Experiment MasterCard: Cum poate face o femeie economii, nu doar cheltuieli, cu cardul de credit |
Autor: Bancherul.ro 2011-08-25 14:34 |
|
MasterCard a derulat, alături de Cristina Bazavan, timp de o lună, un experiment, al cărui scop a fost educarea consumatorilor privind utilizarea cardurilor de credit, în perioada reducerilor. Campania „Cum să economiseşti cumpărând cu cardul” şi-a propus să demonstreze că soluţia pentru a face economii nu constă în închiderea cardurilor de credit, ci în administrarea eficientă a unui buget setat lunar pe cardurile de credit.
Sub umbrela MasterCard, Cristina Bazavan a povestit, în timp real, cum a profitat de perioada reducerilor, pe ce a cheltuit banii, de unde şi-a achiziţionat produsele, cât a economisit făcând cumpărături acum şi nu în oricare altă perioadă din an şi pe ce şi-a bazat alegerea unei anumite piese vestimentare. La sfârşit, Cristina a tras linie şi a calculat cât a folosit din bugetul alocat pentru cumpărături, incluzând în calcule atât transportul produselor, cât şi dobânda plătită pentru cardul de credit.
„Motivul care a stat la baza acestui experiment este unul foarte simplu: noi, femeile, indiferent de vârstă, profesie sau clasă socială, ne dorim să facem cumpărături inteligente, cu bani puţini, dar să achiziţionăm produse de bună calitate”, spune Ioana Gorgăneanu, Marketing Manager România şi Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe. „Exact asta am vrut să demonstrăm şi prin experimentul derulat pe blogul Cristinei Bazavan – cum să ne folosim cardul şi să facem economii în acelaşi timp, fără să renunţăm la acele delicii care ne fac viaţa mai frumoasă. Am ales să folosim blogul, ca mijloc de comunicare, pentru că aici oamenii interacţionează, pun întrebări şi încearcă să găsească răspunsuri la dilemele lor.”
Pe toată durata experimentului, cititoarele blogului au fost invitate să ia parte la proiect, recomandând produsele pe care le considerau potrivite pentru Cristina. Aceasta din urmă a ales câteva piese vestimentare din recomandările lor şi, pentru că alegerile inspirate se premiază, cititoarele au primit câte un cadou – un tricou creat de Agnes Keszeg, ilustratorul oficial Elle Spania, cea care a conceput şi a realizat grafica proiectului.
Cristina a făcut şi un sondaj în rândul câtorva prietene stiliste despre ce cumpără şi de unde cumpără acestea în perioada reducerilor. Adina Necula, Sînziana Pop şi Andreea Inankur au venit cu propuneri de piese vestimentare, unele dintre ele personalizate, şi au contribuit în acest fel la o lecţie de cumpărături inteligente.
„După o lună de la începerea experimentului, spun că l-aş mai face o dată, chiar dacă m-am gândit tot timpul că ceea ce scriu despre cumpărăturile mele sunt indicii despre felul meu de a fi şi pot fi considerate date intime. Am învăţat foarte multe lucruri şi nu îmi mai este frică de cardul de credit, acum pot spune că sunt CardMaster-ul MasterCard-ului meu”, spune Cristina Bazavan.
În plus, pentru a interacţiona cu cititoarele ei şi prin intermediul altei reţele sociale decât blogul, Cristina a încercat să afle pe Facebook care a fost cel mai mare sacrificiu făcut pentru un produs, dar şi care este, aproximativ, suma cheltuită lunar la cumpărături. „Răspunsurile au fost amuzante şi emoţionante, poveşti în care m-am recunoscut şi eu”, adaugă Cristina.
Experimentul „Cum să economiseşti cumpărând cu cardul” are şi o latură umanitară, întrucât Cristina va scoate la licitaţie câteva dintre obiectele achiziţionate, iar banii strânşi vor fi folosiţi pentru a cumpăra o trusă de ustensile unui elev de la liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza, din Bucureşti.
Concluziile Cristinei Bazavan
Soluţia unui shopping inteligent constă în planificare, chiar şi atunci când este vorba de cumpărături impulsive. Un tabel în Excel în care sunt trecute toate cheltuielile este foarte util pentru un control mai eficient asupra bugetului.
Nu are importanţă distanţa, online-ul oferă acces rapid la magazine specializate, de nişă, şi, de regulă, brandurile renumite vin la pachet cu reduceri semnificative.
Cristina a căutat produsele vestimentare şi în funcţie de anumite caracteristici stabilite dinainte, de exemplu „o fustă lungă, crem, cu maxim 60 de euro”, reuşind astfel să economisească timp şi să se focalizeze pe acel produs.
Cristina a învăţat că pentru a capta atenţia cititorilor pentru o perioadă mai lungă este nevoie de relatări, în timp real, despre tot ceea ce a cumpărat şi locurile de unde a cumpărat, fiecare relatare fiind însoţită şi de una / două poze.
Pentru că a plecat din ţară pentru câteva zile, Cristina s-a adaptat noii situaţii şi a descoperit via MasterCard recomandări şi sfaturi pentru folosirea cardului în străinătate, pe care le-a împărtăşit cititoarelor ei.
Posturile Cristinei Bazavan din perioada experimentului au avut peste 17.700 de vizualizări unice.
|
|