www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



MasterCard si Banque Accord la prima tranzactie europeana contactless cu un card co-branded

Autor: Bancherul.ro
2007-11-13 13:05
MasterCard Europe îsi întăreste pozitia pe piata plătilor contactless prin lansarea primului pilot european MasterCard® PayPass™ cu carduri co-branded, în parteneriat cu Banque Accord, institutia bancară a lantului francez de hypermarket Auchan, se arata intr-un comunicat de presa al MasterCard.

Proiectul initial se va derula pe sase luni, va include si magazinele de haine Bizbee si lantul de restaurante Flunch si va fi dezvoltat în Englos, la vest de Lille, în nordul Frantei. Practic, pilotul va fi baza de pornire pentru un program de nivel national, care va fi implementat începând cu 2009. O primă implementare la nivel national este planificată pentru cel de al doilea trimestru din 2008.

Utilizând MasterCard PayPass, consumatorii vor trece cardul lor co-branded PayPass prin fata unui cititor echipat cu tehnologia PayPass pentru a realiza tranzactii cu o valoare mai mică de €25 la toti comerciantii participanti la program. Tehnologia inovatoare PayPass a fost special concepută pentru ca plătile de valoare mică să poată fi realizate rapid, sigur si usor, iar clientii să nu mai fie obligati să aibă la ei monede sau cecuri. Pentru cumpărăturile cu o valoare mai mare, se poate cere în continuare introducerea codului PIN la terminal.

Cathleen Conforti, SVP, Global PayPass la MasterCard Worldwide, spune: "Decizia luată de Banque Accord si Auchan de a-si uni fortele cu MasterCard PayPass pentru acest program pilot vine să întărească pozitia noastră pe segmentul plătilor contactless.

"Cu peste 19 milioane de carduri MasterCard PayPass acceptate la peste 73.000 de puncte de vânzare din întreaga lume si programe pilot dezvoltate în 20 de tări, MasterCard se află în fruntea demersurilor privind înlocuirea numerarului pentru plătile de valoare mică cu o metodă de plată mai sigură, mai rapidă si mai usoară."

Damien Guermonprez, CEO al Banque Accord spune: “Dorim să implementăm programul la nivel national începând cu 2008. Faptul că timpul petrecut la casă este redus în medie cu 40% va încânta cu sigurantă hypermarket-urile, retailerii specializati si furnizorii. Tranzactiile PayPass joacă un rol important în procesul de satisfacere a clientilor care vor sta la cozi mai mici, lucru care va însemna pentru retaileri o crestere a vânzărilor.

Arnaud Mulliez, Presedinte Auchan Franta, adaugă: „Din punct de vedere al retailerilor, situatia este foarte simplă. Noi trebuie să reducem mereu timpul petrecut de clientii nostri în fata casei de marcat. Și, de aceea, trebuie să fim pregătiti să adoptăm noi metode prin care să atingem acest scop, iar tehnologia plătilor contactless ne poate ajuta."

