www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Intesa Sanpaolo Bank isi modernizeaza sistemul informatic cu ajutorul Crescendo

Autor: Bancherul.ro
2010-10-28 11:06
Casa de soluţii CRESCENDO, Cisco Silver Partner, anunţă finalizarea cu succes a proiectului de consolidare şi modernizare a reţelei de comunicaţii de date a Intesa Sanpaolo Bank România, subsidiară a Grupului Intesa Sanpaolo. Implementarea, având la bază tehnologia Cisco Systems, a determinat creşterea securităţii datelor şi îmbunătăţirea eficienţei operaţionale a băncii, cu impact benefic asupra costurilor.

Pe fondul dezvoltării susţinute a reţelei teritoriale şi a portofoliului de clienţi (atât persoane fizice, cât şi juridice) Intesa Sanpaolo Bank a cunoscut o creştere a volumului de date, iar acest lucru a devenit o provocare în ceea ce priveşte viteza de transmisie.
„Am decis să consolidăm şi să modernizăm rapid infrastructura de comunicaţii” a precizat Marcela Gui, IT Manager, Intesa Sanpaolo Bank. „Ne-am dorit ca soluţia aleasă să fie una flexibilă şi scalabilă, astfel încât să se poată adapta planurilor de dezvoltare ale băncii noastre pe următorii 5 ani” completează Marcela Gui.

„În urma auditului infrastructurii de comunicaţii, am propus managementului Intesa Sanpaolo Bank o soluţie bazată pe tehnologia Cisco care, prin reunirea principalelor funcţii de reţea: rutarea, comutarea, securizarea şi optimizarea traficului, să permită băncii să-şi gestioneze eficient şi sigur schimbul de date în LAN şi WAN. O dată cu adoptarea noii soluţii, gestionarea reţelei de comunicaţii se face centralizat, fapt ce s-a reflectat în scăderea costurilor operaţionale” precizează Costel Cristea, Communication Solutions Business Unit Manager CRESCENDO.

În urma implementării, Intesa Sanpaolo Bank dispune acum de o de reţea de comunicaţii ce asigură confidenţialitatea şi integritatea datelor schimbate între unităţile din reţeaua băncii. În plus, beneficiază de o mai bună protecţie a datelor împotriva atacurilor din interior, studiile de piaţă estimând că în organizaţii, la nivel mondial, aproximativ 80% din atacuri provin din interior, de cele mai multe ori involuntar.

Pentru a se asigura performanţe ridicate la nivelul întregii reţele de comunicaţii şi predictibilitate în ceea ce priveşte funcţionarea şi întreţinerea ei, consultanţii CRESCENDO au proiectat şi implementat o arhitectură de acces la serviciile din DataCenter, conformă cu best practice-urile Cisco, respectând totodată politica de securitate şi comunicaţii a băncii.

Astfel, gradul de disponibilitate al aplicaţiilor critice de business a crescut, sistemul comutând acum în timp real în cazul apariţiei unei defecţiuni la nivelul furnizorilor de linii de comunicaţii sau la nivelul echipamentelor de reţea (arhitectură centrală de tip „multi-site”, cu Data Center şi Disaster Recovery Center).

În plus, personalul tehnic de la sediul companiei poate administra reţeaua centralizat (utilizând platformele software de management de la Cisco Systems - CiscoWorks şi Access Control Server), ceea ce permite o schemă de personal optimă, în condiţiile furnizării de servicii intranet şi internet securizate şi complexe, pentru angajaţii din toate locaţiile.

„CRESCENDO ne-a oferit soluţia şi serviciile de care aveam nevoie. Adoptarea soluţiei a determinat o scădere a costurilor aferente administrării şi întreţinerii reţelei de date. În plus, acum totul se întâmplă mai repede şi într-un mediu mult mai sigur. Iar dacă pe viitor vom dori să ne extindem reţeaua de unităţi sau să adoptăm noi tehnologii, acest lucru se va realiza fără modificări substanţiale aduse infrastructurii de comunicaţii”. concluzionează Marcela Gui.