Lucian Anghel, presedintele BVB: Bursa are nevoie de companii care au nevoie de Bursa. Functia BVB este sa ofere finantare |
Autor: Bancherul.ro 2012-02-13 16:50 |
|
Bursa de Valori Bucureşti va fi unul dintre cele mai active instrumente de finanţare a economiei şi va fi lider pentru Europa de Sud-Est până în anul 2015, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, noul preşedinte al Bursei, Lucian Anghel, care a prezentat priorităţile strategice pe termen lung.
Anghel a menţionat opt priorităţi strategice ale bursei - suportul pentru încheierea cu succes a ofertelor publice pentru companiile de stat, listarea de companii noi şi creşterea numărului de investitori activi, dezvoltarea produselor şi serviciilor oferite, îmbunătăţirea guvernanţei corporative, simplificarea şi îmbunătăţirea reglementărilor, creşterea vizibilităţii BVB şi a gradului de conştientizare a rolului important pe care îl joacă piaţa de capital, dezvoltarea dialogului cu instituţiile/autorităţile relevante pentru piaţa de capital, creşterea rolului educaţional.
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) are nevoie de companii care au nevoie de bursă, funcţia sa fiind să ofere finanţare, şi acesta nu este cazul BCR, a spus Anghel.
'BVB are nevoie de companii care au nevoie de bursă. Funcţia bursei este să ofere finanţare. Din păcate, această funcţie nu prea a fost utilizată în ultimii ani. Nu cred că poţi dezvolta ceva cu forţa. Nu poţi forţa o companie să se listeze', a afirmat Lucian Anghel, întrebat de presă de ce Erste Bank nu a dorit listarea acţiunilor BCR la BVB.
În noiembrie 2012, listarea BCR la BVB a fost respinsă de Adunarea Generală a Acţionarilor. Anterior, Erste Bank, acţionarul majoritar a ajuns la un acord cu patru din cele cinci SIF-uri pentru vânzarea participaţiilor deţinute de acestea (aproximativ câte 6%).
Vicepreşedintele BVB, Pompei Lupşan, a apreciat că BVB are un potenţial foarte ridicat, iar capitalizarea sa, situată în prezent la 10-15% din PIB, poate ajunge în următorii ani la 50% din PIB.
Potrivit vicepreşedintelui Pompei Lupşan, BVB va crea o listă de 52 de companii eligibile şi va organiza vizite în următoarele 52 de săptămâni pentru emitenţii potenţiali. Acţiunea vizează selectarea emitenţilor potenţiali, vizitarea unui emitent în fiecare săptămână, dezvoltarea unui plan de implementare.
|
|