CSA are o noua structura organizatorica |
Autor: Bancherul.ro 2011-11-09 17:16 |
|
Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a aprobat, în ședința de marți, 8 noiembrie 2011, noua structură organizatorică internă, ce va fi disponibilă în cel mai scurt timp pe website-ul CSA, www.csa-isc.ro, anunta institutia intr-un comunicat.
În scopul compatibilizării obiectivelor strategice ale CSA cu actualul sistem european de supraveghere a piețelor financiare şi de trecere la noul regim de solvabilitate, Solvency II, autoritatea a procedat la adoptarea unei noi structuri organizatorice. Astfel, dintr-un număr de 28 de direcții generale respectiv direcții, noua structură va cuprinde numai 12 direcții de specialitate și va intra în vigoare începând cu 1 decembrie 2011.
În aceeaşi şedinţă, conducerea CSA a analizat şi rezultatele auditului intern care a fost demarat la începutul lunii trecute, în scopul evaluării veniturilor și cheltuielilor la momentul preluării mandatelor de către noii membri ai Consiliului CSA.
Rezultatele auditului intern au reliefat nevoia restructurării organizatorice și aplicarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor. Prin urmare, CSA va avea o structură simplificată, care impune și o reducere de personal cu până la 10%. Pe fondul scăderii primelor brute subscrise în primul semestru cu peste 7% la nivelul pieței de asigurări, Consiliul CSA a hotărât reducerea cheltuielilor totale, în principal prin reducerea cheltuielilor cu personalul.
Deciziile privind noua structură organizatorică și măsurile de reducere a cheltuielilor vor fi puse în aplicare prin rectificarea bugetului CSA, atât pentru trimestrul IV 2011, cât şi în proiectul de buget pe anul 2012.
“Consiliul CSA a luat decizia adoptării unei noi structuri organizatorice astfel încât aceasta să răspundă celor două obiective majore ale autorităţii de supraveghere: apărarea drepturilor asiguraţilor şi promovarea stabilităţii pieţei de asigurări din România. Noua structură organizatorică include şi o direcție de protecție a consumatorilor de asigurări, care va fi în contact direct atât cu asigurații, cât și cu asigurătorii. Comisiei îi revine un rol esențial în consolidarea încrederii în industria de asigurări, care se va concretiza printr-o schimbare semnificativă în modul de acțiune pe segmentul supravegherii şi al reglementării”, a declarat președintele CSA, domnul Constantin Buzoianu.
CSA - Comisia de Supraveghere a Asigurărilor este singura autoritate împuternicită prin lege cu atribuții de autorizare, supraveghere prudenţială și control a activității de asigurare în România, precum și cu atribuții de emitere a normelor de aplicare a legii.
Potrivit legii, scopul întregii activităţi a CSA este apărarea drepturilor asiguraţilor şi promovarea stabilităţii activităţii de asigurare în România.
CSA este membru cu drepturi depline al EIOPA - Autoritatea Europeană de Asigurări şi Pensii Ocupaţionale (care a substituit CEIOPS de la 1 ianuarie 2011), EIOPC – Comitetul European pentru Asigurări și Pensii Ocupaționale și IAIS - Asociaţia Internaţională a Supraveghetorilor în Asigurări, reprezentând astfel România din perspectiva aportului tehnic de specialitate la elaborarea și amendarea reglementărilor europene specifice domeniului asigurărilor.
|
|