MasterCard Europe raporteaza rezultatele financiare pentru 2010, care arata cresterea apetitului consumatorilor pentru platile electronice |
Autor: Bancherul.ro 2011-02-04 10:00 |
|
MasterCard Europe anunţă rezultatele pentru Europa, înregistrate în cel de-al patrulea trimestru din 2010. Maestro™ şi-a consolidat poziţia de lider pe segmentul cardurilor de debit de pe continent, cu 300 de milioane de carduri emise, cifra depăşind orice altă marcă de card de debit.
Pentru cel de-al patrulea trimestru din 2010, regiunea Europei a raportat un volum brut al tranzacţiilor de 225 de miliarde de dolari, în creştere cu 14% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009. Volumul de tranzacţii la comercianţi a fost de 168 miliarde de dolari, în creştere cu 13%. În perioada 1 octombrie – 31 decembrie, posesorii de carduri din Europa au realizat peste 2,1 miliarde de tranzacţii la comercianţi, cu cardurile MasterCard, mai mult cu 13,7%, decât în anul precedent.
Până la 31 decembrie 2010, instituţiile financiare partenere europene au emis 212 milioane de carduri (excluzând mărcile Maestro® şi Cirrus®), înregistrând o creştere de 6,9 % faţă de acelaşi trimestru din 2009. Posesorii de carduri din Europa îşi pot utiliza cardurile MasterCard în 9,1 milioane de locaţii acceptatoare din regiune şi la 31,7 milioane de locaţii din întreaga lume.
În plus, marca Maestro apare pe 300 de milioane de carduri. Consumatorii pot face cumpărături cu cardurile Maestro în 7,1 milioane de locaţii ale comercianţilor din Europa şi 13,1 milioane de locaţii din întreaga lume.
Javier Perez, Preşedintele MasterCard Europe, a declarat: „Plăţile electronice câştigă tot mai mulţi adepţi în rândul consumatorilor din Europa. În anul 2010, MasterCard a continuat expansiunea pe debit, prin intermediul Maestro, singura marcă globală SEPA. Maestro continuă să fie o ofertă care atrage consumatorii, pe măsură ce aceştia au optat pentru siguranţă, valoare sporită şi acceptare atât pentru cumpărăturile în mediul real, cât şi în cel online. Cele mai recente poveşti de succes includ Belgia, cu peste 500 de comercianţi online şi cu aproape 100% dintre cardurile Maestro ce pot fi utilizate pe internet. Nicio altă marcă de debit nu oferă o asemenea acceptare în spaţiul online – următoarea frontieră SEPA a Europei.”
Alte realizări de business pentru ultimele trei luni ale anului 2010 includ:
• În decembrie, Russian Standard Bank a devenit prima bancă europeană care oferă consumatorilor serviciul MasterCard® MoneySend™, platforma MasterCard prin care se pot transfera bani între persoane fizice. Implementarea este una dintre cele patru iniţiative globale lansate în Europa, în al patrulea trimestru din 2010. Aceasta s-a alăturat progreselor din domeniul tehnologiilor NFC şi contactless şi al programelor pentru mai multă securitate şi control, destinate companiilor, toate fiind lansate în trimestrul al patrulea.
• Tehnologia MasterCard® PayPass™ şi-a continuat expansiunea în regiune, cu o lansare în Bulgaria, cea de-a noua piaţă europeană care oferă consumatorilor serviciul Tap&Go™, în timp ce în Italia, 300.000 de carduri au acum facilitatea PayPass. PayPass este programul contactless prezent pe cele mai multe pieţe europene. Alte proiecte PayPass includ lansarea Cardului Municipal Bratislava în Slovacia, noi emiteri în Polonia, lansarea PayPass la metroul din Bucureşti, dar şi dezvoltări ulterioare în Turcia – unde PayPass este deja integrat în ofertele bancare. Aici, MasterCard a combinat beneficiile PayPass cu serviciile mobile, Turcia fiind din nou prima ţară în care se lansează un produs inovator. În noiembrie, MasterCard şi-a unit forţele cu GarantiBank, Avea - operatorul de telecomunicaţii din Turcia – şi Gemalto, pentru a realiza primul proiect naţional de plăţi mobile, ajutând consumatorii din Turcia să îşi adapteze telefoanele pentru plăţi contactless.
• În decembrie, Alitalia a fost a zecea companie aeriană care a introdus un card de credit co-branded World MasterCard, MasterCard devenind alegerea preferată a numeroase linii aeriene din Europa. Alte parteneriate de succes au fost realizate cu Lufthansa, Czech Air, Swiss Air şi altele.
• MasterCard a încheiat anul cu semnarea unei alianţe strategice, pe o perioadă de 6 ani, cu Disney EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) & Russia şi Euro Disney, unul dintre cele mai importante contracte de sponsorizare din afara domeniului sportiv. Acest nou acord de sponsorizare este o oportunitate pentru familii şi indivizi, posesori de carduri MasterCard şi Maestro, care pot beneficia de promoţii exclusive, legate de vastul portofoliu Disney – de la filme, la cele peste 100 de magazine din toată regiunea şi din Disneyland Paris, destinaţia turistică numărul 1 a Europei
|
|