Reclamatii Credit Europe Bank - solutionarea alternativa a litigiilor

Autor:

Bancherul.ro
2022-06-25 07:07

Credit Europe Bank are publicat pe site, crediteurope.ro, la sectiunea “reclamatii consumatori”, un document privind solutionarea alternativa a litigiilor prin intermediul CSALB.

Informatiile publicate in document:

Ai un litigiu financiar-bancar?

Dacă te-ai adresat instituției financiar-bancare și nu ești mulțumit de răspunsul primit, noi, cei de la CSALB, putem sa te ajutăm să-ți rezolvi conflictul rapid, gratuit, obiectiv și în afara instanței de judecată.

Poți afla mai multe detalii din acest pliant sau ne poți suna la:
021 9414 (număr cu tarif normal)

Cine suntem?

CSALB este o entitate:
 independentă – separată de instituția financiar-bancară față de care ai o plângere;
 apolitică;
 non profit;
 de interes public.

Misiunea noastră este de a organiza soluționarea litigiilor dintre consumatorii și instituțiile financiar –
bancare în mod echilibrat, rezonabil, rapid și în afara instanței.

Examinarea și soluționarea litigiilor se realizează de către persoanele înscrise pe Lista Conciliatorilor CSALB – experți în domeniu, persoane cu bună reputație, independenți și imparțiali.

Activitatea CSALB este coordonată de Colegiul de Coordonare format din 4 membri desemnați – patru din ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori și un membru independent ales de către cei 4 membri desemnați.

Membrii Colegiului de Coordonare nu au atribuții executive și sunt independenți în luarea deciziilor.

Ce ne caracterizează?

 Profesionalism – conciliatorii cunosc problemele financiar-bancare și pot oferi sfaturi sau soluții adaptate litigiului și așteptărilor ambelor părți;

 Flexibilitate – soluțiile oferite pot fi acceptate sau nu de catre părți;
 Eficiență și soluționare rapidă – asistăm consumatorul în parcurgerea etapelor; litigiul se soluționează în cel mult 90 de zile;
 Imparțialitate;
 Fără costuri pentru consumator;
 Sprijin și consiliere;
 Transparență – regulamentul de funcționare a CSALB, regulile de procedură, Lista Conciliatorilor și alte informații sunt publicate pe www.csalb.ro.

Cum putem ajuta?

Dacă plângerea nu a fost rezolvată direct cu instituția financiar-bancară, consumatorul poate apela la sprijinul CSALB.

Experții noștri CSALB ascultă expunerea consumatorului, află opinia instituției financiar-bancare și analizează situația.

În cazul în care considerăm că acțiunea instituției financiar-bancare a fost corectă, informăm consumatorul de ce am ajuns la această concluzie.

Dacă nu considerăm că acțiunea instituției financiar-bancare a fost corectă, putem propune sau impune comerciantului o soluție pentru a îndrepta lucrurile.

Scopul nostru este de a rezolva situația echitabil, în mai puțin de 90 de zile și fără costuri pentru consumator.

Ce facem?

CSALB organizează două tipuri de proceduri de soluționare alternativă a litigiilor.

Aceste proceduri sunt facultative, voluntare și separate de procedurile din instanțele de judecată.

Care sunt pașii?

1. Consumatorul este nemulțumit de relația contractuală cu instituția financiar-bancară și îi adresează o plângere.

2. Consumatorul nu este satisfăcut de răspunsul primit sau instituția financiar-bancară nu răspunde.

3. Consumatorul apelează CSALB (021 9414).

4. CSALB îi prezintă consumatorului cele 2 tipuri de proceduri de soluționare:

– Procedura prin care conciliatorul PROPUNE O SOLUȚIE, pe care părțile o pot accepta sau nu. Soluția propusă poate fi acceptată în 15 zile. Dacă este acceptată, devine
executorie. Părțile se pot retrage oricând din procedură.

– Procedura prin care conciliatorul dă o SOLUȚIE OBLIGATORIE – o procedură asemănătoare cu cea din instanță, însă mai simplă și informală. Părțile nu se pot retrage din procedură.

În ambele tipuri de proceduri, conciliatorul trebuie acceptat de ambele părți și termenul de soluționare este de cel mult 90 de zile.

5. Consumatorul alege procedura, completează cererea și CSALB contactează instituția financiar-bancară.

6. Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele înscrise pe Lista Conciliatorilor, dar trebuie acceptat de ambele părți. Dacă părțile nu acceptă conciliatorul, se desemnează
aleatoriu un alt conciliator din aceeași listă.

7. Conciliatorul analizează dosarul și solicită, după caz, informații suplimentare, documente etc.

8. Conciliatorul propune sau impune o soluție, în funcție de procedura aleasă.

Spune-ne cum putem să te ajutăm

Sursa: Crediteurope.ro

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Anunturi banci

Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza

Procedura de inregistrare si administrare a reclamatiilor de catre intesa Sanpaolo Bank precum si situatia litigiilor cu clientii. Cate reclamatii si cate litigii are banca si cum sunt gestionate acestea,... detalii

Platile instant, posibile la 13 banci

Începând cu 17 iunie, Banca Română de Credite și Investiții (BRCI) își extinde portofoliul de servicii de plăti cu serviciul Plăți Instant, dezvoltat de TRANSFOND. Acest serviciu permite transferul interbancar... detalii

Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12

CEC Bank a introdus o solutie suplimentara de securitate in aplicatia de mobile banking CEC app, pentru protectia impotriva atacurilor informatice precum cititoare de ecran, vulnerabilitati de rooting, jailbrake, debugger,... detalii

Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor

Pentru clienții cu popriri: de la data de 1 octombrie 2023, BRD implementează comunicarea Soldului Cert către ANAFÎncepând cu data de 1 octombrie 2023, intră în vigoare Ordinul Președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 878/2022 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora astfel cum acesta a fost modificat prin Ordinul nr. 626/2023 pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 878/2022 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:Pentru popririle emise de ANAF și înființate electronic începând cu 01.01.2021, BRD, alături de celelalte bănci din România, comunică în mod automat către ANAF informații cu privire la sumele care se pot... detalii