www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Atacul bancilor: prostirea clientilor

Autor: Bancherul.ro
2010-09-16 07:46
Pentru că Ordonanţa 50 îi favorizează pe clienţi, băncile apelează la diverse tertipuri pentru a-i convinge să semneze clauze în avantajul lor. Mâine este ultima zi în care românii cu credite pot ajunge la bancă să semneze modificarea contractelor. Altfel, se consideră acceptare tacită şi sunt de acord cu toate condiţiile băncii.

Deşi au avut la dispoziţie 90 de zile pentru a alinia contractele de credit la prevederile Ordonanţei 50, până la 19 septembrie, băncile au lăsat totul pe ultima sută de metri, în speranţa că s-ar putea modifica ceva în favoarea lor, şi acum încearcă să prostească clienţii în favoarea lor. Cele mai multe instituţii bancare „au uitat" să-şi anunţe clienţii că trebuie să se prezinte la ghişeu pentru a semna acte adiţionale la pentru cele aproximativ opt milioane de contracte de credit aflate în derulare. Totuşi, dacă clienţii s-a dus la bancă, mulţi funcţionari i-au anunţat că nu au încă actele adiţionale pregătite şi că a semna sau nu este totuna.

Băncile profită de faptul că Ordonanţa 50 privind contractele de credit pentru consumatori prevede că nesemnarea adiţionalului se consideră acceptare tacită. În plus, multe bănci încearcă să ferească de ochii clientului noile clauze contractuale şi interpretează în favoarea lor prevederile actului normativ, mascând comisioane sau schimbând dobânda. Cosmin Giurgiu, din Cluj, a făcut deja reclamaţie la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru că banca nu l-a lăsat să-şi citească actul adiţional, deşi i s-a impus să-l semneze. Volksbank a înlocuit comisionul de risc, interzis potrivit noilor reglementări, cu unul de administrare. Totuşi, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) precizează clar că banca nu are voie să redenumească comisioanele, scrie Adevarul