www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Clientii Bancii Comerciale Carpatica (BCC) au fost tinta unor atacuri de tip phishing

Autor: Bancherul.ro
2009-03-10 08:10
Clienţii Băncii Comerciale Carpatica (BCC) au fost, în ultimele zile, ţinta unor atacuri de tip phishing, primind e-mail-uri prin care li se solicitau date personale de autentificare precum cod client, utilizator şi parolă, a anunţat, luni, instituţia de credit.

"Phishing-ul" presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin însuşirea unei false identităţi pe Internet, fără afectarea fizică/informatică a sistemelor instituţiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea băncii şi destinate utilizatorilor de poştă electronică, sunt realizate astfel încât să poată fi considerate informări oficiale şi legitime ale băncii.

"Din punctul de vedere al graficii şi conţinutului, formularul ataşat în e-mail-ul capcană este asemănător paginii corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART. Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicită date personale de autentificare precum cod client, utilizator şi parolă", precizează BCC.

BCC a arătat că au fost luate măsuri pentru blocarea atacului, iar securitatea sistemelor informatice ale băncii nu a fost pusă în pericol, accesul la acestea realizându-se pe nivele multiple de autentificare.

Banca aminteşte clienţilor că nu a solicitat şi nu solicită, în nicio situaţie, informaţii confidenţiale prin e-mail cum ar fi user/ parolă, număr de card, data expirării acestuia sau codul PIN.