Participantii la ultimul program s-au alăturat posesorilor de carduri MasterCard din toată Europa care au experimentat deja avantajele PayPass ca urmare a lansării unor programe si piloturi în Europa, începând cu iunie 2006, atunci când Garanti Bank si importanti retaileri din Turcia au lansat primul program de credit PayPass din regiune. Acesta a fost urmat de:
• noiembrie 2006: primele teste din Europa cu carduri de credit chip bazate pe standardul EMV MasterCard, în Strasbourg si Toulouse; extinderea unui pilot lansat anterior cu Royal Bank of Scotland Group (RBS) în Marea Britanie.
• martie 2007: prima tranzactie europeană bazată pe tehnologia PayPass la McDonalds, ca parte a unui program pilot PayPass lansat în Elvetia, organizat de Grupul Aduno.
• mai 2007: lansarea primului ceas din Europa, echipat cu tehnologia PayPass, în parteneriat cu Garanti Bank din Turcia. Consumatorii nu fac decât să treacă ceasurile lor prin fata unui terminal PayPass pentru a realiza tranzactii asemănătoare cu tranzactiile cu carduri de credit la peste 600 de comercianti din Turcia, printre care se numără Burger King, Starbucks, Cinebonus, Aeroportul Istanbul Ataturk si Istanbul Ferry Corporation.
• iulie 2007: lansarea primului program MasterCard PayPass din Italia, în parteneriat cu Poste Italiane, divizia Banco Posta.
• septembrie 2007: implementarea la nivel national a plătilor contactless în Marea Britanie. Procesul de implementare a început cu Londra si este programat să demareze în 2008. Locuitorii Londrei vor putea să utilizeze cardurile lor MasterCard PayPass în toată capitala, sute de retaileri participând la program, printre care se numără McDonalds, Eat, Coffee Republic, Yo! Sushi, Krispy Kreme, Books Etc, Threshers si Muzeul de Știinte Naturale.
• septembrie 2007: Institutia financiară spaniolă Caja Segovia, în parteneriat cu Euro 6000 si MasterCard a fost prima institutie din Spania care a emis carduri contactless MasterCard® PayPass™ clientilor săi. Acest pilot presupune testarea cardurilor PayPass si a telefoanelor mobile ce au încorporate tehnologia PayPass la o serie de comercianti în orasul Segovia.

Despre MasterCard Europe

MasterCard Europe administrează afacerea MasterCard Worldwide în Europa. Având sediul central în Waterloo, Belgia, MasterCard Europe este prezentă în 51 de tări europene, organizate administrativ în trei zone care includ Zona Unică de Plăti Euro (SEPA), pietele mature si pietele aflate în dezvoltare din Europa. Prin intermediul retelei sale de birouri locale, MasterCard Europe întelege si vine în întâmpinarea diverselor nevoi ale clientilor din diferitele piete din Europa, permitându-le să realizeze afaceri asa cum îsi doresc.

Prin intermediul MasterCard Worldwide, MasterCard Europe oferă clientilor si consumatorilor săi din Europa acces la servicii de plată din întreaga lume. MasterCard Worldwide promovează comertul global, oferind o legătură economică esentială între institutii financiare, companii, posesori de carduri si comercianti, în întreaga lume. În tripla sa calitate de francizor, procesator si consilier, MasterCard dezvoltă si sustine solutii de plată, procesează peste 16 miliarde de tranzactii în fiecare an si oferă analize specializate si servicii de consultantă către institutiile financiare care îi sunt cliente si către comercianti. Prin intermediul mărcilor sale MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, MasterCard oferă servicii clientilor si companiilor din peste 210 tări si teritorii. Pentru mai multe informatii accesati: www.mastercardworldwide.com.

Despre Banque Accord

Banque Accord, subsidiară a Grupului Auchan, este specializată în electronic banking, managementul plătilor cu carduri si credit. Banque Accord are peste 5 milioane de clienti în Europa, dintre care 2,7 milioane în Franta. Cumpărăturile realizate cu carduri Banque Accord depăsesc 7 miliarde de euro. Peste 1.200 de persoane lucrează în cadrul băncii în Europa (în orasele Lille, Tours, Varsovia, Lisabona, Madrid, Milano, Budapesta, Bucuresti), în Moscova si Shanghai.

Despre Auchan

Creat în 1961 de către Gérard Mulliez, Grupul Auchan este astăzi al zecelea cel mai mare grup de retail din lume.
Grupul are patru divizii:
- Hypermarket-uri cu 390 de magazine integrate în 12 tări
- Supermarket-uri cu 704 de magazine integrate în 5 tări
- Banque Accord
- Immochan, divizia de real estate care administrează 259 de centre de cumpărături

Grupul Auchan este un grup independent detinut de Asociatia Familială Mulliez (86.5%) si angajatii săi (13.5%). Grupul are 170.000 de angajati si un profit de € 35.0 miliarde înainte de impozitare în 2006.