BANCI | Stirea Zilei

Seful BRD, Philippe Lhotte, salveaza onoarea bancherilor, pusa la indoiala de Mugur Isarescu: nu suntem aroganti si ne pasa de problemele clientilor, suntem perceputi gresit

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2016-02-11 22:08

Bancherul francez Philippe Lhotte, presedintele BRD, incearca sa salveze onoarea bancherilor romani, dupa ce guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, a declarat in urma cu doua zile ca acestia sunt prea aroganti si ca ar trebui sa fie mai apropiati fata de clienti.

“Bancile trebuie sa se apropie mai mult de clienti, sa lase mai jos nasul, sa nu mai aiba atata aroganta, sa explice mai mult cum functioneaza sistemul bancar”, a declarat Isarescu, in contextul in care bancile sunt supuse unor critici intense din cauza unui cumul de probleme precum clauzele abuzive din contractele de credit sau imprumuturile in franci elvetieni, care au favorizat promovarea unor legi controversate, precum darea in plata.

Lhotte, seful unei banci care nu are probleme nici cu clauzele abuzive nici cu creditele in franci, considera ca publicul are o imagine falsa si nedreapta despre bancheri, care in realitate sunt mai apropiati de clienti deca se vede din afara si incearca sa le rezolve problemele. Numai ca aceste lucruri nu prea se cunosc, adauga el, admitand ca sistemul bancar are o problema de comunicare.

Ca de obicei, adevarul este undeva la mijloc: daca bancile s-ar fi dovedit suficient de sensibile fata de problemele clientilor aparute dupa criza, nu doar abile in comunicare, ci si in masuri concrete pe care ar fi trebuit sa le ia pentru evitarea unor scandaluri precum clauzele abuzive sau creditele in franci, nu si-ar fi atras atatea critici. Pe de alta parte, nu se poate spune ca toti bancherii sunt aroganti si singurul lor scop este sa-si exploateze clientii, dovada ca unele banci au mult mai putine probleme decat altele.

“Sistemul bancar are o imagine proasta, de aceea ar trebui sa facem mai multe eforturi in privinta comunicarii, sa explicam mai bine mecanismele, inclusiv aceasta problema a garantiilor imobiliare pentru credite. Personal am dificultati sa inteleg de ce imaginea bancilor din Romania nu este buna. Suntem perceputi ca fiind aroganti, de aceea trebuie sa ne rezervam mai mult timp pentru explicatii. Bancherii sunt vazuti ca fiind niste indivizi al caror singur scop este sa faca bani. Dar e firesc ca si bancile sa obtina profituri, la fel ca alte companii. Pe de alta parte, sunt numeroase banci cu pierderi masive, asadar nu orice banca face bani. BRD are un nivel de profitabilitate de aproape 6%, sper sa fie si mai bine in 2016, un profit onorabil, nu te face sa-ti pierzi mintile. De aceea, vom face mai multe eforturi sa comunicam, mai ales in relatia banca-client, lucu care corespunde cu obiectivele noastre strategice, de a miza mai mult pe inovatie, pe valori, etica, deontologie, comportament corect”, a spus presedintele BRD.

Nu politicienii rezolva problemele sociale ale clientilor, ci bancile

In acelasi timp, bancherul francez a respins categoric acuzatiile ca bancherilor nu le pasa de clientii lor care au probleme sociale, motiv pentru care s-a ajuns la adoptarea legii darii in plata.

In realitate, nu politicienii sunt cei care rezolva problemele sociale, ci noi, bancherii, a spus Lhotte, oferind doua exemple in care BRD a scazut ratele la creditele unor clienti care nu si-au mai putut plati ratele, fara sa le execute silit ipoteca.

“Nu am dat afara pe nimeni din propria locuinta”, a spus seful BRD, intrebat de Bancherul.ro daca au existat cazuri sociale in care banca a fost nevoita sa-i evacueze din locuinte pe clienti. (vezi aici detalii)

Seful BRD a tinut sa sublinieze ca bancile au o responsabilitate sociala inca din momentul acordarii creditelor, nu doar in faza in care apar probleme de rambursare a acestora:

“Trebuie sa anticipam problemele clientilor inca din momentul in care le acordam credit. De exemplu, daca cineva vine si spune ca vrea sa imprumute o anumita suma, noi trebuie sa analizam dimensiunea acesteia, sa ne asiguram ca nu cumva sa fie prea mare si sa devina o povara pentru client, intrucat problema supraindatorarii este foarte importanta. Dialogul cu clientul face parte din cultura bancii. Ulterior, pe parcursul rambursarii unui credit, pot aparea cazurile dificile, pe care le tratam diferit, in functie de istoricul unui client. In cazul unui client cu istoric bun de plata ajuns in fata unei situatii dificile, putem sa-i restructuram datoria, reducem ratele lunare si uneori diminuam si valoarea datoriei (write-off partial), dar daca este un client mai putin cunoscut, solutia poate fi un pic diferita. Aceasta este baza meseriei de bancher, care e frumosa. Relatia cu clientii este fundamentala intr-o banca, de aceea trebuie sa o reabilitam. Bancherul trebuie sa fie binevoitor fata de clienti, sa nu uitam ca gratie lor traim, de aceea si eu le-am multumit in prezentarea de astazi cu rezultatele bancii, datorita lor suntem platiti si noi. Dar cred ca nu le spunem indeajuns asta. Fireste ca trebuie sa raspudem nevoilor clientilor, facem asta, dar nu o facem suficient de mult.”

