100 de primării din ţara acceptă plata prin card a taxelor şi impozitelor locale |
Autor: Bancherul.ro 2010-05-17 17:53 |
|
• În primele 3 luni ale anului, românii au platit prin card taxe şi impozite locale în valoare de aprox. 20 milioane lei, cu 388% mai mult faţă de aceeşi perioadă a anului anterior
• Peste 70. 000 de tranzacţii prin card s-au efectuat în primul trimestru al anului 2010 pentru plata taxelor şi impozitelor, de 6,5 ori mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut
• În luna martie s-au plătit cele mai multe taxe şi impozite locale prin card, atât din punct de vedere al numarului, 37.275 tranzacţii, cât şi valoric – s-au plătit prin card impozite în valoare de 10,95 milioane lei.
În prezent, 100 de oraşe din întreaga ţară acceptă plata prin card a taxelor şi impozitelor prin intermediul reţelelor de POS-uri instalate la ghişeele administraţiilor fiscale sau a Internetului. Numărul administraţiilor locale care acceptă plata prin card a crescut semnificativ de la începutul anului, ca urmare a campaniei de promovare a folosirii cardului pentru plata taxelor şi impozitelor locale desfăşurată de Visa Europe şi băncile membre din România în perioada ianuarie – martie 2010, se arata intr-un comunicat al Visa.
Pe parcursul primului trimestru din 2010, s-au înregistrat peste 70.000 de tranzacţii prin card pentru plata taxelor şi impozitelor locale, în creştere cu 656% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea totală a impozitelor şi taxelor locale achitate prin card, fie online sau la POS, s-a ridicat la aproape de 20 milioane de lei in T1 2010, în creştere cu 388% faţă de anul trecut.
Valorea media a unei taxe locale achitate prin card a fost de 279 lei, conform informaţiilor raportate de către băncile din România pentru T1 2010.
Dintre cele 100 de primării care au implementat plata prin card a taxelor, 22 sunt reşedinţe de judeţ şi 5 primării de sector din Capitală, ceea ce înseamnă că doar 58% din totalul de 46 de capitale de judeţ de la nivelul României pun la dispoziţia cetăţenilor posibilitatea de a plăti prin card taxele şi impozitele locale.
La nivelul întregii ţări, doar 10 primării au implementat plata online prin card a taxelor şi impozitelor. Cetaţenii din Arad, Baia Mare, Bucuresti Sector 2, Oradea, Timişoara, Câmpia Turzii, Carei, Dej, Lugoj şi Sighetul Marmatiei îşi pot achita taxele şi impozitele locale, de acasă, din faţa calculatorului, cu orice card. Plata cu cardul prin internet este foarte utilă şi pentru cetăţenii care locuiesc în afara oraşului de reşedinţă pentru că nu mai trebuie să se deplaseze pentru a plăti taxele datorate la bugetul local.
„Faţă de anul 2009, am asistat la începutul acestui an la o creştere extraordinară a volumului taxelor şi impozitelor plătite prin card. Achitarea impozitelor cu ajutorul cardului este avantajoasă atât pentru contribuabil, cât şi pentru administraţie. Cu cât mai multe primării implementează plata prin card pentru taxele şi dările locale, cu atât mai mult va creşte şi gradul încasării la bugetele locale”, declară Cătălin Creţu, General Manager România, Visa Europe.
Pe perioada campaniei, Visa Europe şi băncile sale membre din România i-au recompensat pe posesorii de carduri Visa care şi-au platit taxele şi impozitele locale prin card şi au participat la concursul derulat pe site-ul local visa.ro. Au fost premiate saptămânal cate doua persoane, selectate prin extragere la sorţi, care au câştigat contravaloarea sumei achitate pentru impozitele locale.
Campania de promovare a plăţii prin card a taxelor şi impozitelor locale face parte dintr-o campanie amplă a Visa Europe, lansată la începutul acestui an, care urmăreşte creşterea nivelului de informare a românilor despre beneficiile plăţilor cu cardul şi stimularea utilizării cardurilor la comercianţi. Campania se derulează pe parcursul întregului an 2010 şi beneficiază de suportul băncilor locale membre Visa, cuprinzând activităţi de stimulare a plăţii prin card a taxelor şi impozitelor locale, acţiuni promoţionale bazate pe parteneriatul global al Visa cu FIFA, precum şi alte iniţiative educaţionale, de marketing şi PR.
|
|