Supravegherea si reglementarea platilor cu telefonul mobil, in atentia bancilor centrale si autoritatilor

Autor:

Bancherul.ro
2014-07-26 11:41

Plățile cu telefonul mobil au devenit o metodă de plată tot mai raspandita atat in tarile emergente cat si in economiile avansate. Potențialul lor de acceptare și extinderea rapidă sunt determinate de mai mulți factori, inclusiv de dezvoltarea tehnologiei la nivel mondial, penetrarea telefoniei mobile, incluziunea financiară, precum și cererea pietei pentru noi mijloace de plata mai convenabile, mai rapide și mai ieftine, arata un studiu al FMI.

Definirea unui cadru de reglementare conform unui risc proportional ajuta la extinderea serviciilor financiare catre populatia care inca nu are acces la produse bancare, dar in acelasi timp trebuie sa fie suficient de flexibile pentru a fi restrictionate, dacă expansiunea lor ar putea compromite stabilitatea financiară.

In aceste conditii, autoritățile financiare s-au confruntat cu probleme de supraveghere în vederea protejarii consumatorilor și a sistemului de plati. Aceste inovații au dezvaluit zone gri în legislatia și regulamentele existente și au determinat reforme legislative și necesitatea de a întări controalele de risc în anumite tari.

În unele cazuri, precum China, băncile centrale chiar au suspendat temporar utilizarea plăților cu telefonul mobil din cauza problemelor legate de aspectele financiare și securitatii sau au revocat licențele de funcționare ale unor operatori.

Implementarea pe scară largă și o activitate mai intensa a platilor mobile in unele tari au ridicat chiar problema protectiei fondurilor clientilor.

Exista asadar necesitatea de a evalua și de a atenua riscurile potențiale ale platilor mobile, în special în tarile in care structura de supraveghere este slaba iar capacitatea de control limitata, se mai arata in studiul FMI.

Vezi in CLUBUL BANCHERILOR mai multe informatii despre supravegherea si reglementarea platilor mobile, precum si linkul catre studiul FMI.

Comentarii

De la: client WCRSubiect:

schelete

Comentariu:

O mica rectificare d-le ziarist la ,,clienti cazuri particulare,, la care nu au scazut dobanda . - dupa cum stim banca lucreaza cu produse, iar aceste ,,produse,, nu se dau 1 la Baicoi si 1 la Flamanzi . -in perioada 2005-2009, de exemplu WCR nu a dat doar 2 ,,cazuri particulare,, credite cu dobanda interna, ci a dat peste 50.000, atat ipotecare cat si nevoi personale. -problema este ca din 50.000, 3000 nu mai pot plati, 500 au dat in judecata, iar restul de 46.500 urmeaza sa se trezeasca prin a vedea ABUZURILE. - aveti MARE dreptate ca la cei cu dobanda interna a scazut rata, DA, in speta WCR de la 10,5 la ipotecar la 9,7 , SUBLIM , nu....adica 10 euro.. - asa ca daca sistemul bancar nu se trezeste, iar MULTI dintre noi nu mai suntem dispusi sa platim ABUZURI, va culege ce a semanat, adica ,, schelete,, dar din ce va ramane din sucursalele lor aflate la tot pasul... - domnule ziarist, preferam politicieni populisti ca in Ungaria, decat romani vanduti strainilor... - WCR este camatarul suprem, prin interventia coordonata la Guvern, Parlament, BNR, FMI au luat milioanelor de clienti sansa de a avea contracte transparente, astfel se vad urmarile, cat de curand se vor inchide si la noi ca in Bulgaria banci care practica clauze abuzive - rugamintea mea este ca la graficele cu dobanda la ipotecare in euro, sa faceti si media cu creditul meu, adica 10,5 la marea banca WCR.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: TEHNOLOGII BANCARE

Nu functioneaza aplicatiile BRD

Aplicatiile BRD (YOU si MyBRD) nu functioneaza, din motive tehnice, a anuntat banca franceza."In acest moment aplicatia YOU BRD este indisponibila, insa echipele tehnice lucreaza cu prioritate la remedierea situatiei.Ne... detalii

Firmele pot semna online contractele de credit cu Banca Transilvania

Antreprenorii care lucrează cu Banca Transilvania pot semna online, prin BT eSign, contractele de credit și actele adiționale pentru împrumuturile fără garanții imobiliare.Este cea mai nouă soluție BT pentru banking... detalii

BCR lanseaza chatbot-ul ADA

- ADA este asistentul virtual BCR, disponibil 24/7, care oferă informații corecte, actualizate în timp real- ADA este un sistem inteligent evolutiv care a fost pregătit să răspundă la peste... detalii

Aplicatia Mobile Banking CEC Bank are probleme de functionare (actualizat)

Aplicatia Mobile Banking CEC Bank are probleme de functionare, in acest moment."Ne cerem scuze pentru disconfort. Momentan, serviciul CEC Bank Mobile Banking funcționează cu sincope. Lucrăm la remedierea problemelor. Puteți... detalii