ING Bank ofera clientilor cateva sfaturi pentru a preveni situatiile de frauda, prin care li se pot fura banii din conturi:
– NU răspunde la mesaje nesolicitate sau neașteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neașteptate, cel mai bine este să îl eviți.
– NU instala aplicații și NU accesa site-uri la indicațiile persoanelor care te contactează telefonic sau îți transmit linkuri prin mesaje pe rețelele de socializare sau SMS.
– NU te loga în aplicația ING Home’Bank folosind un link primit pe SMS sau e-mail. Pentru protecția datelor tale, intră în Home’Bank numai din aplicația instalată pe mobil sau tastează într-o nouă pagina web adresa www.homebank.ro
– NU finaliza o operațiune până nu confirmi că este ceea ce îți dorești. Citește cu atenție SMS-urile cu mesajele primite de la bancă și asigură-te că autentifici/validezi oprerațiunea dorită.
– NU răspunde la apeluri din afara țării, mai ales dacă nu cunoști persoane din țările respective.
– NU te feri să fii suspicios. Solicită numele interlocutorului dacă susține că este un angajat al băncii și sună la bancă pe numărul de pe spatele cardului pentru a verifica.
– NU transfera sume de bani în așa-zise conturi seif pentru a le proteja.
– NU oferi informații personale sau date financiare.
NU deschide atașamente, nu da click pe butoane sau pe link-urile primite de la persoane necunoscute și verifică întotdeauna că folosești o adresă securizată (https://ing.ro);
– NU accesa pagini web în care să îți introduci datele personale pe calculatoare instalate în locuri publice.
– NU uita că un card bancar este un instrument de plată și nu de încasare, așa că nu oferi detaliile cardului pentru încasări.
– NU aștepta să devii victima fraudei. Protejează-te învățând mai multe despre fraudă și despre cum să o raportezi.
În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei tranzacții pe care nu ai inițiat-o – te rugăm să ne contactezi la *2ING sau la *2464 (apelabile din rețele naționale), cât și la +40 31 406 2ING sau +40 31 406 2464 (apelabile din rețele naționale sau internaționale).
Ce este de făcut dacă ai accesat linkuri suspecte sau ai oferit deja informații personale?
– Blochează imediat cardul direct în aplicația de Home´Bank sau apelând numărul de telefon de pe spatele cardului (Card Stop: (+4021) 402 85 99).
– Schimbă cât mai repede parolele pentru aplicațiile și conturile online de pe un dispozitiv DIFERIT.
– Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus. Îți poți instala un antivirus din magazinul ofical de aplicații al telefonului tau (Google Play, Apple App Store, Huawei AppGallery).
– Depune o plângere la cea mai apropiată secție de poliție și păstrează copia.
– Raportează problema către banca sau organizația din partea căruia ai fost contactat, Directoratul Național de Securitate Cibernetica (cert.ro) și, eventual, contactează APWG – Anti-Phishing Working Group la adresa reportphishing@apwg.org
Bine de stiut!
Niciun reprezentant ING nu-ti va cere vreodata să:
– accesezi linkuri primite pe SMS sau pe alte canale de Social Media
– să te loghezi în aplicația Home’Bank folosind un link transmis anterior. Dacă ai nevoie de asistență, angajații ING te roagă întotdeauna să te loghezi în Home’Bank, fără a-ți dicta un URL anume.
– să divulgi PIN-ul cardului sau codul CVV de pe spatele cardului ( ultimele 3 cifre).
– Astfel de situații reprezintă un semnal de alarmă obișnuit în cazurile de fraudă.
Clientii ING Bank, utilizatori ai aplicatiei Home Bank, au fost vizati ieri de o tentatia de frauda tip phishing, prin intermediul unor e-mailuri.E-mailurile pareau ca sunt trimise de ING Bank,... detalii
"Sunt client ING, iar fiul meu de 14 ani îÈ™i doreÈ™te propriul său card, aÈ™a cum a văzut la un coleg de clasă. Există astfel de servicii în România? Este... detalii
"Toamna aceasta voi merge într-o vacanță alături de familie, părinÈ›ii mei È™i socrii. Există o soluÈ›ie prin care să planific această călătorie, astfel încât să avem control asupra cheltuielilor, dar... detalii
"O persoană apropiată a observat recent în aplicaÈ›ia băncii o serie de tranzacÈ›ii din Italia. Ea a fost în È›ară în tot acest timp, aÈ™a că nu ar fi avut... detalii