Studiu: Managerii, optimisti in privinţa afacerilor |
Autor: Bancherul.ro 2011-03-31 17:57 |
|
Aproape jumătate dintre managerii companiilor din România cred că vor avea afaceri în urcare în următorul an, şi pun din nou accent pe dezvoltare, iar circa 70% dintre aceştia văd ca principală ameninţare pentru firmele pe care le conduc creşterea fiscalităţii, reiese dintr-un studiu al PwC, citat de Mediafax.
"Pe măsură ce temerile privind recesiunea se estompează, optimismul revine în rândul mediului românesc de afaceri. Directorii de companii din România sunt destul de optimişti cu privire la perspectivele pe termen scurt ale companiilor pe care le conduc, 43% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în capacitatea companiilor lor de a obţine venituri în creştere în următoarele 12 luni. Aceste rezultate sunt peste media răspunsurilor la nivelul Uniunii Europene, unde 40% dintre directorii generali s-au declarat încrezători în creşterea veniturilor companiilor lor în următorul an, dar directorii de companii din România sunt mai rezervaţi decât omologii lor la nivel global sau din Europa Centrală şi de Est care au afirmat acest lucru în proporţie de 48% şi respectiv 53%", se arată într-un comunicat al PwC România.
Rezultatele studiului Global CEO Survey pentru România arată, în schimb, că pe termen mediu şi lung, perspectivele de creştere economică din România par foarte atrăgătoare pentru manageri, 70% dintre aceştia declarând că sunt foarte încrezători în potenţialul companiilor lor de majorare a veniturilor în următorii trei ani, un procent semnificativ mai mare de încredere decât cel arătat de directorii din pieţele mai mature din Uniunea Europeană (47%).
"În ultimii doi ani, economia României a început un proces treptat de restructurare care o va pregăti pentru dezvoltarea durabilă. Directorii de companii au reînceput să-şi facă planuri pentru o perioadă de creştere economică, mai degrabă decât să se concentreze pe supravieţuirea în recesiune. Preocupările legate de reducerea datoriilor şi a costurilor au fost trecute în plan secund în vreme ce accentul cade acum pe întărirea poziţiei pe piaţă, pe dezvoltarea de noi produse care să răspundă schimbărilor din comportamentul consumatorilor, pe managementul talentelor cheie şi adaptările strategice în structura organizatorică a organizaţiei pentru a se adapta dinamicilor industriei din care fac parte", a declarat, în comunicat, Vasile Iuga, country managing partner, PwC Romania.
|
|