www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Ce cred oamenii din publicitate despre comunicarea bancilor: au ramas in bula lor de sticla; trebuie sa comunice pe bune, sa-si recunoasca greselile

Autor: Bancherul.ro
2011-05-13 09:21
“Eu inca astept prima banca avand tupeul de a comunica pe bune cu oamenii. De-abia astept sa vad prima banca sa aiba curajul sa puna un banner in Piata Victoriei in timpul unei greve, in care sa vorbeasca oamenilor alora, 10-20.000 care urla ca nu mai au salarii.

Mie mi se pare ca bancile au ramas inca in bula lor de sticla asa in care ok, cu mici ajustari, ei vorbesc in continuare despre povesti asa si totul e frumos, cand lumea le-ar lua gatul cu secera daca s-ar putea.

Volksbank are 3000 de procese cu clientii sai. Mie mi-ar placea sa vad prima banca vorbind pe bune: domn'e, uite ce-am facut noi ca sa acceleram criza asta economica. Nu noi, banca asta, noi, bancile. Uite care-i partea noastra de responsabilitate. Uite cum cum credem noi ca v-am afundat. Eu atunci as vorbi despre o schimbare”, a spus Bogdan Naumovici, Bogdan Naumovici, Creative Director 23, in cadrul evenimentului AdBreak despre comunicare bancară.

Liviu David, Creative Director Next Advertising, a declarat: “Mi se pare ca s-a stricat ceva in comunicarea bancara, parca sunt prea mult pritocite, nu mai sunt atat de relaxate, parca sunt fortate. Pentru ca miza e mai mare. Nu mai pica bani din cer, cum era inainte, asa ca totul se discuta si rediscuta, sa fie aseptic totul, sa nu deranjam pe nimeni daca se poate. E foarte greu sa faci campanii memorabile fara sa deranjezi pe cineva. Noi avem mare noroc cu personajul asta (n.r. Zanul de la Banca Transilvania) si cu oamenii care lucreaza acolo: ei fac chestii inaintea pietei”.

Bogdan Costin, Head of Copy TEMPO Advertising: “Noi am participat la pitch-ul BCR in 2009, cand deja incepuse criza, obligatoriu era sa nu mai vorbim despre vise, fantezii pe care ti le indeplinesti cu credite de nevoi personale. Nu iti mai poti permite in ziua de astazi, cand si bancherii s-au trezut la realitate, nu mai poti spune ’indeplineste-ti visele’. Asa s-a schimbat. E mult mai realist, mai grav, nu mai vorbesc despre vise si dorinte”.

Andreea Bagita, Group Creative Director Saatchi & Saatchi: “Intr-adevar, am devenit mai precauti, dar cred ca e un lucru bun, era cam haiducie. S-au reorientat dinspre creditare inspre economisire. Nu e rau ca suntem mai precauti. Acum ne gandim de 2 ori inainte. De 3 ori. De 4 ori, de 5 ori”.

Cristina Popescu, Senior Copywriter Grey: “A venit criza, lumea a inceput sa fie mai stresata, sa faca mai mult research, lucrurile s-au mutat din zona emotionala intr-o zona foarte, foarte functionala, ceea ce nu e neaparat ok”.