www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Studiu MasterCard: Tot mai multi tineri fac cumparaturi pe internet cu telefonul mobil

Autor: Bancherul.ro
2011-10-06 13:29
Noul studiu MasterCard analizează influenţa telefoanelor mobile şi a reţelelor de socializare asupra modului în care tinerii cumpără şi aleg mărcile produselor.

Studiul, comandat de MasterCard şi realizat de InSites Consulting, a analizat obiceiurile la cumpărături pentru aproximativ 1.200 de tineri, cu vârste cuprinse între 18-30 de ani, din Marea Britanie şi Germania, pe tot parcursul lunii august. Cercetarea pune accent pe modul în care aceştia folosesc tehnologia şi reţelele de socializare atunci când achiziţionează produse din următoarele două categorii: alimente şi modă.

62% dintre tinerii din Marea Britanie îşi folosesc telefonul mobil pentru a intra pe internet. Cifrele nu sunt la fel de mari în Germania, unde 34% dintre tineri accesează internetul de pe telefonul mobil. În mod similar, achiziţionarea de produse de pe internet are mai mult succes în Marea Britanie: 30% dintre tineri cumpără produse alimentare de pe internet, faţă de 15% în Germania. Totuşi, atunci când vine vorba de articole de modă, cifrele sunt asemănătoare în ambele ţări: 20% dintre tinerii din Germania şi 28% dintre tinerii din Marea Britanie au spus că achiziţionează în mod frecvent astfel de produse de pe internet.

Printre cele mai întâlnite motive pentru care tinerii din Germania utilizează telefonul mobil pentru cumpărăturile de produse alimentare sunt: compararea preţurilor, alcătuirea unei liste de cumpărături sau reduceri şi oferte. În Marea Britanie, cele mai frecvente motive sunt: compararea preţurilor, informaţii despre anumite produse sau pentru a împărtăşi cu prietenii, pe Facebook sau Foursquare, informaţii despre locurile în care se află.

Atât în Germania, cât şi în Marea Britanie, motivele pentru care telefonul mobil este folosit în procesul de cumpărare a articolelor de modă sunt: alcătuirea unei liste de cumpărături, în ordinea preferinţelor, găsirea adresei unui magazin sau compararea preţurilor.

Elizabeth Wolgemuth, Group Head, Global Merchant Marketing, în cadrul MasterCard Worldwide, spune: „Telefonul mobil este instrumentul-cheie prin care acest grup demografic interacţionează cu lumea, indiferent că este vorba despre păstrarea legăturii cu prietenii, organizarea vieţii şi a cumpărăturilor sau găsirea unor informaţii”.

„Studiul MasterCard va ajuta comercianţii să înţeleagă modul în care tinerii folosesc telefoanele mobile – nu doar pentru cumpărături, dar şi pentru construirea unei relaţii cu brandul, loializare şi crearea unei surse de informaţii”, adaugă aceasta.

La întrebarea Ce informaţii doresc să primească pe telefonul mobil atunci când merg la cumpărături?, tinerii germani au răspuns că vor să obţină informaţii despre produsele alimentare prin scanarea codurilor de bare în magazin, reduceri prin intermediul canalelor social media, precum Facebook şi Foursquare, şi oferte speciale pentru utilizatorii de smartphone. La aceeaşi întrebare, tinerii din Marea Britanie au răspuns că vor să obţină discount-uri, prin intermediul canalelor social media, oferte speciale pentru utilizatorii de smartphone şi informaţii în magazine, prin scanarea codurilor de bare.

Nivelurile de încredere în comerţul online sunt mai ridicate în Marea Britanie, unde 38% dintre tineri au încredere în achiziţiile prin smartphone-uri, faţă de Germania, unde 17% folosesc această modalitate de a face cumpărături.

Studiul a scos în evidenţă faptul că tinerii din Germania preferă să fie contactaţi de comercianţi prin e-mail, în timp ce consumatorii din Marea Britanie preferă să interacţioneze cu un comerciant prin intermediul paginii de internet. În cazul ambelor ţări, mesajele pe telefonul mobil reprezintă metoda de a primi informaţii cu cea mai mică popularitate.