Pentru a sarbatori finala UEFA Champions League, sponsorul oficial MasterCard a analizat noua categorie de iubitori ai fotbalului – suporterii fara frontiere. Acestia cheltuiesc, in Europa, per total, suma de 35 de miliarde de euro, in fiecare sezon, sustinandu-si cluburile sportive preferate din strainatate si dovedind ca a fi martorii istoriei este de nepretuit.rnrnNoua categorie de suporteri europeni „fara frontiere” este definita intr-un nou studiu realizat de MasterCard si de European Business School (EBS). Indiferent ca este vorba despre plata biletelor la meciurile care se joaca in alta tara, a canalelor TV premium sau despre achizitionarea de diverse produse, suporterii fara frontiere realizeaza un total de cheltuieli pe sezon din care s-ar putea finanta constructia a 100 de stadioane Fußball Arenas München, s-ar putea cumpara 372 de jucatori de valoarea lui Christiano Ronaldo sau chiar 562 de jucatori ca Fernando Torres.rnrnRezultatele raportului lansat inainte de finala din acest an a UEFA Champions League, jucata intre FC Bayern München si FC Chelsea, pe stadionul Fußball Arenas München, sambata, pe 19 mai, clasifica un sfert dintre iubitorii europeni impatimiti ai fotbalului (41 de milioane) drept „suporteri fara frontiere”. FC Barcelona este cea mai populara echipa straina (29%), urmata de Real Madrid CF (10%) si FC Manchester United (8%).rnrn„Studiul analizeaza schimbarile in comportamentul suporterilor, dar si modul in care modificarea preferintelor acestora pentru o anumita echipa de fotbal are impact asupra cheltuielilor”, spune Hany Fam, President Strategic Partnerships and Market Development, in cadrul MasterCard Europe. „Este interesant sa vedem cum fanii dezvolta noi strategii – de exemplu, devin sustinatori ai unor echipe de fotbal din strainatate, pentru a fi si mai aproape de meciuri si a se bucura de mai multe momente de nepretuit din fotbal.”rnrnCum cheltuiesc suporterii fara frontiere?rnrnSuporterii fara frontiere cheltuiesc in fiecare sezon 35 de miliarde de euro astfel:rnrnO cincime din totalul cheltuit sau 7,5 miliarde de euro pentru abonamentele la canalele TV premium.rnAchizitia de produse (cu logo-ul echipei de fotbal preferate) reprezinta 13% din banii cheltuiti de suporteri.rnParticiparea propriu-zisa la meci reprezinta 10% din cheltuielile suporterilor, plus 2,5 miliarde de euro – sume alocate pentru mancare, bauturi sau alte produse cumparate de pe stadion.rn6% dintre sume sunt cheltuite in pub-uri sau baruri care permit clientilor sa vada meciul, iar 5% dintre sume pentru abonamentul la canalul TV al unui club sportiv. rnUnul din patru suporteri participa la meciurile echipelor straine, jucate pe teren propriu. Cazarea si transportul aferente participarii la meciuri sau vizita pe stadionul preferat costa 8,75 miliarde de euro, in fiecare an – un sfert din totalul cheltuielilor.rnImpactul meciurilor asupra turismului este unul pozitiv: o treime dintre suporterii fara frontiere si-au rezervat o vacanta doar cu intentia de a vedea meciul sau de a vizita stadionul. O cincime dintre fani imbina utilul cu placutul – merg la meci si viziteaza si orasul sau integreaza meciul intr-o vacanta obisnuita.rnIn total, orasele care gazduiesc suporterii fara frontiere la meciurile UEFA Champions League beneficiaza de aproximativ 4,5 miliarde de euro pe sezon. rnrnCategorii de suporterirnrnRaportul clasifica fanii fara frontiere in trei categorii:rnrnCategoria Highlight Fans (suporterii atasati de filozofia de joc si valorile unui club) reprezinta aproape doua treimi (60%) din totalul suporterilor fara frontiere. Acestia prefera un club de fotbal pentru felul in care joaca (85%) sau pentru succesul inregistrat (79%).rnrnDin categoria Regional Affinity Fans (suporterii atasati de regiunea de unde provine clubul) fac parte 12% din totalul suporterilor. Foarte multi dintre acestia prefera o echipa de fotbal datorita legaturii pe care o au cu orasul clubului, iar 55% dintre suporteri viziteaza cu regularitate regiunea in care se afla clubul. rnrnCategoria Star Followers (suporterii atasati de jucatorii sau antrenorii vedeta) reprezinta 11% dintre suporterii fara frontiere. Acestia sunt loiali anumitor jucatori si antrenori si sunt pregatiti sa isi schimbe preferintele in functie de echipa la care pleaca jucatorul/antrenorul preferat. rnrnGlobalizarernrnAutorul studiului, profesorul Sascha Schmidt, Directorul Institutului de Sport, Afaceri si Societate, la Universitatea EBS din Germania, a facut referire la trei mari tendinte care au dus la proliferarea suporterilor fara frontiere.rnrnAcesta explica: „In primul rand, mobilitatea crescuta, prin mijloace de transport internationale mai ieftine – acest lucru a facut ca distanta sa nu mai constituie o problema, atunci cand vine vorba despre meciurile jucate de cluburile straine. In al doilea rand, canalele new media au permis suporterilor acces usor la informatiile clubului si socializarea cu alti suporteri din strainatate – astfel, suporterii fara frontiere sunt mult mai implicati in tot ceea ce tine de activitatile clubului respectiv. In cele din urma, statutul de vedeta, pe care atat jucatorul, cat si antrenorul de fotbal l-au dobandit la nivel global, a facut ca diferentele de limba si cultura sa nu mai existe si a adus mai aproape suporteri din diferite tari.”rnrnDaca doriti sa distribuiti pe Twitter aceasta stire, va rugam copiati link-ul http://bit.ly/KfxUVM si folositi hashtag-urile #fanswithoutborders si #MasterCardUCL.rnrnDespre studiurnrnRezultatele raportului se bazeaza pe un studiu exploratoriu derulat de Institutul de Sport, Afaceri & Societate de la European Business School (EBS) din Germania. Cercetarea exploratorie este folosita in domenii noi, cum ar fi Suporteri fara frontiere, unde nu exista deloc studii anterioare la care se poate face referire, sau acestea sunt foarte putine. Scopul principal este sa se obtina informatii care sa stea la baza unor viitoare cercetari empirice. Per total, 1246 de persoane din audienta canalului TV Eurosport din 5 piete-cheie din Europa: Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie, au raspuns la o ancheta online. In plus, 25 de interviuri calitative au fost luate unor membri ai fan cluburilor din strainatate si asociatiilor de suporteri, in ultimele doua luni.rnrnDespre MasterCardrnrnMasterCard (NYSE: MA) este o companie globala de plati si tehnologie. Opereaza cea mai rapida retea de procesare a platilor din lume, oferind un liant intre consumatori, institutii financiare, comercianti, autoritati si companii din peste 210 de tari si teritorii. Produsele si solutiile MasterCard fac activitatile zilnice de comert – cum ar fi cumparaturile, calatoriile, derularea unei afaceri sau managementul finantelor – mai simple, mai sigure si mai eficiente pentru toata lumea. Aflati mai multe informatii pe site-ul www.mastercard.com, urmariti-ne pe Twitter @mastercardnews sau participati la discutiile de pe blogul Cashless Conversations si inregistrati-va pentru cele mai noi stiri.
Nu există comentarii pentru această știre.
TBI Bank, înregistrată în Bulgaria, dar cu afaceri majoritare în România, deținută de grupul 4finance din Letonia, controlat anterior de rusul Oleg Boiko, a fost vândută fondului de investiții Advent,... detalii
Banca Transilvania, BT Direct și Medicover anunță un parteneriat pentru creșterea accesului la servicii medicale private, susținând sănătatea și creșterea calității vieții, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Pacienții... detalii
Cardurile Mastercard emise de BRD nu au functionat astazi la ATM-urile altor banci si la platile in magazine. Tranzactiile refuzate au fost insa inregistrate de doua ori (dublate) in conturile... detalii
Perioada de pre-înregistrare pentru Cardul BT Visa UNTOLD în variantă fizică se încheie în câteva zile, în 15 aprilie, anunta Banca Transilvania intr-un comunicat, in care adauga: Acesta este primul... detalii