Se simplifica sistemul bonus-malus: asiguratii RCA vor avea acces la informatiile privind istoricul daunelor proprii din baza de date CEDAM

Autor:

Bancherul.ro
2012-09-07 17:10

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, printr-o decizie recent adoptată, simplifică modul de aplicare a sistemului bonus-malus și facilitează accesul asiguraților la informațiile privind istoricul daunelor proprii, anunta institutia intr-un comunicat.rnrnAstfel, începând cu data de 15 septembrie 2012, asigurații RCA vor avea acces la informațiile privind istoricul daunelor proprii, înscris în baza de date CEDAM.rnrnPrimele de asigurare aferente asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) depind de istoricul de daunalitate realizat de asiguratul/utilizatorul unui vehicul într-o perioadă de referinţă, așa cum prevăd reglementările în vigoare cu privire la sistemul bonus-malus.rnrnTotodată a fost implementată o metodă prin care și societățile de asigurare au posibilitatea interogarii bazei de date CEDAM în vederea stabilirii istoricului de daunalitate pentru potențialii asigurați prin utilizarea serviciului web aferent sistemului bonus-malus. rnrn Comisia de Supraveghere a Asigurărilor întreține și administrează baza de date CEDAM. Informațiile din această bază de date sunt centralizate de la societățile de asigurare, care sunt posesorii de drept ai acestor informații. CSA nu are dreptul legal de a modifica aceste date. Responsabilitatea pentru colectarea, transcrierea, încarcarea și modificarea polițelor RCA revine exclusiv societăților de asigurare emitente.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: ASIGURARI

Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023

În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii

Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii

Dosarele de dauna Euroins se pot deschide la FGA: care este procedura

Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii

Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii