societățile de asigurare vor continua cu fermitate, în special în ceea ce privește respectarea în termen a obligațiilor asumate de către societățile de asigurare față de asigurați în cazul contractelor obligatorii, respectiv polițele RCA și a celor pentru locuințe.”

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: ASIGURARI

Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023

În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii

Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii

Dosarele de dauna Euroins se pot deschide la FGA: care este procedura

Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii

Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii