"O persoană apropiată a observat recent în aplicația băncii o serie de tranzacții din Italia. Ea a fost în țară în tot acest timp, așa că nu ar fi avut cum să facă acele tranzacții. Eu sunt client ING, așa că aș vrea să știu cum aș putea să evit acest lucru", intreaba o cititoare.
RASPUNSUL ING
Fraudele sunt o problemă serioasă, așa că este important să fim vigilenți și să accesăm toate soluțiile de securitate oferite de banca noastră.
Fraudatorii sunt din ce în ce mai creativi și acum există tot felul de metode de furt bancar, iar exemplul descris este și el destul de frecvent. Nu ai cum să faci transferuri din Italia, Franța sau Vietnam dacă tu ești în momentul de față în România.
Am înțeles că sunteți client ING, iar vestea bună pentru dumneavostră este că ING este prima bancă din România care a introdus sistemul de geolocalizare.
Ce înseamnă geolocalizarea?
Dacă aplicația Home’Bank a primit acces la locația de pe telefon și știe că în acest moment sunteți în România, dar peste alte câteva minute vede că ați făcut tranzacții din altă țară, sistemul se autosesizează și le poate bloca.
Tranzacțiile vizate de sistem sunt: tranzacțiile efectuate la POS; transferurile bancare; operațiunile inițiate în Home’Bank, cum ar fi autorizarea plăților securizate, vizualizarea datelor cardului, sau chiar autentificarea în aplicație.
Geolocalizarea se instalează ușor, chiar din aplicația Home’Bank: intri în aplicație, selectezi Mai mult -> Securitate și login -> Geolocalizare. Nu uitați însă că aceasta funcționează doar atunci când aveți locația telefonului pornită.
ING nu colectează datele în scop comercial, ci doar pentru a se asigura că fondurile sunt în siguranță.