Profitul BT ramane stabil, la 1,6 miliarde lei

Autor:

Bancherul.ro
2022-11-11 17:50

Banca Transilvania (BT) a anuntat obtinerea unui profit net de 1,6 miliarde lei in primele noua luni din acest an, la fel ca cel din aceeasi perioada a anului precedent.

Comunicatul BT privind rezultatele financiare:

Rezultatele financiare BT la 30 septembrie 2022

Banca Transilvania – creștere susținută a clienților și operațiunilor în primele nouă luni ale anului

“Am continuat creșterea constantă a numărului clienților și tranzacțiilor, cu o dinamică mult peste media pieței. Am crescut susținut și am finanțat companiile și oamenii, în ciuda faptului că piața financiară este mai plină de incertitudini ca oricând și costurile de finanțare și cerințele de capital sunt factori suplimentari care induc incertitudine în economie.

Rămânem și pe viitor atașati de obiectivul nostru – de a fi principalul susținător al economiei și al statului, pentru dezvoltarea României”, afirmă Ӧmer Tetik, Director General BT.

Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 141 miliarde lei la finalul trimestrului trei din acest an, în creștere cu 6,6% față de începutul anului.

Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1.678 milioane lei, din care 1.441 milioane lei este al băncii. Aproximativ 237 milioane de lei este profitul net al subsidiarelor şi participaţiilor de capital.

Creditele Băncii Transilvania au crescut până la 63,2 miliarde lei. Comparând cu începutul anului, creditele nete pentru persoanele juridice au crescut cu aproape 32%, până la 27,2
miliarde lei, iar creditele nete pentru persoanele fizice au crescut cu 7,4% și au ajuns la 27,6 miliarde lei.

Soldul creditelor acordate de Grupul BT a crescut cu 2,9 miliarde lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 67,8 miliarde lei. În primele nouă luni, soldul a crescut
cu aproximativ 11,7 miliarde lei, BT acordând 206.000 de credite populației și firmelor în perioada ianuarie–septembrie.

Depozitele clienţilor Grupului BT au ajuns la 113,4 miliarde lei, în creștere cu 5% față de începutul anului. 74,6 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 38,9 miliarde lei depozitele ale persoanelor juridice.

Veniturile operaționale ale băncii au crescut cu 19%, până la 3,8 miliarde lei, pe fondul creşterii volumelor operaţionale.

Numărul clienților activi ai băncii a ajuns la 3,8 milioane, în creștere cu 4,7% de la începutul anului. BT are 313.000 de clienți activi noi în primele nouă luni din 2022. 84% dintre clienții băncii sunt digitalizați.

Alte detalii financiare

 Eficienţa operaţională a băncii a atins nivelul de 52%. Raportul cost/venit s-a păstrat la un nivel confortabil datorită gestionării adecvate a costurilor și a eficientizării prin digitalizare.

 Rata creditelor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 2,55%.

 Gradul de acoperire cu provizioane totale a creditelor neperformante, conform standardelor EBA, este de 187%.

Soldul provizioanelor a crescut în primele 9 luni ale anului cu 12,9%, până la 4.079 milioane lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2021, când era de 3.614 milioane lei. Banca a menținut politica de provizionare foarte prudentă.

 Solvabilitatea băncii fără profitul ultimului trimestru este de 22,05%, iar cu profitul inclus, este de 23,05%.

Grupul Financiar Banca Transilvania

 Integrarea Țiriac Leasing în Grupul BT este în desfășurare, iar fuziunea este estimată în decembrie a.c.

 BT Asset Management a devenit cel mai mare administrator de active din România, cu peste 4 miliarde lei în administrare prin cele 17 fonduri deschise de investiții. BTAM se apropie de 100.000 de clienți.

 BT Mic, cel mai mare jucător în microfinanțare, a ajuns la 14.500 de clienți, din care peste 75% sunt la primul credit.

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Ce oferte pot primi clientii BCR cu card de salariu si mai multe produse?

BCR a lansat „Programul de beneficii George”, prin care clientii bancii cu card de salariu si mai multe produse primesc diverse oferte, precum reduceri de dobanda la credite, dobanzi mai... detalii

Vrem ramburarea anticipata a creditelor din aplicatiile bancare

Este una dintre cele mai mari doleante ale clientilor bancilor, care utilizeaza tot mai mult serviciile bancare pe telefon, fara sa mai mearga la unitatile bancare. Problema este ca doar... detalii

Cardurile OTP Bank nu vor mai putea fi folosite din 1 martie

Banca Transilvania și OTP Bank România anunță informații de interes privind accesarea serviciilorși produselor OTP Bank România în perioada 28 februarie – 2 martie 2025, conform unui comunicat de presa,... detalii

Bancile au solutionat amiabil 1.000 de reclamatii ale clientilor prin CSALB, in 2024

În 2024 băncile au acceptat să intre în 1.077 de negocieri cu consumatorii, în urma solicitărilor trimise de aceștia către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), conform... detalii