Ce amenzi au primit bancile de la Protectia Consumatorilor |
Autor: Bancherul.ro 2012-07-24 09:00 |
|
În prima jumătate a anului, la Protecţia Consumatorilor au fost înregistrate circa 800 de plângeri la adresa băncilor prezente pe piaţa locală. Mai mult de jumătate dintre reclamaţii au fost făcute în Capitală, potrivit datelor furnizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru gândul.info
Plângerile clienţilor au vizat în principal comisioanele de retragere şi lichidare a depozitelor, restructurarea şi refinanţarea creditelor, majorarea unor dobânzi, comisioanele percepute pentru rambursarea anticipată, blocarea nejustificată a cardurilor, nerecunoaşterea unor operaţiuni efectuate sau raportarea la Biroul de Credit.
Printre cele mai mari penalităţi aplicate băncilor de către Protecţia Consumatorilor se numără amenzi între 12.000 şi 20.000 de lei pentru neinformarea clientului (nici printr-un act adiţional sau un grafic de rambursare) asupra comisionul de analiză pe care urma să-l achite.
O bancă a fost sancţionată cu 10.000 de lei pentru modul de calcul al comisionului de administrare a creditului, mai exact pentru că ar fi calculat taxa la creditul acordat şi nu la soldul creditului. O amendă similară a fost administrată pentru neinfomarea asupra majorării semnificative a dobânzii după primul an contractual, majorare care a dus implicit la creşterea ratei. Tot o amendă de 10.000 de lei i-a fost aplicată unei bănci pentru că ar fi majorat comisionul de administrare al contului curent fără a anunţa consumatorul.
|
|