BANCI | Interviu

Sistemul informatic al BRD a cazut ieri timp de 4 ore, fara ca banca sa-si informeze clientii; banca precizeaza ca au fost afectate doar aplicatiile de online banking

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2015-10-16 14:00

Clientii BRD ne-au sesizat pe site-ul Reclamatiibanci.ro ca ieri nu si-au putut accesa conturile online, prin aplicatiile de internet si mobile banking (myBRD Net si myBRD mobile), fara sa fie informati de catre banca despre problemele tehnice cu care aceasta s-a confruntat timp de cel putin 4 ore.

Nu pot sa-mi accesez contul online prin myBRD Net si nu stiu ce se intampla, daca e o problema la mine sau la banca”, ne-a transmis ieri un client al bancii.

Am incercat si noi sa accesam site-ul BRD, ieri in jurul orei 15, dar fara succes, acesta avea erori (vezi foto). Fireste ca nici aplicatiile de internet si mobile banking nu functionau.

Am verificat daca banca si-a informat clientii despre aceasta problema, insa nu am gasit mesaje de avertizare despre problema tehnica pe site-ul bancii, in aplicatiile de online sau mobile banking sau pe pagina de Facebook.

Asa incat l-am sunat pe purtatorul de cuvant al BRD, Traian Traicu, caruia i-am spus despre plangerile clientilor si despre eroarea pe care am sesizat-o la accesul pe site-ul bancii si in aplicatiile online, insa a raspuns ca nu stie despre ce este vorba.

A promis ca revine dupa ce se informeaza, insa nu s-a tinut de cuvant. L-am sunat din nou astazi, dar nu a raspuns la telefon.

Am aflat, in final, de la call-center-ul BRD, ca banca a avut ieri, "timp de circa 4 ore, o problema tehnica la intreg sistemul informatic: nici noi nu puteam vizualiza conturile".

Va las pe voi sa comentati.

Vezi aici reclamatia clientului BRD

BRD ne-a transmis urmatoarele precizari, dupa publicarea articolului:

Sistemul informatic al BRD a functionat de-a lungul intregii zile de ieri. Nu a fost oprit nici macar pentru 1 singur minut, cu atat mai putin timp de 4 ore.

Cele doua aplicatii de banca la distanta, care nu sunt sinonime cu sintagma « sistemul informatic al BRD », au fost intrerupte pentru o perioada de aproximativ 45 de minute pentru o operatiune de mentenanta neprevazuta, si care - tocmai pentru ca a fost neprevazuta - nu putea fi anuntata cu mesaje in aplicatie nici inainte, nici in timpul intreruperii.

Dar de ce nu si-a anuntat BRD clientii ulterior despre incident? "Cu siguranta o vom face de acum inainte"

BRD mai precizeaza ca persoana cu care am vorbit la call center ne-a furnizat o informatie gresita cu privire la intreruperea intregului sistem informatic. Greu de crezut, insa, ca un angajat al bancii poate sa ne dea o informatie gresita.

"Intreruperea timp de 4 ore a sistemului informatic ar fi provocat foarte multe reclamatii, legate mai ales de procesarea tranzactiilor in unitati. De altfel, nici cardurile nu ar fi functionat", spune BRD.

Am mai intrebat BRD in ce a constat "operatiunea de mentenanta neprevazuta" si cati clienti au fost afectati.

BRD: "A fost o perioada in care aplicatiile au functionat mai lent si in timpul careia unii dintre utilizatorii care erau atunci activi, dar nu toti, nu se puteau loga in aplicatii. Intr-o zi obisnuita de miercuri, in respectivul interval orar, numarul de logari (si nu de tranzactii efective, care sunt mai putine) nu depaseste 5000 pentru internet banking si e sub 1000 pentru mobile banking.

Practic, cei care au avut intentia de a realiza o tranzactie a trebuit sa o amane cu 45-50 de minute. Nu au existat alt tip de pagube."

BRD are 648.000 de abonati la MyBRD Net, din cei 2,1 milioane de clienti, conform informatiilor publicate de banca.

Comentarii

Ovi
Nu e prima data
Sunt client BRD, nu e prima oara cind se intampla, de multe ori am patit-o si eu, apoi m-am enervat asteptand sa raspunda la call center... no comment

Jupan Dumitrache
Dezastru, frate
Moaaamaaa, mi-am zis cand am vazut titlul. Ia sa vad ce dracu s-a mai intamplat la BRD, unde mai am si eu un cont. Ce sa vezi... nenorocire. O naratiune de clasa a cincea, din care deduci ca de fapt nu s-a intamplat mai nimic. Dar ceva este totusi remarcabil: autorul este singurul jurnalist in viata care citeaza un call center. Bine ca am iesit din presa... imi amintesc ca, la un moment dat, era alintat in redactia Saptamanii Financiare cu dezmierdarea "Boul de Vasile" :-)))))) Bine, boi erau si ei, cei care l-au angajat, dar ce mai conteaza....



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Viva Credit a redus dobanda la credite de la 1,2% la 1% pe zi

Viva Credit a redus dobanda la creditele mai mici de 5.000 de lei de la 1,2% pe zi la 1% pe zi, pentru a se conforma Legii 243/2024 privind plafonarea dobanzilor la creditele IFN-urilor, spune directorul general al Viva Credit, Ionut Stan, in raspunsurile la intrebarile detalii

Creditul e bun daca te ajuta sa-ti cresti veniturile si sa-ti scazi cheltuielile

Provocările fiscale și economice ale anului 2025 trebuie să-i găsească pregătiți pe consumatori, iar administrarea finanțelor personale devine un imperativ pentru cei care vor să își păstreze confortul din prezent sau să își țină sub control problemele financiare, se detalii

Revolut, acuzata de clienti ca permite fraude online. Banca le raspunde ca sunt fraude autorizate si ca vina este a Meta

Mai multi cititori ni s-au plans ca au fost victimele unor inselatorii online prin tranferuri din contul Revolut, fara ca banca sa poata depista fraudele. Revolut a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru fraudele online ( detalii

Cum ne pregatim de cresterea taxelor de anul viitor: economisim, reducem gradul de indatorare, tinem legatura cu banca

Anul viitor am putea asista la creșterea unor taxe și la impozite mai mari pentru proprietăți, avertizează invitații podcastului găzduit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), conform unui comunicat de presa, in care se detalii

 



 

Ultimele Comentarii