Studiu MasterCard: Cupa Mondiala de Rugby 2011 va genera 1,67 miliarde de dolari in economia globala provenita din sport

Autor:

Bancherul.ro
2011-09-14 16:37

Cupa Mondială de Rugby 2011 ar putea genera 1,67 miliarde de dolari pentru economia globală provenită din activităţi sportive. Astfel, turiştii străini care vizitează Noua Zeelandă vor genera 654 milioane de dolari americani, conform unui nou studiu comandat de MasterCard Worldwide, anunta compania intr-un comunicat.rnrnStudiul MasterCard – Impactul economic al rugby-ului, pe plan global, partea a IVa: Cupa Mondială de Rugby 2011 – estimează că activitatea economică asociată sportului ar putea aduce până la 11,7 miliarde de dolari în economia Noii Zeelande, până la sfârşitul acestui deceniu.rnrnStudiul este al patrulea dintr-o serie comandată de MasterCard Worldwide şi realizată de Centrul pentru Afaceri Internaţionale din domeniul Sportului (Center for the International Business of Sport – CIBS) la Universitatea Coventry. Acesta urmează rapoartelor cu privire la impactul economic al Turneului Celor Trei Naţiuni 2010 la Rugby (Tri Nations), al Turneului Celor Şase Naţiuni 2010 (Six Nations) şi al Pieţelor Emergente de Rugby, din aprilie.rnrnUltimul studiu analizează valoarea Cupei Mondiale de Rugby 2011, din perspectiva fluxului comerţului pe termen scurt, generat de cheltuielile făcute de fanii din alte ţări în baruri, cluburi, magazine, hoteluri, case de pariuri şi pe stadionul gazdă. În plus, studiul include cheltuielile sponsorilor şi ale organizaţiilor, pentru activităţi de marketing în oraşele în care au loc meciurile şi impactul pe termen lung al turneului asupra economiei Noii Zeelande. rnrnRaportul constată că, până la sfârşitul acestui deceniu, cheltuielile consumatorilor asociate activităţilor sportive în Noua Zeelandă pot atinge valoarea de 1 miliard de dolari. Dezvoltarea turismului, sponsorizarea unor activităţi civice şi dezvoltarea afacerilor generate de turneu sunt estimate să ajungă la o valoare de 1,21 miliarde de dolari, în timp ce numărul persoanelor care lucrează în domenii asociate sportului ar putea să crească, ajungând între 52.000 şi 58.000 până la sfârşitul acestui deceniu, conform studiului.rnrnAlţi factori care ar putea intensifica activitatea economică pe termen scurt şi lung vizează programarea la ore târzii a meciurilor Campionatului Mondial de Rugby 2011 şi dezvoltarea continuă a rugby-ului pe pieţele emergente. De exemplu, România a înregistrat o creştere a participării la meciuri de 222%, de la Cupa Mondială de Rugby din 2003, iar Rusia va concura pentru prima dată la Cupa Mondială de Rugby.rnrnCupa Mondială de Rugby îşi consolidează valoarea ca brandrnrnTurneul va atrage mult mai puternic atenţia lumii întregii datorită consolidării Cupei Mondiale de Rugby ca brand şi semnificaţiei revenirii în Noua Zeelandă – Cupa Mondială de Rugby 2011 se va întoarce în ţara şi pe stadionul în care a avut loc prima finală, în 1987. rnrnPe baza vânzărilor de bilete în avans, mai mult de 95.000 de fani străini vor vizita Noua Zeelandă pentru Cupa Mondială de Rugby 2011, care a început vineri, pe 9 septembrie. Totalul vânzărilor de bilete (incluzând aici şi pe cele din Noua Zeelandă), care sunt preconizate să ajungă la 1,35 milioane, vor genera venituri de 224,5 milioane de dolari pentru organizatorii turneului. rnrn„Faptul că turneul are loc în Noua Zeelandă, casa spirituală a rugby-ului, cu echipa gazdă clasată pe primul loc în lume şi deţinând unul dintre cele mai puternice branduri sportive din lume, creşte valoarea şi interesul pentru Cupa Mondială de Rugby”, spune Profesorul Simon Chadwick, directorul Centrului de Afaceri Internaţionale Asociate Sportului (CIBS) la Coventry University.rnrn„Cupa Mondială de Rugby este unul dintre evenimentele sportive de top din întreaga lume, pe lângă Olimpiade şi Cupa Mondială FIFA. Nu doar Noua Zeelandă va beneficia de impactul economic al turneului mulţi ani de acum încolo, ci şi întreaga economie globală provenită din activităţi sportive.”rnrnProgramarea la ore târzii a meciurilor – foarte multe meciuri încep la 8:30 PM, în timp ce semifinalele şi finala vor începe la 9 PM – este foarte probabil să încurajeze cheltuielile în interiorul şi în apropierea oraşelor unde vor avea loc meciurile, întrucât fanii se vor bucura de ospitalitatea locală, înainte de ora de începere, subliniază raportul. În plus, un „Sunday Bonus” este preconizat sub forma unui număr mare de persoane care vor călători la Auckland pentru a vedea finala. De asemenea, raportul estimează că programarea meciurilor la ore târzii va impulsiona şi reţelele de televiziune, cu o audienţă globală de aproximativ 4 miliarde de persoane care se estimează că vor urmări turneul.rnrnMike Miller, IRB Chief Executive, spune: „Cupa Mondială de Rugby este în top trei evenimente sportive şi cel mai mare eveniment din lume în acest an. Aşa cum arată şi raportul, turneul va stimula activitatea economică din întreaga lume şi, în particular, din Noua Zeelandă, atât în timpul turneului, cât şi pe termen lung.rnrn„Nu avem niciun dubiu că turneul din anul acesta va fi spectaculos şi memorabil. Va avea loc într-o ţară care iubeşte rugby-ul şi a cărei echipă este pe primul loc în lume, iar turneul va fi mult mai competitiv şi imprevizibil ca până acum. Alături de ţările cu tradiţie în rugby, fanii vor avea ocazia să vadă naţiuni emergente, ca Rusia, care participă pentru prima dată la Cupa Mondială de Rugby şi România, unde participarea a crescut cu 222%, din 2003, contribuind astfel la mărirea atractivităţii turneului şi asigurând premisele pentru o creştere ulterioară.”rnrnStuart Cameron, Vicepreşedinte în cadrul Departamentului Sponsorizări, Asia/Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa, MasterCard Worldwide, a spus: „Pe lângă atractivitatea competiţiei sportive, fanii rugby-ului ajung într-una dintre cele mai spectaculoase destinaţii din lume. Sunt 24 de ani de la inaugurarea Cupei Mondiale de Rugby în Noua Zeelandă, iar raportul MasterCard arată că această competiţie şi valoarea sa economică au parcurs un drum lung de atunci.” rnrnCupa Mondială de Rugby 2011 în cifrernrn224,5 milioane de dolari venituri din vânzarea a 1,35 milioane de biletern204,1 milioane de dolari vor fi cheltuiţi în timpul turneului pentru cazarea turiştilorrn187,7 milioane de dolari vor fi cheltuiţi pentru mâncare şi băuturărn7,5 milioane de litri de bere vor fi băuţirn7,35 milioane de plăcinte şi cârnaţi vor fi consumaţirn150,000 de litri de băuturi pentru sportivi vor fi consumate rnrn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii

Credex promoveaza o dobanda de 5%, dar care poate fi si de 10 ori mai mare

Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii

De ce saboteaza ANPC functionarea CSALB?

ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii