Sprijinul guvernamental este perceput de manageri ca principal catalizator de relansare economica

Autor:

Bancherul.ro
2010-06-16 12:28

Recesiunea globală prelungită reprezintă principalul factor de risc pentru creșterea afacerilor, iar companiile așteaptă acum mai mult sprijin din partea statului, considerând că stimulentele guvernamentale reprezintă cel mai important catalizator de relansare economică, potrivit raportului „Reguli într-o lume nouă – Se relansează competiția”, analiză din perspectiva CEO lansată astăzi de Deloitte România, și aflată la a doua ediție. (VEZI raportul in documentul atasat)rn rn„Așa cum era de așteptat, criza din 2009 a destabilizat comunitatea de afaceri, provocând companiile să rămână pe poziții, dacă vor putea. 2010 este anul în care supraviețuitorii își recalibrează poziția. Însă nu există deocamdată câștigători, în condițiile în care criza se adâncește la nivel macroeconomic, iar presiunea pentru sprijinul guvernamental și restructurare crește tot mai mult”, spune George Mucibabici, Președintele Deloitte România. „Deciziile anunțate recent de statul român, la recomandarea Fondului Monetar Internațional și a Uniunii Europene, de a implementa măsuri economice dure, nu sunt populare pe plan social, dar sunt esențiale pentru relansarea economiei. Reducerea costurilor de protecție socială va ajuta statul să își concentreze eforturile și resursele în singurul domeniu care poate scoate România din criză – economia reală”. rnrnMediul de afaceri poate oferi sprijin și consultanță, pentru că liderii de business din România au dovedit de multe ori că sunt mai bine conectați la realitățile economice, împărtășind o perspectivă pragmatică, mai puțin emoțională. rnCompaniile au început deja să se restructureze; procesul va continua, având drept obiective creșterea, îmbunătățirea calității și a gradului de notorietate a brandului. Eficientizarea activelor, managementul riscului și dezvoltarea talentelor se numără printre prioritățile directorilor executivi în anul următor, în paralel cu un control riguros al costurilor.rnrnA doua ediție a studiului Deloitte realizat din perspective CEO a fost realizată în perioada 20 februarie – 30 aprilie și reflectă opiniile a peste 150 de directori executivi din România care conduc afaceri de top raportate la rezultatele financiare din 2008/2009. Mai mult de jumătate din totalul răspunsurilor au rezultat din interviuri directe desfăşurate de către Partenerii și Directorii Deloitte România. rnParticipanții reprezintă cele mai importante domenii de activitate din România: Industria Bunurilor de Larg Consum (26%), Serviciile Financiare (17%), Tehnologie, Media și Telecomunicații (13%), Industria Prelucrătoare (22%), Energie și Resurse (11%), Aviație și Servicii de Transport (2%), precum şi Industria Medicală și Farmaceutică (9%). Ținând cont că Industria Imobiliară și de Construcții a fost afectată semnificativ de criză, companiile de profil nu au fost incluse în studiul din 2010, pentru a evita distorsionarea rezultatelor generale.rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii

Credex promoveaza o dobanda de 5%, dar care poate fi si de 10 ori mai mare

Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii

De ce saboteaza ANPC functionarea CSALB?

ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii