Rezultatele financiare ale BRD Groupe Société Générale in T3 2020

Autor:

Bancherul.ro
2020-11-05 08:51

BRD Groupe Société Générale a publicat rezultatele financiare la 30 septembrie 2020 (T3 2020).

Iata comunicatul de presa al bancii:

REZULTATELE GRUPULUI BRD ÎN PRIMELE 9 LUNI DIN 2020: ACTIVITATE DE CREDITARE SUSȚINUTĂ ÎN TRIMESTRUL AL TREILEA ȘI O PERFORMANȚĂ FINANCIARĂ REZILIENTĂ

05 Nov 2020

Principalele tendințe comerciale și indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 30 septembrie 2020 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS):

– Adaptare rapidă pentru a răspunde crizei și a ne susține clienții

rn

    rn

  • Măsuri sanitare adecvate
  • rn

  • Facilitarea accesului la finanțare
  • rn

rn

– Activitate de creditare dinamică

rn

    rn

  • Revenire puternică a creditelor de consum nou acordate (+123% în trimestrul III față de trimestrul II 2020)
  • rn

  • Finanțare activă a IMM-urilor (portofoliul de credite înregistrând o creștere de 7,3% în dinamică anuală), în special prin participarea activă în cadrul programului IMM Invest (credite aprobate în valoare de 700 milioane RON) și leasing (portofoliul de leasing în creștere cu 17,5% în termeni anuali)
  • rn

rn

– Performanță operațională rezilientă și economii semnificative de costuri confirmate

– Ne bazăm pe fundamente solide, ce permit susținerea în permanență a clienților noștri

rn

    rn

  • Bilanț solid, cu o rată de adecvare a capitalurilor de 28% și o lichiditate foarte confortabilă
  • rn

  • Active de calitate ridicată, cu o rată a creditelor neperformante de 3,4% la finalul lunii septembrie 2020 și un grad ridicat de acoperire cu provizioane (76,4%)
  • rn

rn

– Profit net de 738 milioane RON (față de 1.226 milioane RON în primele nouă luni din 2019), influențat de cheltuiala netă cu provizioane (în comparație cu o eliberare netă de provizioane în perioada similară a anului trecut), ce reflectă perspectiva înrăutățită asupra mediului macroeconomic.

“Criza sanitară fără precedent în care România și întreaga lume au intrat în primul trimestru al anului a continuat să afecteze toate sectoarele economice, necesitând o adaptare continuă.

Privind în perspectivă, revenirea economică se va baza în special pe execuția politicilor de relansare adoptate de autorități și efectele acestora asupra ritmului de progres al producției, asupra lanțurilor de schimburi comerciale și asupra comportamentului consumatorilor.

Bineînțeles, sistemul bancar românesc este, de asemenea, un actor cheie pentru reziliența si redresarea economică.

În special, BRD a acționat dinamic și a aplicat toate măsurile necesare pentru a-și proteja clienții și angajații, pentru a asigura continuitatea afacerii, pentru a oferi asistență adecvată clienților și acces la finanțare.

Dacă trimestrul al doilea a fost marcat de o scădere accentuată a producției de credite ale persoanelor fizice în contextul măsurilor restrictive, activitatea a revenit în trimestrul al treilea, cu creditele de consum nou acordate depășind nivelurile de dinaintea crizei. BRD are, de asemenea, o participare activă la programul IMM Invest, cu aproape 700 de milioane de lei în credite pentru IMM-uri și întreprinderile foarte mici, aprobate la sfârșitul lunii septembrie.

În timp ce a asigurat un răspuns rapid la efectele crizei, BRD s-a concentrat pe materializarea oportunităților, încurajând adoptarea digitalizarii și accelerând proiectele de automatizare a fluxurilor. În ciuda mediului economic semnificativ deteriorat, BRD a obținut o performanță financiară care dovedește reziliența modelului nostru de afaceri și adecvarea acțiunilor întreprinse ca răspuns la criză”, a declarat François Bloch, Directorul General al BRD Groupe Société Générale.

Model de afaceri rezilient în context de criză

Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat o ușoară creștere (+0,2% față de finalul lunii septembrie 2019). Creșterea creditelor retail de bază (core retail loans), de +0,9% în dinamică anuală, deși afectată de măsurile restrictive din primavară, reflectă revenirea creditelor de consum nou acordate începând cu jumatatea lunii mai, pană la un nivel superior performanței lunare din anul precedent, în luna septembrie 2020.

Finanțarea IMM-urilor a crescut (+7,3% în dinamică anuală) prin participarea activă la programul IMM Invest, cu credite aprobate de 700 milioane RON și avansul puternic al portofoliului de leasing de +17,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Depozitele clienților au înregistrat o continuă consolidare a unei baze deja extinsă. Depozitele retail au avut un ritm de creștere accelerat (+9,1%), determinat de intrări mai mari de la clienții persoane fizice (+8,3% în dinamică anuală).

Depozitele companiilor au înregistrat o creștere de două cifre, determinată de un avans puternic al resurselor IMM-urilor (+23,8% în termeni anuali). Indicatorul credite nete/depozite a fost de 65,0% la finalul lunii septembrie 2020, în scădere cu 6 puncte procentuale față de finalul lunii septembrie 2019.

În contextul crizei, BRD s-a concentrat pe promovarea adoptării digitalizării (o treime din clienții noștri au utilizat în mod activ canale la distanță la sfârșitul lunii septembrie) și pe accelerarea proiectelor de automatizare a fluxurilor. BRD a continuat să lanseze noi funcționalități care acoperă într-un mod inovator nevoile clienților săi (Apple Pay a fost lansat în iulie).

Penetrarea digitală pe segmentul companiilor a atins noi maxime, 99% din tranzacțiile clienților companii mari și 95% din tranzacțiile IMM-urilor au fost efectuate prin intermediul canalelor digitale. Experiența digitală a clienților corporate pe platformele de e-banking a continuat sa fie îmbunătățită. De exemplu, versiunea actualizată a platformei de gestionare a numerarului a fost adoptată masiv de companiile mari.

În primele nouă luni, venitul net bancar al Grupului BRD a fost de de 2.308 milioane RON, mai mic cu 5,7% față de perioada similară a anului trecut, scădere determinată în principal de contracția veniturilor nete din comisioane și a altor categorii de venituri, în timp ce veniturile nete din dobânzi au fost destul de reziliente.

Veniturile nete din dobânzi au scăzut ușor, cu 2,3% în dinamică anuală, influențate în cea mai mare parte de ratele de dobândă mai mici (media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni a fost de 2,49% în primele 9 luni din 2020 față de 3,16% în primele 9 luni din 2019).

Scăderea veniturilor nete din comisioane, de -12% an pe an, în primele nouă luni din 2020, a fost determinată în principal de veniturile mai mici din tranzacțiile de daily banking ca urmare a intrării în vigoare a reglementărilor SEPA și volumului redus de tranzacții în perioada restricțiilor. Evoluția altor venituri bancare a fost influențată de câștiguri semnificative din reevaluare înregistrate în 2019.

Per total, pe primele 9 luni, cheltuielile operaționale au fost menținute la același nivel cu anul trecut. S-au realizat economii semnificative de costuri, însă fără a afecta investițiile strategice. Cheltuielile de personal s-au redus cu 2,2% în trimestrul III din 2020 față de trimestrul III din 2019, în timp ce creșterea costurilor care nu sunt legate de personal a fost în întregime determinată de cheltuielile IT mai mari ce reflectă accelerarea planului de digitalizare și de costurile excepționale legate de gestionarea crizei sanitare.

Excluzând costurile sanitare și pe cele IT, cheltuielile care nu sunt legate de personal s-au redus cu 7,5% în dinamică anuală, în trimestrul III din 2020.

Având în vedere toate cele de mai sus, indicatorul cost / venit la nivelul Grupului BRD a fost menținut sub control la 50,6%, excluzând costurile sanitare excepționale (față de 48,5% în perioada similară a anului trecut). Profitul operațional brut la nivelul Grupului BRD a fost de 1.120 milioane RON în primele nouă luni din 2020, față de 1.260 milioane RON în primele nouă luni din 2019.

Indicatorii privind calitatea activelor băncii au rămas solizi, după cum o reflectă rata NPL (creditele neperformante, conform definiției ABE), care a atins 3,4% la finalul lunii septembrie 2020 (față de 4,0% la finalul lunii septembrie 2019), precum și nivelul ridicat de acoperire cu provizioane a expunerilor neperformante (grad de acoperire de 76,4% la finalul lunii septembrie 2020 față de 74,1% la finalul lunii septembrie 2019).

Costul riscului a înregistrat o cheltuială netă cu provizioanele de 253 milioane RON în comparație cu o eliberare de provizion de 207 milioane RON în primele 9 luni din 2019, determinată în principal de impactul înrăutațirii scenariilor macroeconomice asupra pierderilor estimate din activitatea de creditare.

Profitul Grupului BRD a fost de 738 milioane RON în primele 9 luni din 2020, față de 1.226 milioane RON în primele 9 luni din 2019.

BRD rămâne bine poziționată pentru a face față provocărilor actualei crize, menținând o rată de adecvare a capitalului robustă, de 28% la finalul lunii septembrie 2020 (față de 21% la finalul lunii septembrie 2019). Creșterea față de anul precedent este determinată în cea mai mare parte de integrarea în totalitate a profitului aferent anului 2019 și de relaxarea temporară a cerințelor de capital aferente expunerilor suverane denominate în EUR, introduse prin regulament UE ca răspuns la pandemia de COVID-19.

Adaptare continuă la actuala criză

BRD a acționat dinamic prin adaptarea rapidă si cu succes a organizației, pentru a asigura continuitatea activității în circumstanțele excepționale cauzate de pandemie. Munca de acasă a fost menținută pe scară largă, iar în toate unitățile și birourile noastre sunt aplicate cu strictețe măsuri de prevenție, pentru a ne proteja atât angajații, cât și clienții.

BRD rămâne aproape de clienții săi, oferindu-le suport, răspunzând solicitărilor în timp util și cu soluții relevante. Prin promovarea utilizării aplicațiilor de mobile și internet banking, prin oferirea facilității de amânare în rambursarea împrumuturilor sau prin furnizarea de soluții de finanțare în sprijinul clienților, precum programul IMM INVEST, BRD s-a dovedit un partener de încredere.

Rezultatele financiare ale Grupului BRD la finalul primelor 9 luni ale anului 2020 sunt disponibile pentru public și investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro, începând cu ora 09:00. Copii ale documentelor vor putea fi obținute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD – Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, București.

Notă: Dacă nu se menționeză altfel, toate variațiile sunt în comparație cu primele 9 luni ale anului 2019 (pentru elementele aferente contului de profit și pierdere) sau finalul lunii septembrie 2019 (pentru elementele de bilanț).
Rata NPL, rata de acoperire a expunerilor neperformante, la nivel individual.

BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 612 de unități. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,41 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 30,000 POS și aproape 1,400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii septembrie 2020, de 59,3 mld RON. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 138.000 de angajaţi în 62 de ţări şi peste 29 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:

• Retail banking în Franţa
• Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii
• Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.

