Cumpărăturile de Crăciun, neafectate de criza financiarărnrn 46% dintre români spun că economia este în recesiune, faţă de trei sferturi dintre europeni rn 50% dintre români cred că declinul financiar nu va avea un impact direct asupra situaţiei lor personalern 45% dintre români intenţionează să-şi mărească cheltuielile de Crăciunrn În condiţiile în care românii manifestă mai mult autocontrol asupra apetitului pentru cumpărături, tot mai mulţi dintre ei îşi stabilesc un buget pentru sărbători (48% faţă de 37%, anul trecut). rn 69% dintre români preferă brandurile premium şi nu sunt interesaţi de magazinele de discount.rnrnJumătate dintre români vor să cheltuie mai mult decât anul trecut în perioada sărbătorilor de iarnă, dar comportamentul lor îşi schimbă centrul de greutate de la un consum impulsiv la unul prudent, pe fondul aşteptărilor economice negative, potrivit unui studiu Deloitte despre tendinţele de consum la sfârşit de an. rnrn 45% dintre români se aşteaptă la o deteriorare economică în 2009. Cu toate acestea, doar o parte dintre ei cred că puterea lor de cumpărare va scădea faţă de anul trecut, chiar dacă simt deja impactul crizei financiare, care la momentul realizării studiului era încă la început. Într-un mediu economic sumbru, 45% dintre români vor să îşi majoreze cheltuielile de sărbători, se arată în studiu. rnrnEuropa reacţionează diferit la mediul economic sumbru rnrnStudiul privind cheltuielile de sărbători, aflat la a 11-a editie, a fost realizat în 16 state europene, în Africa de Sud şi Statele Unite. Pentru România, Slovacia şi Ucraina aceasta este prima ediţie. Informaţiile au fost adunate prin Internet, cu ajutorul unui chestionar structurat şi a unui eşantion selectat în baza anumitor criterii (618 de persoane au fost intervievate în România). rnEste prima dată în istoria studiului când ne confruntăm cu un mediu economic atât de instabil, au recunoscut specialiştii Deloitte. În acest context, orice intenţie de a anticipa nivelul cumpărăturilor de Crăciun include şi o doză considerabilă de incertitudine. Oricare ar fi intenţiile de achiziţii declarate astăzi studiul a fost realizat în ultima săptămână din Septembrie şi prima săptămână din Octombrie în acest an o mare parte din deciziile de achiziţii vor fi luate, fără îndoială, în ultimul moment, în baza percepţiilor privind mediul economic pe ansamblu şi potenţialul său impact.rnrnÎn timp ce 60% dintre europeni se aşteaptă la un declin economic şi la scăderea puterii de cumpărare în 2009, 40% dintre ei vor să îşi limiteze cheltuielile de sfârşit de an pe cadouri, iar jumătate dintre ei îşi vor stabili un buget în acest sens. Consumatorii sunt îngrijoraţi mai ales de scumpirea alimentelor şi a energiei. rnConcluzia generală este că Europa de Vest este din ce în ce mai axată pe economisire, în timp ce ţările din Europa de Est, inclusiv România, se axează pe cheltuieli, pentru că această regiune nu a simţit încă din plin impactul crizei internaţionale actuale. rnrnMaturizare in abordarea consumuluirnrnPentru prima dată în istoria acestui studiu, majoritatea europenilor intenţionează să îşi controleze cheltuielile, unul din doi respondenţi urmând să îşi stabilească un buget pentru cumpărăturile de la sfârşitul anului (faţă de un raport de unul din trei, în 2007). rnRomânii devin, de asemenea, mai precauţi, tot mai mulţi urmând să îşi stabilească astfel de bugete (48% faţă de 37%, anul trecut). rnAcest studiu arată că proverbialul apetit al românilor pentru cumpărături, deşi se menţine ridicat, se reorientează treptat către o abordare mult mai matură, spune George Mucibabici, Preşedintele Deloitte Romania. Este un mesaj important pentru operatorii de retail. Consumatorii vor produse folositoare, dar vor în acelaşi timp să profite şi de oferte speciale. În plus, înainte de achiziţii caută cât mai multe informaţii şi vor să obţină cel mai bun raport calitate preţ.rnrnCompaniile de retail trebuie astfel să satisfacă dorinţele consumatorilor, oferind în acelaşi timp argumente solide pentru aceste achiziţii. Totodată, operatorii trebuie să îşi concentreze atenţia asupra ofertelor speciale şi a cumpărăturilor realizate în perioadele anterioare şi post-sărbători, care vor atrage 78% din toate cumpărăturile din România.rnrnNoi modele de consumrnrnSfârşitul anului este o perioadă cheie în ceea ce priveşte cumpărăturile, atât pentru consumatori, cât şi pentru retaileri şi producători de profil. Cei din prima categorie renunţă la comportamentul obişnuit de consumator şi dau frâu dorinţelor; cei din a doua categorie speră la un sezon extrem de profitabil, această perioadă fiind de altfel considerată o a 13-a lună de venituri. rnrnStudiul din acest an, realizat într-un context economic instabil, are importantul avantaj de a evidenţia criteriile noi de achiziţie îmbrăţişate de consumatori, împreună cu aşteptările lor de la retaileri, produse şi mărci. Dorinţa fundamentală a consumatorilor de a merge la cumpărături poate fi stimulată de către retaileri, dacă aceştia din urmă vor găsi cele mai bune răspunsuri la aşteptările clienţilor, precum şi