Facebook ajuta bancile sa-si imbunatateasca riscul de credit |
Autor: Vasile Coman 2012-02-07 11:22 |
|
Valoarea adaugata adusa de Facebook furnizorilor de produse si servicii consta nu doar tintirea unui public cu un profil mai detaliat decat in alte suporturi de publicitate.
Companiile, la fel ca orice persoana de pe Facebook, pot analiza comportamentul unui potential prieten inainte de a-l adauga sau expulza in/din lista de prieteni sau cea de clienti.
De exemplu, analizand discutiile prietenilor de pe Facebook, bancile pot gasi potentiali clienti cu un profil de risc mai mic decat ar rezulta din analizele clasice de la Biroul de Credit sau din alte documente oficiale.
Un studiu citat de The New York Times arata ca 70% dintre companiile americane folosesc datele candidatilor postate pe Facebook pentru decizia de angajare sau respingere a candidaturii.
Exista companii care vand informatii despre ce fac oamenii pe relelele de socializare.
In cazul bancilor, acestea ar putea introduce in analiza deciziei de acordare sau respingere a unui credit informatii despre comportamentul pe Facebook al potentialilor clienti: de exemplu opinia lor despre cei care nu-si platesc ratele, despre anturajul lor si like-urile pentru anumite stiluri de viata sau administrarea finantelor personale.
|
|