Ernst & Young a întreprins recent un studiu cu privire la stadiul pregătirilor pentru implementarea celui de-al treilea pilon al reglementărilor Solvency II în rândurile societăţilor de asigurare europene. Studiul acoperă 53 de societăţi (14 societăţi de asigurări de viaţă, 21 de societăţi de asigurări generale şi 18 societăţi compozite) din Marea Britanie, Franţa, Germania, Belgia, Olanda, Elveţia, Spania şi Italia, anunta compania intr-un comunicat.rnrnRezultatele acestui studiu arată diverse stadii ale implementării pilonului III. În timp ce unele societăţi de asigurare sunt în curs de pregătire a analizei detaliate a diferenţelor între starea actuală şi situaţia ţintă, altele deja implementează soluţii de raportare care includ formate de raportare cantitativă.rnrnTimpul rămas este destul de scurt. Conform calendarului actual, societăţile de asigurare mai au doar 18 luni pana la data la care va trebui să raporteze conform cerinţelor Solvency II – pilonul III, timp în care trebuie să se mobilizeze şi să acţioneze în direcţia dezvoltării instrumentelor şi proceselor care sa le permită să îndeplinească aceste cerinţe exigente.rnrn“Îndeplinirea termenului de implementare a Solvency II la 1 ianuarie 2014 presupune investirea unui efort considerabil în remodelarea proceselor interne, cel puţin cu un an în avans, ceea ce implică semnificative riscuri operaţionale şi de conformitate. Instituţiile de reglementare locale au perspective foarte diferite de la o ţară la alta privind implementarea Solvency II, punând sub semnul întrebării modelele generale dezvoltate de companiile multinaţionale de asigurări la nivel de grup. Marii asiguratori au subestimat impactul operaţional al reglementărilor locale, recunoscând abia acum nevoia de a adapta formulele standard ale grupului, pentru a le face mai potrivite pentru filialele locale,” explică Andreas Schogl, Senior Manager Servicii de Actuariat, Ernst & YoungrnrnStudiul Ernst & Young releva ca societăţile de asigurare întâmpină încă dificultăţi în implementarea Solvency II şi, în timp ce multe societăţi au demarat activităţile de implementare, cea mai mare parte este încă în stadiul de elaborare a răspunsului la cerinţele acestor reglementari. Pilonul III a Solvency II rezultă într-o fereastra deschisă prin care autorităţile de reglementare vor privi în interiorul societăţii – cu cât raportările conţin mai multe erori sau omisiuni, cu atât societatea va fi nevoită să facă mai multe raportări suplimentare, şi chiar în anumite cazuri vom asista la intervenţii din partea autorităţilor de supraveghere, indiferent de stadiul implementării celorlalte faze. Implementarea cu succes a acestei faze rămâne o provocare importantă, care solicită societăţilor să fie flexibile şi pregătite să întâmpine cerinţele de raportare fără ca activitatea normală a companiei să fie tulburată.rnrn“Întrebarea principală în industria asigurărilor în acest moment este cum îşi vor conduce afacerile companiile de asigurări într-o lume guvernată de Solvency II? Avem parametri complet noi, pe care trebuie să îi integrăm în modelul de business. Structura marilor grupuri va evolua pe măsură ce entităţile locale vor întâmpina provocări în relaţia cu autorităţile de reglementare din fiecare ţară, şi vom vedea probabil mulţi asiguratori care vor hotărî să îşi restructureze afacerile ca răspuns la acest lucru. Deşi Solvency II este perceput drept un efort semnificativ depus pentru a adresa aspecte de reglementare, este foarte important pentru companiile de asigurări să înţeleagă oportunitatea care se află la bază, de a optimiza procesele şi sistemele de business, printr-o reîmprospătare a modelului operaţional intern. Credem că este decisiv ca asiguratorii să recunoască această valoare intrinsecă a cadrului Solvency II”, spune Gelu Gherghescu, Assurance & Advisory Partner, Ernst & Young România.
Nu există comentarii pentru această știre.
În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii
Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii