Record istoric al activitatii ING Bank in Romania in 2008 |
Autor: Bancherul.ro 2009-03-03 15:54 |
|
ING Bank România anunţă o creştere cu 60% a portofoliului de credite, cu 55% a veniturilor nete şi cu 66% a profitului brut pentru anul 2008, confirmând soliditatea financiară şi poziţia reprezentativă la nivel local. Performanţele financiare obţinute în contextul economic dificil al anului 2008 se datorează strategiei de creştere organică, politicii conservatoare privind riscul, precum şi orientării către client.
• ING Bank România a înregistrat în 2008 venituri nete în valoare de 537 milioane RON, cu 55% mai mult decât în anul precedent şi o creştere de 110%, comparativ cu 2006. Valoarea totală a activelor s-a ridicat la 11,09 miliarde RON, în creştere cu 36% faţă de 2007, în timp ce portofoliul de credite
a crescut cu 60%, ajungând la 7,45 miliarde RON, iar portofoliul de economii şi depozite a crescut la 7,98 miliarde RON, fiind cu 25% mai mare faţă de anul precedent. “Deşi mediul economic al anului 2008 a fost unul dificil, dominat de incertitudine şi de neîncredere în sistemul financiar internaţional, strategia ING Bank de creştere organică, continuă şi sustenabilă, s-a dovedit extrem de solidă, cu rezultate pozitive pe termen lung. Performanţele noastre, precum şi consolidarea prezenţei ING Bank în România reprezintă dovezi că suntem cu adevărat implicaţi pe piaţa românească, ca orice bancă locală, şi că am câştigat încrederea clienţilor noştri, companii şi clienţi individuali”, a declarat Mişu Negriţoiu, Director General ING Bank România.
Raportul între credite şi depozite, la sfârşitul anului 2008, a fost de 93%, ceea ce conferă ING Bank o poziţie solidă în acestă perioadă, marcată de criza de lichiditate. Acest raport, împreună cu un portofoliu de credite de calitate, va permite ING Bank continuarea activităţii de creditare.
Anul 2008 a fost marcat şi de lansarea unei serii de produse şi servicii inovative precum: ING Credit Card, ING Plăţi Express, ING Debit Direct şi plăţi on-line în valută, prin Home’Bank. Mai mult, ING este prima bancă din România care a lansat un proiect de educare a publicului larg în ceea ce priveşte serviciile financiare – Catalogul bancar ING – şi care a testat programul de plată prin intermediul telefonului mobil. “Inovaţia şi orientarea către cerinţele clientului au fost valorile care au atras un număr mare de clienţi în 2007 şi în 2008. Pentru acest an ne propunem să menţinem la un nivel ridicat gradul de satisfacţie şi de încredere al clienţilor, dar şi să realizăm un echilibru între produsele de economisire şi cele de creditare, astfel încât să fim capabili să gestionăm într-un mod prudent riscul creditării”, a declarat Albert Roggemans, CEO Retail Banking. Pentru clienţii companii, ING Bank a lansat produse şi servicii noi şi le-a dezvoltat pe cele existente: ING OnLine, Direct Debit şi soluţii e-POS.
“Luând în considerare toate posibilele evoluţii ale anului 2009, ne propunem să oferim stabilitate şi suport clienţilor nostri. Intern, ne vom concentra pe reducerea costurilor, creşterea productivităţii şi un management atent al riscurilor. ING Bank România îşi continuă politica de dezvoltare, prin consolidarea reţelei de unităţi bancare şi creşterea ofertei de produse şi servicii prin continuarea creditării şi prin introducerea de noi produse dedicate în special companiilor mici şi mijlocii şi întreprinzătorilor locali”, a încheiat Mişu Negriţoiu.
***
ING Bank deţine o poziţie solidă pe piaţa bancară românească, oferind o gamă complexă de servicii financiare. Din 1994 şi până în prezent, ING Bank şi-a dezvoltat operaţiunile într-un ritm susţinut, prin diversificarea portofoliului de produse şi al celui de clienţi, prin lansarea de noi divizii de servicii (brokeraj, leasing, factoring, afaceri imobiliare) şi prin extinderea teritorială. În prezent, ING Bank are 35 de sucursale bancare pentru companii şi 180 unităţi pentru persoane fizice.
ING România face parte din ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză care oferă servicii bancare, de asigurări şi de management al activelor unui număr de peste 75 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din 50 de ţări. Cu un personal de peste 130.000 de angajaţi, grupul cuprinde o gamă diversă de companii, care işi deservesc clienţii sub numele ING.
|
|