cele mai eficiente metode.rnrnCâteva concluzii:rn Îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt în topul listei de cadouri dorite în România rn Cererea de cadouri sub formă de bani şi tichete cadou continuă să crească, reflectând astfel dorinţa oamenilor de a-şi face propriile cadouri sau de a avea la dispoziţie bani pentru cheltuielile curente. rn Jucăriile tradiţionale îşi menţin popularitatea, dar jucăriile electronice câştigă teren în rândul copiilor din România.rn În ţările est-europene, primele două opţiuni pentru cadouri pentru adolescenţi sunt computerele / laptop-urile şi telefoanele mobile. Romania nu face front separat. rn Contrar tendinţei din Europa, românii preferă brandurile premium şi nu sunt interesaţi de magazinele cu discounturi.rn Românii îşi cumpără cadourile mai ales din hipermarket-uri (77%).rn Românii sunt atenţi la metodele de producţie şi ţările de provenienţă, aceste două aspecte determinând deciziile de cumpărare la 56%, respectiv 66% dintre respondenţi. Ei sunt dispuşi să plătească mai mult pentru aceste beneficii: 73% în România versus 57% în Europa. rn Românii folosesc Internetul pentru a compara preţuri şi pentru a obţine cât mai multe informaţii înainte de a face o achiziţie. rn Topul primelor trei cadouri achiziţionate online în România este format din cărţi (39%), bijuterii / ceasuri (24%) şi MP3 Playere / iPod-uri (21%).rnrnPuteti accesa studiul la urmatorul link: www.deloitte.com/ro/Tendinte-de-consum-in-perioada-sarbatorilor-de-iarnarn rnDespre Deloitternrn”Deloitte” este brand-ul sub care zeci de mii de specialisti din firme independente din intrega lume colaboreaza pentru a oferi servicii clientilor in urmatoarele domenii – audit, consultanta, consultanta financiara, managementul riscului si taxe. Aceste firme sunt firmele membre Deloitte Touche Tohmatsu (DTT), o uniune de firme (Swiss Verein). Fiecare firma membra ofera servicii intr-o anumita zona geografica si este supusa legislatiei si reglementarilor profesionale din tara/tarile respective. DTT contribuie la coordonarea activitatilor firmelor membre insa serviciile nu sunt furnizate de catre DTT. DTT si firmele membre sunt persoane juridice separate si independente, prin urmare acestea nu au nicio obligatie fata de celelalte firme membre. DTT si firmele membre nu isi asuma responsabilitatea fata de actele sau omisiunile celorlaltor firme membre. Fiecare firma membra DTT este structurata in mod diferit conform legislatiei nationale, reglementarilor, practicilor cotidiene si altor factori, si poate furniza servicii in zonele de activitate prin intermediul sucursalelor, filialelor si/sau altor entitati.rnrnDespre Deloitte Central EuropernrnDeloitte Central Europe este o organizatie regionala de entitati grupate sub denumirea Deloitte Central Europe Holdings Limited, firma membra a Deloitte Touche Tohmatsu in Europa Centrala. Serviciile sunt furnizate de catre Deloitte Central Europe Holdings Limited , sucursalele si firmele afiliate, care sunt persoane juridice separate si independente. Sucursalele si firmele afiliate Deloitte Central Europe Holdings Limited sunt printre cele mai importante firme de servicii profesionale din regiune si ofera servicii printr-o echipa de peste 4.000 de angajati, in mai mult de 30 de birouri din 17 tari.rnrnDespre Deloitte in RomaniarnrnIn Romania, serviciile sunt furnizate de catre Deloitte Audit S.R.L., Deloitte Tax S.R.L., Deloitte Consultanta S.R.L. si Reff & Asociatii (numite impreuna Deloitte Romania), care sunt afiliate Deloitte Central Europe Holdings Limited. Deloitte Romania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din Romania care furnizeaza servicii in urmatoarele domenii: audit, servicii fiscale, consultanta, consultanta financiara si servicii de evaluare a riscului, avand o echipa de aproape 500 de profesionisti romani si expatriati. rn
Nu există comentarii pentru această știre.
Cardurile Mastercard emise de BRD nu au funcționat la ATM-urile altor bănci și la plățile în magazine, pe parcursul zilei de 11 aprilie 2025. Iar tranzactiile refuzate au fost dublate... detalii
Credit Europe Bank, recent transformată dintr-o bancă românească într-una străină, înregistrată în Olanda, deținută de FibaGroup a magnatului turc Hüsnü Özyeğin, a anunțat că la jumătatea anului își va schimba numele în Nexent Bank, cu scopul de "a oferi servicii bancare moderne, transparente și centrate pe client, atât clienților corporativi, cât și persoanelor fizice". Schimbarea numelui va avea loc "fără niciun impact asupra produselor și serviciilor existente." Am întrebat banca dacă aceasta urmează să devină exclusiv digitală, însă răspunsul a fost negativ: "Nexent Bank nu va deveni o bancă exclusiv digitală, însă va continua să își extindă serviciile digitale, oferind clienților soluții tot mai moderne și eficiente. Dezvoltarea soluțiilor tehnologice este una dintre prioritățile strategice, pentru a oferi clienților o experiență mai fluentă, intuitivă și personalizată." Noul logo Nexent Bank ar putea arăta ca în... detalii
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii