Antrenorul Aurel Ticleanu acuza Credit Europe Bank ca nu i-a restituit toti banii furati de angajata bancii dini Brasov. Banca il contrazice |
Autor: Bancherul.ro 2010-09-09 07:47 |
|
Antrenorul de fotbal Aurel Ticleanu a declarat miercuri intr-o conferinta de presa ca a recuperat jumatate din suma ce i-a fost sustrasa din contul deschis la sucursala Brasov a Băncii Credit Europe, de aproximativ 700.000 de euro.
"In acest moment nu am voie sa fac public despre ce suma este vorba, insa ce pot spune este ca aseara am recuperat 50 la suta din ea si speram ca in zilele urmatoare sa avem parte si de restul. Sunt foarte dezamăgit că mi s-a întâmplat acest lucru şi am decis să fac această conferinţă de presă tocmai pentru ca ceea ce mi s-a întîmplat mie să aibă o morală, iar cei care mai au conturi şi care dispun de o relaţie specială cu conducerea băncii, să aibă de învăţat", a spus Ţicleanu, citat de Mediafax.
Fostul tehnician al echipei Universitatea Craiova a relatat modul în care îşi depunea banii la banca din Braşov, precizând că directoarea sucursalei încasa personal sumele soţilor Ţicleanu:
"Directoarea Otilia Negrilă ne invita şi pe mine sau pe soţia mea la ea în birou, ei îi dădeam suma şi tot de la ea primeam la mână o hârtie, cu antetul băncii, cu ştampilă, astfel că nu am intrat la bănuieli. Dacă aveam nevoie de bani la fel procedam, mai ales că în timp soţia mea dezvoltase o prietenie strînsă cu Otilia Negrilă. Mereu ne ajuta cu ce aveam nevoie, de vreo cunoştinţă medic sau în oricare alt domeniu. Nu ne-am fi gândit niciodată că vom ajunge în această situaţie tocmai la Banca Credit Europe care era condusă de ea. Totul se desfăşura mereu doar la ea în birou. Nu mi-a venit să cred când am văzut că aveam activitate pe cont, de ziceai că sunt o firmă. Era ciudat, pe anumite conturi am constat, în urma discuţiilor cu banca, faptul că eram debitori. Aveam rulaţi nişte bani de care nu aveam cunoştinţă".
Potrivit avocatului antrenorului, Pamela Diaconu, în urma verificării documentelor, s-a constatat că "era o practică în bancă de a se forma depozite ( n.r. - cu dobîndă mai mare) pentru ca în două-trei zile acestea să fie desfiinţate".
Aurel Ţicleanu crede că directoarea Otilia Negrilă ar fi implicată în afaceri imobiliare, alături de alţi oameni de afaceri influenţi din Braşov şi Bucureşti, şi chiar din conducerera Băncii Credit Europe din Bucureşti.
"Nu am date clare, dar eu cred că ea nu a vrut să fure. A intrat în nişte afaceri imobiliare, oameni de afaceri influenţi din Braşov şi Bucureşti, şi chiar conducerera băncii Credit Europe din Bucureşti, au fost cumpărate probabil multe terenuri, iar în momentul în care a venit criza şi au intrat în criză de lichidităţi, s-a rupt lanţul".
Antrenorul este dezmăgit de felul în care este tratat, în acest moment, de către conducerea băncii, atât la Braşov, cât şi la Bucureşti.
"În momentul în care am aflat despre faptul că am conturile goale, a fost altfel. A venit soţia mea la antrenament, la Universitatea, fugind, era speriată şi chiar am crezut că a murit cineva. În foarte scurt timp, după ce am aflat şi eu, am fost sunat de un fost patron al Universităţii Craiova care mi-a transmis să nu fac mare vâlvă, pentru că o persoană importantă din conducerea băncii de la Bucureşti se va ocupa personal de situaţia mea. Am şi discutat cu omul respectiv, ne-am întâlnit, mi-a dat cartea lui de vizită şi mi-a spus că pot să îl sun oricând, însă, uite că de trei zile nu îmi mai răspunde la telefon", a spus tehnicianul.
Ţicleanu a precizat că regretă că şi-a adus banii munciţi din greu în străinătate într-o bancă din România.
"Am făcut o greşeală când am adus banii munciţi timp de 16 ani în străinătate în România, dar l-am văzut pe preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor, Radu Gheţea, sau pe Mugur Isărescu, un oltean adevărat, care este fan Universitatea şi care îţi inspiră încredere numai uitîndu-te la ei. Ce pot să mai fac acum? Sper doar să îmi recuperez banii munciţi cu greu printre străini. Vreau doar ce este al meu. Sunt un om credincios, am citit Biblia de şapte ori şi nu aş putea să fraieresc pe nimeni sau să cer un bun care nu îmi aparţine. Nu vreau nimic în plus, ci doar ce am muncit", a adăugat Aurel Ţicleanu.
Antrenorul român s-a plâns de modul în care este tratat în acest moment de conducerea Băncii Credit Europe.
"După incidentul în care am fost implicat, nu am avut sub nicio formă senzaţia că banca reprezintă interesul clientului. Într-una din zile, eram la bancă şi discutăm cu două domnişoare angajate acolo, moment în care a venit la noi o altă doamnă care mi-a spus clar şi răspicat că eu să mă duc să îmi recuperez banii de la directoarea Otilia Neagoe. Nu este normal aşa ceva. Este incredibil că această bancă nu are arhivă a operaţiunilor mele", a spus Ţicleanu.
Avocata antrenorului, Pamela Diaconu, a declarat că nu va fi de acord cu prelungirea termenului legal de 15 zile, timp în care banca era obligată să restutie clienţilor păgubiţi sumele din conturi, şi că vor solicita dobândă pentru fiecare zi în plus.
"S-a depăşit termenul legal de 15 zile, noi am depus reclamaţia pe data de 13 august 2010. Şi eu, şi clientul meu nu vom fi de acord cu prelungirea propusă de bancă. Având în vedere că am recuperat o parte din bani, banca ne-a propus să mai aşteptăm între 15-30 zile, dar nu suntem de acord cu niciun astfel de termen. Mesajul nostru a fost clar: vom cere dobânzi pentru suma nerestituită, din ziua în care trebuia să ni se restituie şi până vom primi banii", a declarat Pamela Diaconu.
Aurel Ţicleanu va depune o plîngere şi la Oficiul Prorecţia Consumatorului. "Noi nu am depus până acum plângere pentru că am crezut că ne putem înţelege cu banca, dar se pare că nu am reuşit acest lucru, astfel că vom merge şi la OPC", a mai spus Pamela Diaconu, avocata lui Aurel Ţicleanu.
Directorul de operaţiuni al Credit Europe Bank Braşov, Otilia Negrilă, acuzată că şi-a însuşi bani din conturile mai multor clienţi ai băncii fără ştiinţa acestora, a fost arestată de Tribunalul Braşov, în 13 august.
Pozitia Credit Europe Bank:
In urma materialelor de presa aparute cu privire la declaratiile Domnului Aurel Ticleanu, Credit Europe Bank face urmatoarele precizari:
Inca de la debutul acestei investigatii, am mentionat ca detaliile referitoare la acest caz constituie obiect al cercetarii DIICOT, inca in desfasurare, si pentru a sustine fara echivoc si eficient aceasta ancheta, vom putea oferi detalii referitoare la sumele ce fac obiectul despagubirilor dupa finalizarea cazului penal. Domnul Aurel Ticleanu a fost despagubit integral cu sumele dovedite pe baza calculelor facute de catre banca si acceptate de catre dansul si in baza documentelor justificative existente. Cu toate acestea, Dl Ticleanu solicita in prezent acordarea unor despagubiri pentru niste sume transferate in contul acestuia de persoane cu care acesta nu a avut relatii contractuale. De altfel respectivele persoane care figureaza ca au transferat sume de bani in contul dl Ticleanu sunt clienti care au depus sesizari la banca nerecunoscand respectivele transferuri catre acest cont, motiv pentru care au fost deja despagubite de catre noi.
Credit Europe Bank detine, in conformitate cu prevederile legale in materie, o arhiva cu toate documentele din ultimii 5 ani, arhiva care cuprinde si documentele referitoare la cazul Dl-ui Ticleanu.
Depasirea termenului legal de 15 zile pentru solutionarea cazului dumnealui a fost agreat de comun acord cu clientul si a fost determinata de complexitatea situatiei si nu de alte aspecte mentionate in declaratiile sale; Credit Europe Bank si-a canalizat eforturile in vederea solutionarii tuturor cazurilor de la Brasov in cel mai scurt timp, inclusiv cel al dlui Ticleanu.
Pentru o cat mai buna colaborare, clientilor nostri li s-au furnizat mai multe date de contact ale reprezentantilor bancii, dumnealui nefacand exceptie.
Toti clientii bancii, inclusiv Domnul Aurel Ticleanu, au fost si sunt tratati cu maxima responsabilitate de catre Credit Europe Bank si, in baza documentelor legale justificative, s-au solutionat pana in acest moment mai mult de 95% dintre cazurile identificate.
Inca de la declansarea situatiei de la sucursala din Brasov, Credit Europe Bank colaboreaza intr-un mod transparent si flexibil atat cu autoritatile de ancheta, cat si cu persoanele pagubite in vederea solutionarii tuturor cazurilor in speta.
Credit Europe Bank isi deruleaza activitatea in baza cadrului legal, avand ca fundament principii solide de transparenta si etica in relatia cu clientii sai. Astfel, ne afirmam inca o data disponibilitatea si transparenta in solutionarea cat mai rapida a tuturor solicitarilor de despagubire si a anchetei in derulare.
|
|