Noi obiective strategice la Eximbank: dezvoltarea retelei si dublarea numarului de clienti |
Autor: Bancherul.ro 2012-09-17 13:00 |
|
Dezvoltarea rețelei teritoriale și dublarea numărului de clienți reprezintă principalele obiective strategice pe care managementul EximBank le-a stabilit pentru perioada 2012 – 2016, astfel încât instituția financiară să mențină tendința de creștere accentuată pe care a urmat-o în ultimii trei ani.
”Stadiul actual de dezvoltare al băncii – în care au fost optimizate fluxurile și procedurile de lucru – permite și chiar impune dezvoltarea rețelei teritoriale pentru a susține creșterea organică a băncii. Avem în vedere deschiderea în următorii patru ani a nouă agenții, care se vor adăuga celor trei existente, astfel încât să creștem gradul de accesibilitate al societăților comerciale la produsele noastre specifice”, a spus Ionuț Costea, președintele EximBank.
Portofoliul de clienți al băncii s-a schimbat considerabil în ultimii ani, principalii beneficiari fiind în prezent IMM-urile și societățile comerciale mari – cu o pondere de 80% repartizată egal. Entitățile de stat și-au redus constant ponderea: de la 44% cât aveau la finele lui 2008, la aproape 20% în 2011 - ceea ce arată că EximBank își îndeplinește misiunea strategică de susținere a companiilor performante.
Banca a înregistrat o creștere a expunerii față de clienții nebancari cu circa 700 de milioane de euro în condițiile dificile ale crizei ceea ce reprezintă o contrabalansare a frânării activității de creditare a băncilor străine precum și o confirmare a faptului că România are nevoie de bănci locale puternice care să susțină dezvoltarea economică.
”Un management profesionist poate face ca o companie de stat să aibă rezultate peste media pieței și peste cifrele principalilor concurenți”, a mai spus Ionuț Costea care a adăugat că profitul brut cumulat înregistrat de EximBank de la finele anului 2008 și până în iunie 2012 a fost de aproximativ 455 de milioane de lei.
EximBank este o instituţie specializată al cărei portofoliu de produse, axat pe cele trei direcţii de acţiune - finanţare, garantare şi asigurare, permite băncii să susţină activitatea şi dezvoltarea exportatorilor, a IMM-urilor şi a companiilor ce derulează proiecte în domenii prioritare pentru dezvoltarea economiei, în special a celor ce contribuie la absorbţia de fonduri europene.
|
|