Generali Asigurari isi consolideaza prezenta pe segmentul de asigurari de viata, inregistrand o crestere de 6,4% in primele 9 luni |
Autor: Bancherul.ro 2010-11-16 19:14 |
|
• În perioada ianuarie-septembrie 2010, asigurările unit-linked au evoluat cu 20%
• În luna septembrie, nivelul primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor de viaţă a crescut cu 41% faţă de septembrie 2009
În primele nouă luni ale acestui an, compania Generali Asigurări a obţinut o creştere de 6,4% pe segmentul de asigurări de viaţă, ajungând la un volum de prime brute subscrise de 67,4 milioane lei. Cea mai bună evoluţie (+20%) a înregistrat-o segmentul unit-linked, urmat de asigurările individuale tradiţionale (+8%).
În luna septembrie, vânzările de asigurari de viaţă au evoluat cu 41% faţă de perioada similară a anului trecut. Rezultatele au fost impulsionate de oferta de asigurări de viaţă lansată de Generali Asigurări, prin care acorda un bonus de 600 lei pentru cheltuieli medicale fiecărui client nou de asigurări de viaţă.
“Evoluţia bună a companiei din trimestrele doi şi trei pe segmentul de viaţă, precum şi rezultatele pozitive obţinute în primele nouă luni, confirmă redresarea acestui segment. În acest an, am monitorizat cu atenţie evoluţia pieţei de asigurări de viaţă şi am identificat în cele din urmă soluţia optimă pentru impulsionarea segmentului, prin lansarea de produse noi, flexibile, adaptate noilor condiţii ale pieţei (ex. Vital Plus – asigurare de viaţă şi sănătate sau Crescendo – asigurarea unit-linked pentru copii). Efectul s-a observat în creşterea numărului de contracte noi, în special pe segmentul de asigurări individuale tradiţionale, unde s-a realizat un avans de 28% în perioada analizată, raportat la perioada similară a anului precedent. În acelaşi timp, am implementat acţiuni pentru reducerea ratei de reziliere a poliţelor, reuşind să o diminuăm cu circa 15 puncte procentuale”, a declarat Marie Kovářová, Director General Generali Asigurări.
Per ansamblu, compania a obţinut în primele nouă luni un volum total de prime brute subscrise de 335,9 milioane lei, cu 9% mai mic decât în perioada similară a anului precedent, urmând tendinţa generală a pieţei.
Pe segmentul de asigurări generale s-au subscris 268,5 milioane lei, în scădere cu 12% faţă de perioada similară din 2009, determinată în principal de involuţia segmentului auto. Factorii majori de influenţă negativă au fost scăderea generală a pieţei auto, declinul continuu al pieţei de leasing şi fenomenul renunţării clienţilor la poliţele Casco.
„Din păcate, activăm în continuare pe o piaţă dominată de asigurările auto, ceea ce este în totală discordanţă faţă de ţările europene mature. Generali a încercat întotdeauna să-şi menţină un portofoliu echilibrat prin reducerea volumului de asigurări auto şi dezvoltarea altor linii de asigurare. Astfel, în perioada la care facem referire, am reuşit o scădere a ponderii în portofoliu a asigurărilor auto cu circa 5 puncte procentuale, crescând în schimb ponderea celorlalte tipuri de asigurări: asigurări de asistenţă turistică, asigurări de locuinţe, asigurări tehnice sau asigurări de incendiu pentru riscuri industriale”, a comentat Marie Kovářová.
Creşteri importante pe segmentul de asigurări generale s-au înregistrat pe următoarele linii de business: asigurări de asistenţă turistică (+185%), asigurări de credite şi garanţii (+195%), răspundere civilă profesională (+ 13%), asigurări de locuinţă (+ 6%) şi asigurări de incendiu pentru riscuri industriale (+5%).
„În privinţa viitoarei strategii de business, vom continua cu siguranţă să ne axăm pe produsele cu potenţial de dezvoltare, cum ar fi segmentul de asigurări de locuinţă, cel de asistenţă turistică, asigurările corporate, dar mai ales asigurările de daune la proprietăţi, piaţă pe care Generali deţine poziţia de lider. Asigurările de viaţă vor reprezenta în continuare o prioritate pentru noi şi vom acţiona în vederea consolidării poziţiei noastre pe această piaţă. Nu în ultimul rând, ne vom respecta politica de subscriere prudentă, întrucât vrem să rămânem o companie sănătoasă şi profitabilă, cu servicii de calitate pentru clienţii noştri”, a explicat Marie Kovářová.
|
|