Comentarii

Pestritu

eroare btpay

incerc sa verific contul.Imi apare eroare. Reîncărcare și comfirma

Botejaru Maria

Am tichete de masa nu merge deschis telefonul meu iPhone

Mesaj va rog ca sunt surzii

Emil

Probleme aplicatia Bt pay pe iphone

Cred ca de 7-8 ori pana acum, de cand am instalat aplicatia pe un iphone 11, s-a blocat si imi da mesajul ,,Ups!... a aparut o eroare! Reincearca din nou mai tarziu!" Si nu-si mai revine! Trebuie, de fiecare data, sa sterg si reinstalez aplicatai, bineinteles cu reasocierea cardurilor! Ma poate ajuta cineva cum sa-i dau de cap?!?

Vasile Coman - Bancherul.ro

problema aplicatia BT Pay

Emil, daca aveti in continuare probleme cu aplicatia BT Pay, va rog sa ma sunati la tel. 0723292899 sau trimiteti-mi e-mail la: vasile.coman@bancherul.ro, pentru a va ajuta sa le rezolvati, impreuna cu Banca Transilvania.

Alexandru

Probleme aplicație

Încercați in setările telefonului sa dati la ceas și data reglare automata! Am avut și eu aceeași problema și s-a rezolvat in felul acesta! Sper ca v-am fost de folos

Oros Ioana Daniela

Eroare BT PAy

Aplicatia BTPAy imi da eroare. Nu am mai putut sa o folosesc. Imi aparea eroare si imi spunea sa restartez aplicatia. Am dezinstalat aplicatia si am reinstalat-o si acelasi mesaj. Ups a aparut o eroare, restartati aplicatia

Solomon Ana

Ups eruare

Imi apare ups eruare reincercati aplicatia trebe restartată

Dani

Eroare aplicatia BTpay iphone

Imi apare mesajul la deschiderea aplicatiei,,Ups!... a aparut o eroare! Reincearca din nou mai tarziu!" Si nu mai pot sa o folosesc. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Andrei Iosifescu

Nu pot plăti la POS

Eu nu pot plăti la POS... Apropii telefonul dar nimic.

Nastasa Andreea

Probleme BTPay

Nu mi se deschide BTpay absolut deloc de ieri dimineata

Sebastian

Eroare BTPAY

Cum a spus si alexandru mai sus , asa am facut si eu aveam ora la telefon cu 4-5 min in fata, nustiu din ce cauza si a inceput sa imi deie aceasta eroare cu ups bla bla reincearca, am setat ora sa fie automata sa reglat si a mers aplicatia. Mersi de sfat Alexandru

Hemen Gabriel

Ups eroare

îmi apare ușor eroare reîncărcări aplicația si trebuie restartată

Ionescu E

aplicatia BT Pay ptr IPhone 11

Buna ziua, Am primit un nou card de la BT pe care l-am ridicat si l-am activat la bancomat. Am revenit la o persoana de la o sucursala BT pentru sprijin la introducerea noului card in aplicatie. Sunt doi pasi, codul CVV pe care l-am introdus si urmeaza un sms cu un cod. Aplicatia nu permite copierea manuala, iar metoda sugerata, de a pune cursorul in casuta deschisa si se copiaza automat codul, nu functioneaza. Nu imi apare nici tastatura in ecranul cu fereastra deschisa. Persoana de la BT mi-a sugerat sa ma duc la un expert in IPhone 11 ptr a imi verifica setarile… Multumesc !

Jeni turcitu

Buna ziua!

Am instalat bt pay, am introdus numele și nr de telefon, îmi vine mesajul de confirmare prin SMS și nu îmi apare tastatura ca să pot introduce codul, ce se întâmplă? Cu mulțumiri, Jeni.

Daniel

BT pay

Exact aceiasi problema ca dl Ionescu si dna Jeni am si eu. Daca aveti o solutie va rog? Multumesc frumos!

Pop

despre aplicatia bt pay

Am dezinstalat aplicația si nu o mai pot instala, ajutațima, mulțumesc frumos.

