Sfaturi pentru clientii ING Bank, pentru a nu li se fura banii din conturi

Autor:

Bancherul.ro
2022-10-06 09:38

ING Bank ofera clientilor cateva sfaturi pentru a preveni situatiile de frauda, prin care li se pot fura banii din conturi:

– NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.

– NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.

– NU te loga în aplicația ING Home’Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil sau tastează într-o nouă pagina web adresa www.homebank.ro

– NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.

– NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective.

– NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.

– NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.

– NU oferi informații personale sau date financiare.

NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro);

– NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.

– NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.

– NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.

În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).

Ce este de făcut dacă ai accesat linkuri suspecte sau ai oferit deja informații personale?

– Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home´Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).

– Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.

– Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul ofical de aplicații al telefonului tau (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).

– Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.

– Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, Directoratul Național de Securitate Cibernetica (cert.ro) și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa reportphishing@apwg.org

Bine de stiut!

Niciun reprezentant ING nu-ti va cere vreodata să:

– accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media

– să te loghezi în aplicația Home’Bank folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații ING te roagă întotdeauna să te loghezi în Home’Bank, fără a-ți dicta un URL anume.

– să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre).

– Astfel de situații reprezintă un semnal de alarmă obișnuit în cazurile de fraudă.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Online banking in siguranta

Tentativa de frauda tip phishing destinata clientilor ING Bank

Clientii ING Bank, utilizatori ai aplicatiei Home Bank, au fost vizati ieri de o tentatia de frauda tip phishing, prin intermediul unor e-mailuri.E-mailurile pareau ca sunt trimise de ING Bank,... detalii

Pot să îi ofer un card bancar copilului meu?

"Sunt client ING, iar fiul meu de 14 ani îÈ™i doreÈ™te propriul său card, aÈ™a cum a văzut la un coleg de clasă. Există astfel de servicii în România? Este... detalii

Cum gestionez cheltuielile la comun într-o excursie cu familia?

"Toamna aceasta voi merge într-o vacanță alături de familie, părinÈ›ii mei È™i socrii. Există o soluÈ›ie prin care să planific această călătorie, astfel încât să avem control asupra cheltuielilor, dar... detalii

Cum aș putea să previn fraudele cu cardul realizate de persoane din alte țări?

"O persoană apropiată a observat recent în aplicaÈ›ia băncii o serie de tranzacÈ›ii din Italia. Ea a fost în È›ară în tot acest timp, aÈ™a că nu ar fi avut... detalii