Miza finalei UEFA Champions League: Manchester si Barcelona vor incasa 200 milioane euro |
Autor: Bancherul.ro 2011-05-27 17:46 |
|
Echipa care va câştiga finala UEFA Champions League de anul acesta se va bucura de un premiu record de aproximativ 126 milioane de euro, potrivit unui nou studiu comandat de MasterCard.
O serie de factori – printre care premiile în bani, creşterea valorii jucătorilor, sporirea drepturilor de difuzare a meciurilor la TV şi creşterea notorietăţii echipei – vor ajuta echipa învingătoare să obţină un câştig record, în timp ce echipa de pe locul al doilea va beneficia de un premiu estimat la 73 milioane de euro.
Raportul MasterCard Heart of Sports Commerce estimează că finala dintre cele două cluburi de fotbal de top din Europa valorează 369 milioane de euro – cu 17,5 milioane de euro în plus faţă de anul trecut. Această creştere a fost determinată de participarea în finala UEFA Champions League a două dintre cele mai valoroase echipe de fotbal din lume.
Impactul economic al finalei din 2011 a UEFA Champions League – principalii indicatori:
- Londra, oraşul gazdă, va avea un câştig economic de 52 milioane de euro.
- Clubul care va câştiga sâmbătă seara va obţine 126 milioane de euro – cu 16 milioane de euro mai mult, comparativ cu meciul dintre FC Manchester United şi FC Barcelona, ce a avut loc la Roma, în 2009.
- Echipa de pe locul al doilea va obţine un câştig de 73 milioane de euro.
- Activităţile economice generate de sport în Europa vor avea un câştig de 100 milioane de euro.
Interesul din America Latină ar putea genera o creştere de până la 100 milioane euro în activitatea economică.
Profesorul Simon Chadwick1, coordonatorul studiului, spune: „FC Manchester United împotriva FC Barcelona este finala la care visează toţi pasionaţii de fotbal, mai ales că aceste echipe din Anglia şi Spania sunt două dintre cele mai valoroase din lume. Ele vor câştiga în total 200 milioane de euro, această finală devenind cea mai profitabilă din istoria UEFA Champions League.”
Înainte de Jocurile Olimpice de anul viitor şi Jocurile Paralimpice, se preconizează că Londra, capitala Angliei, va avea un câştig de 52 milioane de euro, întrucât sâmbătă seara fanii fotbalului vor viziona marea finală, cheltuind bani în baruri, cluburi, hoteluri, sau chiar pe stadionul Wembley.
Nu doar Londra va beneficia de impactul finalei de anul acesta a UEFA Champions League. Oraşul clubului învingător ar putea câştiga 18 milioane euro, datorită unei creşteri a turismului şi cheltuielilor locale.
Finala UEFA Champions League va stimula, de asemenea, activitatea economică, dincolo de graniţele Angliei şi Spaniei. Economia Europei, pe scară largă, se aşteaptă să fie impulsionată de un câştig de aproximativ 100 milioane de euro, întrucât milioane de suporteri vor viziona meciul în baruri şi îşi vor cheltui banii pe bunuri de larg consum, în timp ce pariurile vor creşte pe întreg continentul.
Paul Meulendijk, Vice President and Head of Sponsorship ȋn cadrul MasterCard Europe, declarǎ: „MasterCard este mândru că sponsorizează cea mai importantă competiţie dintre cluburile sportive din lume, încă din 1994, mai ales că putem să oferim atât de multe experienţe de nepreţuit posesorilor de carduri din întreaga lume. Suntem la fel de încântaţi că, prin intermediul studiilor comandate de-a lungul ultimilor cinci ani, am furnizat detalii unice despre impactul acestor evenimente asupra economiei. Finala UEFA Champions League din acest an va avea o valoare estimată la 369 milioane de euro - un câştig cu adevărat remarcabil.”
UEFA Champions League - brand impulsionat de finalişti
Conform studiului MasterCard, valoarea estimată a finalei UEFA Champions League de anul acesta va sparge toate recordurile economice şi se datorează în mare parte celor două echipe rămase în competiţie.
Finala UEFA Champions League este disputată de două dintre cele mai importante cluburi de sport din lume: FC Manchester United şi FC Barcelona. Anul trecut, revista Forbes a desemnat Manchester United drept cea mai valoroasă marcă sportivă din lume, în timp ce FC Barcelona a ocupat locul opt.
„UEFA Champions League este o marcă puternică în sine, în acelaşi timp, natura şi forţa brand-ului sunt cu siguranţă influenţate şi de cluburile participante”, a spus profesorul Chadwick.
„Finala de anul acesta a UEFA Champions League are ingredientele perfecte pentru a impulsiona activitatea economică – cele mai mari cluburi din Europa joacă într-un oraş ca Londra. Participarea celor două echipe în finală sporeşte valoarea şi atractivitatea UEFA Champions League pentru viitor.”
Londra îşi consolidează reputaţia de oraş al sportului
Anul acesta, raportul MasterCard Heart of Sports Commerce subliniază uriaşul impact economic pe care finala UEFA Champions League îl conferă oraşului. Se aşteaptă ca această a doua finală găzduită într-o seară de sâmbătă, să genereze peste 52 de milioane de euro pentru Londra, având în vedere că aproximativ 110.000 de microbişti din Europa şi din toată lumea vor veni în oraş pentru meci.
Londra se va bucura atât de beneficii comerciale pe termen scurt datorită meciului, cât şi de efecte pe termen lung, pe fondul creşterii turismului, a sponsorizărilor şi a şanselor de a găzdui „mega evenimente” pe viitor. Mai mult, deoarece Londra este un punct central pentru mass-media din Europa, capitala britanică va avea beneficii economice din creşterea consumului de publicitate în publicaţiile tipărite şi electronice şi din creşterea utilizării serviciilor de telecomunicaţii şi new media.
„Găzduirea finalei UEFA Champions League în Londra în acest an va consolida reputaţia sa de oraş al sporturilor”, spune profesorul Chadwick. „Economia Londrei generată de sport a crescut rapid în ultimii ani şi estimăm că până la sfârşitul acestui deceniu activităţile economice legate de sport vor valora până la 3.500 de milioane de euro.”
America Latină se va bucura de un câştig de până la 100 de milioane de euro datorită impactului UEFA Champions League
Raportul apreciază că finala din acest an a UEFA Champions League va atrage un interes fără precedent din partea ţărilor din America Latină.
În total sunt 12 jucători latino-americani în cele două echipe finaliste. În plus, se consideră că 40% din populaţia Americii Latine are origini spaniole, ceea ce înseamnă că interesul de pe continent va atinge noi recorduri anul acesta.
„Aceste considerente, coroborate cu dimensiunea populaţiei şi puterea unor economii ca Brazilia, ne îndreptăţesc să credem că impactul economic şi comercial al finalei UEFA Champions League în America Latină va fi comparabil cu cel din Europa”, a spus profesorul Chadwick. „Prin urmare, impactul poate fi în valoare de până la 100 de milioane de euro”, a mai spus el.
|
|