www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Generali Asigurari a subscris in 2008 cu 40% mai multe asigurari de viata decat in 2007

Autor: Bancherul.ro
2009-03-26 16:59
Generali Asigurări a înregistrat în anul 2008 rezultate foarte bune pe segmentul asigurărilor de viaţă, totalizând un volum de prime brute subscrise de 85,4 milioane RON, cu 40% mai mult comparativ cu 2007. Per ansamblu, compania a crescut anul trecut cu 9% faţă de anul precedent, cumulând vânzări totale de 417,5 milioane RON. Şi asigurările generale au continuat tendinţa de evoluţie, volumul de prime brute subscrise fiind de 332,1 milioane RON, cu 3% mai mult comparativ cu 2007.

În cadrul asigurărilor de viaţă, asigurările unit-linked au avut o creştere de 201% (15,4 milioane RON). Asigurările individuale îşi păstrează ponderea în totalul portofoliului, cu un procent de 86%, restul fiind reprezentate de asigurările de grup.

La asigurările generale, creşteri semnificative au înregistrat următoarele linii de business: asigurările de locuinţe (+28%), asigurările de incendiu şi calamităţi (+25%), asigurările de răspundere civilă generală (+19%), asigurările agricole (+11%) şi asigurările RCA (+8%).

„Anul trecut am reuşit să ne îmbunătăţim considerabil rata daunalităţii şi să impunem o practică de subscriere prudenta la nivelul companiei, pe toate categoriile de produse de asigurare. Preferăm să avem o afacere sănătoasă decât să alergăm după cota de piaţă. Stagnarea pe CASCO se explică prin decizia noastră de a menţine franşiza pe toate canalele de distribuţie, dar şi prin scăderea parcului naţional auto, simţită în mod special în a doua parte a anului”, a declarat Marie Kovářová, Preşedinte şi Director General al Generali Asigurări.

„Pentru 2009 ne vom concentra atenţia în mod special asupra asigurărilor de viaţă şi segmentelor non-auto, non-life retail şi non-life corporate, întrucât considerăm că acestea sunt categoriile cu cel mai mare potenţial de dezvoltare în contextul de piaţă actual. Ne dorim însă o creştere a volumului de prime brute subscrise pe toate categoriile de produse. Mizăm pe calitatea înaltă a serviciilor noastre, puterea brandului Generali, prezenţa bună pe segmentul corporate, precum şi pe reţeaua extinsă de parteneri şi pe echipa de angajaţi profesionişti”, a adăugat Kovářová.

Volumul de prime subscrise s-a realizat în 2008 prin intermediul tuturor canalelor de vânzare, Direcţia Centrală, Sucursala Bucureşti, cele 90 de agenţii teritoriale şi puncte de lucru, brokeri, bănci partenere.

Grupul Generali

În 2008, Grupul Generali a înregistrat un volum total de prime brute subscrise de 68 miliarde EUR, reprezentând o creştere de 3,9% comparativ cu 2007. Sectorul viaţă a crescut cu 3,2%, la o valoare de 46,8 miliarde EUR, în timp ce sectorul non-viaţă a evoluat cu 5,5% în comparaţie cu anul precedent, totalizând 22 miliarde EUR. Profitul net a fost de 861 milioane EUR.

În legătură cu rezultatele pe 2008, Antoine Bernheim, Preşedinte al Generali, a declarat: “Generali a ieşit în forţă dintr-un an 2008 plin de provocări, datorită unei afaceri care se află încă în creştere şi unei poziţii a capitalului care rămâne una dintre cele mai robuste din industrie. Deşi rezultatele noastre reflectă inevitabil impactul crizei financiare globale asupra rezultatelor investiţiilor, acestea demonstrează, de asemenea, stabilitatea activităţilor noastre de bază, care reflectă strategia noastră de a face planuri pe termen lung. Vom continua cu abordarea prudentă care ne-a caracterizat întotdeauna. Structura propusă a dividendelor ne permite să ne răsplătim acţionarii şi, în acelaşi timp, să activăm în interesul numărului mai mare de publicuri interesate, pentru a atinge echilibrul potrivit în climatul economic curent.”

“În aceste condiţii de piaţă pline de provocări, Grupul se va concentra pe menţinerea limitelor tehnice, prin intensificarea programelor de reorganizare şi crearea sinergiilor de costuri, pentru a menţine sub control atât creşterea potenţială a ratei de scădere, cât şi reducerea rezultatelor financiare. Volatilitatea ridicată a pieţelor financiare şi situaţia macro-economică prezentă fac dificilă oferirea unor soluţii precise pentru profitabilitate în acest an”, a adăugat Bernheim.