ING Bank si-a majorat substantial profitul, in crestere cu 248% |
Autor: Bancherul.ro 2009-05-17 16:20 |
|
ING Bank Romānia a afişat un profit brut de 121 milioane lei (28,36 milioane euro) pentru primul trimestru al acestui an, īn creştere cu 248% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii activelor totale cu 37% şi a numărului de clienţi, a anunţat joi banca.
ING Bank Romānia a īnregistrat un venit net de 259 milioane lei (60,7 milioane euro) īn primul trimestru al acestui an, īn creştere cu 148% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Performanţele ING Bank Romānia au fost determinte de creşterea numărului de clienţi individuali de la 544.000 īn trimestrul I al anului 2008 la 813.000 clienţi īn aceeaşi perioadă a 2009 şi de clienţi intreprinderi mici şi mijlocii de la 4.718 la 10.354", se menţionează īn comunicat.
De asemenea, banca a īnregistrat īn primul trimestru al acestui an o creştere de 37% a activelor totale, pānă la 11,043 miliarde lei (2,6 miliarde euro), precum şi un raport credite/depozite de 107%.
ING Bank NV - divizia bancară a ING Group - a afişat un profit net de 519 milioane euro īn primul trimestru al acestui an.
"Condiţiile de piaţă au rămas dificile īn primul trimestru al anului, īn situaţia īn care activitatea pe pieţele de capital a continuat să scadă, preţul riscului asociat creditelor a rămas ridicat, preţurile bunurilor imobiliare continuă să scadă, iar pierderile īn urma īmprumuturilor acordate au crescut din cauza extinderii crizei din zona financiară īn cea a economiei reale", a declarat Jan Hommen, CEO ING Group.
Pierderea grupului ING pe trimestrul I 2009 a fost de 305 milioane euro, faţa de 3,073 miliarde euro pierdere īntregistrată pe trimestrul IV 2008.
Īn primul trimestru, activele grupului ING s-au redus cu 79 milioane euro, iar cheltuielile grupului au scăzut cu 3,5% faţă de trimestrul I al anului trecut. Īn acelaşi timp, depozitele nete atrase de la clienţi s-au ridicat la 11,2 miliarde euro.
La īnceputul acestui an, ING a decis să separe conducerea diviziilor de banking şi asigurări pentru a simplifica activitatea acestora şi a creşte concetrarea pe partea de afaceri.
|
|