Sirbu

Bt pay

Nu ma lasa sa imi adaug cardul in aplicatie. Dupa ce pun CVV-ul trebuie sa primesc un cod prin sms. Dar la acest pas imi spune "Upss...a aparut o eroare. Cardul este deja adaugat in aplicatie" Dar cardul nu este deloc vizibil in aplicatie. Am dezinstalat si reinstalat aplicatia de 10 ori si tot la fel imi spune.

Alexandra

Eroare bat pat iPhone 11

Aplicatia nu permite copierea manuala, iar metoda sugerata, de a pune cursorul in casuta deschisa si se copiaza automat codul, nu functioneaza.

lala cezar

buna ziua!

am aceeasi problema ca si jeni turcitu, completez cu datele, primesc codul de verificare, dar nu il pot introduce deoarece nu imi apare tastatura

Vasile Coman - Bancherul.ro

problema BT Pay

Daca aveti probleme cu aplicatia BT Pay, sunati la call centerul Banca Transilvania, la telefoanele 0264 308 028 sau *8028. Reveniti la mine daca nu se rezolva problema.

Niculae Ramona

Aplicatia BT PAY

Va rog sa ma ajutati deoarece sunt sofer de camion si am fost oprit de politie pe teritoriul unui stat membru UE si nu pot plati amenda ,cum noi ca ,clienti ne facem datoria fata de banca si banca trebui sa si faca datoria fata de clienti lor,cu respect si astept acelasi respect din partea banci.

Edit

Problema cu BT Pay

De cateva zile nu functioneaza. Nu mi se deschide de loc. Care este problema???

Timea Zima

Eu am cont la bt am și bt paly dar nu funcționează,scrie ai venit o eroare și nu primesc SMS din cauza asta ce pot și fac...

Nu pot să intră în Bt paly că scrie ai venit o eroare....

Vasile Pop Coman - Bancherul.ro

Eroare bt pay

Trebuie sa verificati la banca daca aveti actualizate datele personale sau daca aveti ultima versiune a aplicatiei BT Pay.

Casapu Elena

Aplicația BT Pay

Nu mă lasă să adaug cardul în aplicația BT Pay.Dupa ce pun CVV ul trebuie să primesc un cod prin sms.Dar la acest pas îmi spune" Upss...a apărut o eroare. Cardul este deja adăugat în aplicație " Dar Cardul nu este deloc vizibil în aplicație și nu pot să mi văd soldul!

Surdu catalin

Problema bt pay

Nu maierge aplicația bt pay zice că trebuie restartata

Vasile Pop Coman - Bancherul.ro

de ce nu merge bt pay

Aplicatia BT Pay are o noua versiune din 14 februarie, de aceea sfatul meu este sa verificati daca aveti aplicatia actualizata. Este posibil ca acesta sa fie motibul pentru care nu merge BT Pay.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: BRD Groupe Societe Generale

Cate reclamatii primeste BRD si cum le administreaza

Cate reclamatii a primit BRD de la clienti in anul 2023 si cum au fost solutionate? Cate dintre litigiile cu clientii au fost solutionate  amiabil prin intermediul CSALB (Centrul de... detalii

Ce pot sa fac daca mi-a crescut dobanda la un credit BRD?

BRD a publicat pe site o informare privind solutiile oferite clientilor ale caror rate la credite au crescut din cauza dobanzii variabile:Sfaturi financiareSoluții BRD în cazul în care ai un... detalii

Aplicatia YOU BRD, indisponibila timp de 2 ore

Aplicatia YOU BRD va fi indisponibila timp de 2 ore in aceasta seara, timp in care banca va derula o operatiune de mententanta, a anuntat BRD:"În această seară, timp de... detalii

Cum imi mut contul de la BRD la alta banca?

Informatiile publicate de BRD privind procedura de mutare a unui cont la o alta banca:Serviciul de Schimbare ConturiGhid privind transferul relaţiilor de cont curent destinat clienţilor Persoane FiziceAcest ghid conţine paşii... detalii