Sistemul de carduri al BRD a cazut aseara timp de doua ore, starnind furia clientilor. Banca a anuntat defectiunea si si-a cerut scuze abia acum cateva minute

Autor:

Bancherul.ro
2014-06-19 14:22

Clientii BRD nu au putut folosi aseara cardurile, ATM-urile si POS-urile bancii timp de doua ore, intre 7,30 si 9,30, din cauza unei erori de comunicatii. Call-centerul bancii a fost luat cu asalt de clientii care voiau sa ceara socoteala, astfel ca si acesta a cedat, punand in asteptare oamenii zeci de minute, fara raspuns. Clientii au fost nemultumiti si de faptul ca banca a anuntat defectiunea si si-a cerut scuze abia acum cateva minute.

Multi clienti ai BRD s-au aratat indignati de faptul ca au fost pusi in situatia neplacuta de a nu-si putea plati cumparaturile cu cardul la casele de marcat ale magazinelor si nu au putut nici sa-si retraga bani de la bancomate, nefiind avertizati de problemele tehnice ale bancii.

Unii clienti ai BRD s-au plans ca nici platforma de internet si mobile banking si nici serviciul de call-center al bancii nu a functionat, fapt negat de purtatorul de cuvant al BRD, Traian Traicu. “A fost vorba de o defectiune doar a sistemului de carduri, cauzata de probleme de comunicatii, care a durat o ora si jumatate, iar situatia s-a remediat la 9,30”, a spus el, pentru Bancherul.ro.

Traicu spune ca serviciul de call-center a functionat normal, insa ar fi putut sa apara intarzieri la raspunsurile la telefoanele date de clienti, in functie de numarul de apeluri. El a precizat ca nu stie care este numarul apelurilor ce pot fi preluate intr-un timp optim de asteptare.

Mai multi clienti ai bancii s-au plans ca au asteptat zeci de minute la telefon fara ca cineva sa raspunda la call-center, dupa care li s-a spus ca serviciul este indisponibil.

Probabil ca multi clienti BRD, dupa ce au vazut ca nu-si pot folosi cardurile, au sunat sa afle ce se intampla, astfel ca liniile s-au aglomerat iar timpul de asteptare s-a prelungit. Oricum, plangerile cu privire la timpul lung de astepare pentru preluarea apelurilor la BRD sunt mai vechi si au aparut si in perioade obisnuite, nu doar in timpul problemelor tehnice.

De ce nu-si poate anunta BRD clientii in timp util atunci cand nu-si pot folosi cardurile?

Clientii BRD se plang insa nu doar de defectiunea tehnica neprevazuta, cat mai ales ca nu au fost anuntati despre existenta acesteia in timp util, adica in intervalul de aproximativ doua ore cat a durat, pentru nu fi pusi in situatii penibile.

“Intr-adevar, trebuia sa anuntam mai devreme, insa defectiunea a avut loc aseara, la o ora tarzie”, a spus Traian Traicu.

Insa BRD nu a spus nimic despre defectiune nici in aceasta dimineata, primul anunt aparand pe pagina de Facebook abia in jurul orei 14.

Iata ce a postat BRD pe Facebook:

“Aseara a aparut o situatie de natura tehnica in urma careia clientii BRD nu si-au putut utiliza cardurile.
Am constatat imediat situatia si am rezolvat-o in cel mai scurt timp posibil, iar cardurile au putut fi folosite din nou in jurul orei 21:20.

Ne cerem scuze pentru neplacerile create si dorim sa va asiguram ca lucram in fiecare zi la imbunatatirea serviciilor noastre.

Va multumim pentru intelegere si ramanem in continuare la dispozitia dumneavoastra! “

Traicu a mai pus ca nu stie daca este posibil sa se implementeze un sistem de alarmare in timp real al clientilor, atunci cand apar astfel de probleme, pentru ca acestia sa nu fie pusi in situatiile neplacute de a nu-si putea folosi cardurile.

Comentarii

Prof. Ion Ardeleanu

Demagogie marca NNDKP - Nu mai tine!

Colegul doamnei Showa se numeste Frodo. Spiridusul de la NNDKP. Plin de vrajeala tanarul avocat, cica dobanda a scazut. Mai flacaule ia sa dedea nenea un exemplu sa vedem cat de mare este abuzul. Legat de Dobanda de Referinta Variabila care se afiseaza la sediile BCR (DRV), EA NU ARE FORMULA MENTIONATA IN CONTRACT. Mai mult Euribor 5.6 -> DRV 8.9 Euribor 0.9 -> DRV 8.9 Adica indicatorul public si transparent scade cu 4.7 si BCR nu clinteste nimic in DRV? Mai mult fraudand prevederile OUG 50/2010 in Septembrie 2010, BCR tranforma acest indicator in Euribor 6M + 7.76. Euribor 0.3 -> DRV 7.76 + 0.3 = 8.06 Adica daca Euribor va fi ZERO, DRV nu va scadea vreodata sub 7.76pp! Daca adaugam o marja de 1.5pp atunci aveti in splendoarea sa un ditamai abuzul. In 30 de ani pe langa principal, dai de 3 ori suma inapoi. Acest lucru poate fi descris prin prisma codului penal: I N S E L A C I U N E! Manipularea indicatorului din contract si incalcarea flagranta a legislatiei. Pentru asta trebuie sa plateasca Camatarul. Si ca sa vedeti paradox, la un Euribor de 1.742 in Septembrie 2011, DRV a ajuns la 9.502 valoare nemaintalnita vreodata in istoric. Adica pentru 5.6 Euribor este 8.9 iar pentru 1.74 este 9.5? Nici Einstein nu poate gasi o formula pentru DRV care sa dea aceste rezultate! BCR = HOTIE! Bancherule las-o mai moale si fi obiectiv. Bancile astea imputite merita tot "binele" din lume. Camatarie!

Remarca Tendentioasa

Respect pentru numele Piperea

Incearca sa fi mai respectos tinere scriitor. Nu se spune Piperea, ci domnul profesor Piperea, sau domnul avocat Piperea.

cosming

serios?!

Acum Bancherule, ia baga tu o literatura d'aia da ta , cum nu stiu ce avocat sau pipita de la bcr a dat lamuriri despre dobanzile si comisioanele pe care numai BCR le considera corecte iar clientii si judecatorii le considera abuzive... Hai Bancherule! hai ma' mitica... serios ... fa un articol de ala fain deal tau... pls

Avocat Consumatori

Cateva idei de consumat

Am luat act de inversunarea clientilor BCR care se considera abuzati. Cu toate acestea, nu se justifica luarea in ras a judecatorilor sau a avocatilor implicati in litigiu, pentru ca acestia sunt simpli profesionisti ai dreptului, stiinta care presupune o inteligenta superioara si impune reguli stricte de manifestare si conduita. Prin urmare, fie ca sunteti persoana care odata a luat fericita un credit, pentru ca ulterior pe toata durata de 30 de ani sa regrete acel unic moment de fericire, fie ca urati din orice alt motiv bancile, nu aveti niciun drept sa jigniti acesti profesionisti. Decizia ICCJ, mai mult decat discutabila in lumina jurisprudentei recente a CJUE, este acum batuta in cuie in ceea ce priveste cauza disputata, insa ceea ce ramane de vazut, este cum intelege instanta noastra suprema sa ia in serios rolul sau, cu respectarea securitatii juridice si a drepturilor castigate, care in conceptia CEDO reprezinta veritabile bunuri. Doar cateva idei.

Un alt avocat consumatori

@Pt. Avocat Consumatori

Stimate domn, inversunarea de care vorbiti este justificata. Acesti oameni au platit 300 Euro apoi banca printr-un mecanism de ea stiut le-a crescut dobanzile la 600 Euro. Uitati-va ca aceste abuzuri au deja 7 ani. Apoi cand vezi ca banca schimba unilateral formula dobanzii ce faceti? Nu va doresc sa intarziati un eurocent la BCR sa platiti 3pp ca penalizare aplicate peste dobanda la sold, adica pentru 1 euro cent sa plati chiar 100 Euro. Legat de avocatii bancii, daca ati fi mers la instanta, ati fi vazut profesionalismul doamnei avocat Ana Diculescu. Care jigneste clientii ca au luat credite sa mearga in Dubai, ca sunt radicalizati, ca avocatul Piperea este un profitor care vinde iluzii clientilor. Inteleg profesionalismul dar deja aici limita s-a depasit de mult. Actiunile clientilor nu sunt pe masura presiunii pe care Ana Diculescu o face asupra instantei. Legat de magistrati, va rog sa cititi despre cazul Ruxandra Monica Duta, care in doar o pagina a admis apelurile BCR si a desfiintat decizia TB. Doamna Duta a mentionat ca Banca a reusit sa probeze negocierea. Cum va intreb eu? Cu contractele de credit! Daca unul are marja de 1.2 si altul 1.5 inseamna negociere. Va recomand sa va documentati inainte de a scrie mesaje ca cel de mai sus. Asa pentru opinia publica.

OVIDIU

@ pt. avocatii diavolului, "Frodo" si "Swova"

...cand iei sume fabuloase de la cel mai mare CAMATAR-BCR din Romania ca sa-i acoperi faradelegile importate de la ERSTE BANK, care a si fost amendata la ei in austria fiindca au facut un cartel nesimtit numit "clubul lombard", ca naiba sa mai poti inghiti adevarul care iti poate intra si in ochii, ca tot refuzi sa il vezi. Avocatilor bcr le creste astfel tupeul si demagogia, egaland aproape, nemernicia bancherilor TALHARI de la BCR si nu numai. Judecatoarea Duta a lins si ea ceva de pe la bcr cand si-a achitat anticipat creditele facute la ei, ca sa judece "echidistant", dupa ce a fost distribuita "ALEATORIU" in dosarele care vizau aceasta banca-CAMATAR=BCR. Si a trantit tot ce se putea tranti si chiar si ce nu. Ca doar e inamovibila, NU? INSPECTIA JUDICIARA a CSM ar trebui sa cerceteze si acest caz cu mare atentie.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Cardurile OTP Bank au o problema de functionare (actualizat)

Cardurile OTP Bank nu functioneaza la aceasta ora, a anuntat banca intr-un mesaj pe Facebook: "Dragi clienți, momentan funcționarea cardurilor OTP Bank este afectată de o avarie tehnică. Echipele noastre... detalii

Clientii Bancii Transilvania vor putea folosi doar doua aplicatii: BT Pay si BT Go

Banca Transilvania isi anunta clientii ca in curand vor putea folosi doar doua aplicatii: BT Pay pentru persoane fizice si BT Go pentru persoane juridice. In consecinta, dupa primirea notificarii... detalii

Clientii OTP Bank vor fi preluati de Banca Transilvania, din 28 februarie 2025

AcÈ›ionarii Băncii Transilvania au aprobat fuziunea BT cu OTP Bank România, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc astăzi, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga:Integrarea... detalii

Postasii au POS-uri pentru plata cu cardul a facturilor sau taxelor

PoÈ™ta Română, liderul naÈ›ional în servicii poÈ™tale, împreună cu CEC Bank È™i Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, îÈ™i unesc forÈ›ele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării... detalii