Taxa de poluare auto va fi redusa |
Autor: Bancherul.ro 2009-02-12 10:09 |
|
Taxa de poluare auto va fi redusă la un nivel inferior celui actual, care este de trei ori mai mare comparativ cu valorile din luna iulie 2008, existând posibilitatea ca statul să restituie diferenţa de bani proprietarilor de vehicule care au achitat taxa la valoarea triplată, iar ulterior, până în vară, va fi promovat un proiect de lege prin care va fi instituită o taxă anuală pentru toţi poluatorii, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.
Noile valori ale taxei de poluare auto, care urmează să fie aplicată până în vară, vor fi efectuate de Guvern prin ordonanţă de urgenţă, în următoarea şedinţă a Executivului.
"Taxa va folosi aceleaşi principii, dar coeficienţii nu vor mai fi la fel de mari. Asta pe termen scurt, pentru că am spus că vom introduce în Parlament un proiect de lege care să reprezinte o taxă anuală pentru toţi poluatorii. Până atunci, se va aplica noua taxă. Este vorba de grame de dioxid de carbon şi de capacitatea motorului, acelea vor fi cele două elemente care se vor lua în calculul noii taxe. Acum în prima fază, eliminăm triplarea taxei auto", a spus Nemirschi.
Proprietarii de vehicule cu motor Euro 4 vor fi în continuare scutiţi de la plata taxei.
Ministrul a arătat totodată că proprietarii de vehicule care nu au încheiat procedurile de înmatriculare până la 15 decembrie 2008, dată începând de la care taxa de poluare auto a fost plătită la o valoare triplată, vor beneficia de o "păsuire".
"Este vorba de cei care au avut maşinile în ţară până pe 15 decembrie, dar din motive tehnice nu au mai fost primiţi la Registrul Auto Român sau la administraţiile financiare", a spus Nemirschi.
Noua formulă a taxei auto va fi stabilită în consultare cu Comisia Europeană.
Comisia Europeană a informat recent Guvernul că ordonanţa de urgenţă, emisă de fostul Cabinet, prin care taxa de poluare auto a fost triplată, încalcă legislaţia comunitară.
Executivul a decis, în luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, aceasta înlocuind, la 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare aflată atunci în vigoare.
Pe baza acestei grile, taxa a crescut în cazul maşinilor noi vândute în România, în timp ce valorile au scăzut la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import.
După modificarea taxei auto, vânzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de autoturisme second-hand de import să crească.
Pe fondul creşterii numărului de maşini second-hand importate, Guvernul a decis, în luna decembrie, prin ordonanţă de urgenţă, ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi să fie suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană. Simultan, taxa auto pentru achiziţia vehiculelor second-hand a fost triplată comparativ cu valorile din luna iulie.
|
|