Intrebat, de Bancherul.ro, daca poate sa spuna cate cazuri sociale a rezolvat BRD, seful bancii a raspuns:

“Ar fi indecent sa spunem cate cazuri sociale am rezolvat, pentru ca trebuie sa fim discreti, altfel ar fi jentant, dar stiu ca sunt destul de numeroase cazurile dificile, nu le-as spune sociale, si sunt bine rezolvate”, a raspuns Lhotte.

Comentarii

cosming
haha
"nu suntem aroganti si ne pasa de problemele clientilor, suntem perceputi gresit"... bancherii nu sunt aroganti sunt doar perceputi gresit :) ...similar cu hotul care striga in gura mare ca "Nu am fost eu!" desi pe inregistrea apare in prim plan :)

client bancar
BNR vs banci
Oare ce trebuie sa mai faca Isarescu ca bancile sa inteleaga ca nu sunt pe drumul cel bun....., cota de incredere in sistemul bancar e cea mai scazuta de dupa revolutie. Parca vorbeste cu peretii ..., din ianuarie 2015 urmare a aprecierii bruste a CHF-ului Isarescu le-a transmis un semnal foarte clar bancilor vizavi de negocierea cu clientii a acestor credite astfel incat sa nu se ajunga la reglementarea prin legi asa cum este "legea de dare in plta". Spunea ceva de genul ca piata va sanctiona dur lipsa masurilor pentru clientii in CHF. Si am ajuns la o lege minunanata "legea de dare in plata". Sunt client bancar cu credit in CHF, dar sa ma ierte Dumnezeu cand Parlamentul Romaniei se baga cu picioarele inainte in Codul Civil apai fratilor avem o problema imensa, se creeaza un precedent periculos.....Am criticat vehement bancile pentru modul de tratare a clientilor in CHF, dar aceasta lege ce rezolva. Era corect ca Parlamentul Romaniei sa legifereze o lege sociala prin care sa ajunga la un consens cu bancile si sa preia acele case in proprietatea statului urmand ca oamenii aceia sa plateasca in timp statului acea datorie. Asa cum rezolvam problema, oamenii aceia care au platit 5,6,7 ani trebuie sa plece din casa, nu vor avea unde sa stea, bancile se transforma in agentii imobiliare ..... si uite asa Parlamentul mai pune lemne pe foc crescand creditarea. Sunt stupefiat de-a dreptul de ce se intampla, nu e corect si vinovate de aceasta situatie sunt bancile ca nu au luat masurile necesare la timp, nu trebuia sa se ajunga in aceasta situatie. Din pacate BNR incaseaza in momentul de fata "nemultumirile clientilor" din cauza bancilor..... putini cunosc care sunt atributiile BNR-ului pe piata si ce rol are acesta. Daca aveau un pic de intelepciune bancile rezolvau deja aceasta problema pana acum de la momentul initierii acestui proiect.... , de asta va zice Isarescu sa lasati nasul mai jos, dar voi nu pricepeti, e greu, cand esti francez n-ai cum sa pricepi..... Politica bancilor in momentul de fata este de genocid... sunt clienti haituiti de cate 4-5 executori ai bancilor.... luati aminte aveti doar o balta de pescuit, cand omori pestii cu carbit (clauze abuzive) sau ii ametesti cu CHF, dupa care ii urmaresti cu executori judecatoresti, iar a doua zi vrei sa pescuiesti peste proaspat, curat, inseamna ca aveti o problema. Un peste ranit, bolnav intr-o balta imbolnaveste inca 10 pesti .... atentie banci, aveti aceeasi balta... Astept cu nerabdare dupa cele trei demersuri efectuate catre banca pentru a renegocia creditul in CHF cu banca mea sa fiu totusi invitat la o negociere, chiar daca am primit de fiecare data raspuns, iar continutul raspunsului semana foarte mult cu degetul mijlociu, inca mai am rabdare...., inca nu v-am dat in judecata pentru dobanda stabilita unilateral si dovedita clar clauza abuziva, ca am considerat ca putem sa rezolvam orice problema pe cale amiabila, inca mai sper, precum Isarescu ca poate reusiti totusi sa va luminati, sa intelegeti ca noi suntem cei care va dam de mancare, nu ne ucideti ca va sinucideti.

x files
GMs
eRA sufficient sa le-o arate ... si sareau in sus DE bucurie:)



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei



Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi la refinantarea creditelor ipotecare sunt, in ordine, CEC Bank, BRD, Libra Bank, ING Bank si Banca Transilvania (BT), conform topului realizat de Bancherul.ro pe baza informatiilor publicate de banci. Clasamentul a fost intocmit detalii

Bancile cu cele mai mici dobanzi la creditele ipotecare

Bancile cu cele mai mici dobanzi fixe in primii 3,5 sau 10 ani la creditele ipotecare sunt Banca Transilvania (BT), BCR si CEC Bank, conform calculatoarelor de credit de pe site-urile bancilor. Topul a fost realizat pe baza unui imprumut in valoare de 250.000 de detalii

Cum raspunde BRD la intrebarile privind fraudele online

Fraudele online au devenit o problema pentru banci, astfel ca am trimis la BRD urmatoarele intrebari, in urma reclamatiilor primite de la cititorii care au fost victimele inselaciunilor prin intermediul unor false platforme de investitii: - Care este procedura detalii

Ocean Credit incalca legea privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit

Ocean Credit nu respecta legea contractelor de credit, OUG 50/2010, privind informarea clientilor inainte de acordarea unui credit, astfel incat acestia sa fie constienti de costul unui imprumut si sa-l poata compara cu ofertele altor IFN-uri sau banci. Concret, detalii

 



 

Ultimele Comentarii