www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Exportam bancheri: Marijana Vasilescu a plecat de la RBS in Kazakhstan, la Home Credit Bank

Autor: Bancherul.ro
2012-10-05 17:53
Marijana Vasilescu, fosta directoare de marketing si a diviziei de private banking in cadrul RBS Romania, s-a mutat in Almaty, cel mai mare oras (fosta capitala) din Kazakhstan, unde a preluat, de la inceputul lunii septembrie, functia de director de marketing la Home Credit Bank Kazakhstan.

Marijana Vasilescu, absolventa a Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucuresti, si-a inceput cariera bancara la ABN Amro Romania in 2004, in functia de director de marketing al diviziei de retail.

Dupa 2 ani s-a mutat la ABN Amro Rusia ca sefa a diviziei de consumer banking, insa dupa nici doi ani a revenit in tara la aceeasi banca, noua RBS, pe pozitia de sefa a diviziei de clienti cu venituri ridicate (affluent si private banking).

Dupa 2 ani, in 2010, a preluat sefia departamentului de marketing al RBS Romania iar din iunie pana in septembrie a acestui an a detinut pozitia de sef al departamentului de retail si preferred banking.

RBS Romania este insa intr-un proces de vanzare a diviziei sale de retail, conform strategiei grupului britanic de a iesi de pe pietele secundare, printre care se afla si Romania, unde urmeaza sa ofere doar servicii pentru companii.

Marijana Vasilescu a ales asadar sa se mute in Kazakhstan, aproape de munti, ea fiind o iubitoare a naturii, skiatul fiind unul dintre sporturile preferate. A avut si avantajul de a cunoaste limba rusa, dupa 2 ani petrecuti in Rusia la ABN Amro.

Cine este Home Credit Bank

Home Credit Bank Kazakhstan face parte din grupul financiar PPF Group, detinut de cehul Petr Kellner, cu active de 14,3 miliarde euro la finalul anului trecut.

Banca din Kazakhstan la care s-a mutat Marijana Vasilescu a fost infiintata in 2005 si detine in prezent o cota de piata de 27% la creditele de consum. Banca are peste 300.000 de clienti si active de 205 milioane euro.

Home Credit a intrat si pe piata din Ucraina in 2006, prin achizitia Agrobank si Privat Kredit, insa in 2009 s-a retras „din cauza conditiilor adverse”.

Grupul Home Credit mai este prezent in Cehia, Rusia si Belarus, tari in care a reusit sa realizeze anul trecut un profit net de 231 milioane de euro, in scadere cu 1% fata de anul precedent.

Modelul de afaceri al Home Credit

Home Credit este o banca specializata in credite de consum, cu un model de afaceri ce se bazeaza pe mai multe canale de distributie, cu costuri relativ scazute, si mai putin pe unitati proprii.

Astfel, grupul detine 72.365 puncte de distributie, dintre care 1.300 de unitati bancare, 68.368 de puncte de vânzare in magazine, 1.300 in oficii postale, prin telefon, internet, precum si prin parteneriate cu lanturi de magazine precum Tesco.

Modelul de afaceri distinctiv al grupului constă dintr-o strategie în trei etape, potrivit bancii: 1. atragerea de clienti cu credite prin punctele de vanzare; 2. loializarea clientilor prin cross-selling, cu credite de nevoi personale si carduri de credite; 3. dezvoltarea creditului de consum prin unitati proprii.

Pe masura dezvoltarii afacerii, banca atrage selectiv depozite de retail care-i permit sa-si diversifice baza de finantare.