Mesajul OTP Bank catre clientii nemultumiti de comisioane si dobanzi |
Autor: Bancherul.ro 2010-09-22 07:36 |
|
''Calificarea clauzelor stipulate în contractele de credit ca având caracter abuziv este de resortul exclusiv al instanţelor de judecată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 193/2000, republicată. Aprecierea subiectivă a unor clienţi ori, după caz, a unor terţi, nu este de natură a conduce la o asemenea concluzie, ci a statua o atitudine tendenţioasă şi provocatoare la adresa instituţiei noastre, cu vădit caracter prejudiciabil.
OTP Bank Romania SA nu a vândut niciodată un produs de credit destinat persoanelor fizice cu 3% dobândă, însă suntem cât se poate de interesaţi să vedem cum arată un asemenea contract. Nivelul ratei de dobandă aplicate creditelor a avut în vedere condiţiile stipulate prin contractele asumate de clienţi, contracte de credit al căror conţinut a respectat actele normative în materie, pe tot parcusul derulării acestora.
În lipsa vreunei clauze stipulate, în acest sens, în contractele de credit, cesionarea creanţelor decurgând din aceste contracte către alte entităţi este perfect legală. De asemenea, notificarea, în acest caz, a clienţilor în legătură cu cesiunea intervenită este de natură a asigura opozabilitatea faţă de aceştia a contractului de cesiune; sub nicio formă, cesionarea creanţelor decurgând din contractele de credit nu trebuie percepută ca fiind o formă de sancţionare a acestora, având în vedere ca intervenirea unei asemenea situaţii nu a generat nicio modificare în condiţiile contractuale asumate de părţi.
Identificarea, de către părtile contractuale, a unor soluţii amiabile de stingere a unor potenţiale situaţii conflictuale, inclusiv prin apelarea la mijloace extrajudiciare de stingere a litigiilor reprezintă alternative fezabile, avute în vedere inclusiv prin legislaţia specifică protecţiei consumatorilor, ştiut fiind că orice formă de conflict nu poate să rezolve în mod operativ şi constructiv problema clienţilor.
Sesizările primite din partea clientilor proprii sunt avute in vedere de catre OTP Bank Romania S.A., asigurandu-se comunicarea, in timp util, a pozitiei oficiale a bancii in legatura cu aspectele semnalate. In ultima instanta, daca raspunsul primit nu este de natura a multumi clientul, acesta are posibilitatea de a uzita de toate mijloacele procedurale permise de lege, in vederea obtinerii rezultatului scontat.
În privinta respectarii OUG nr. 50/2010 referitor la contractele de credit pentru consumatori, OTP Bank România S.A. a avut şi are în vedere, în continuare, respectarea întocmai a prevederilor introduse prin acest act normativ, atât pentru creditele în derulare, cât şi pentru clienţii noi, cărora le sunt aplicabile prevederile acestui act normativ.
În ceea ce priveste declaraţiile publice făcute de către dl. Andrei Stoiciu şi dl. Bogdan Ionescu, OTP Bank România S.A. îşi rezervă dreptul de a uza de mijloacele procedurale permise de legislaţia în vigoare, în vederea apărării drepturilor şi intereselor legitime ale băncii, în raport de veridicitatea, completitudinea şi legitimitatea afirmaţiilor făcute de către aceştia.
Conducerea OTP Bank România S.A.''
|
|