Te-ai intrebat vreodata ce se intampla daca pierzi sau ti se fura cardul, iar odata cu el si portofelul sau telefonul, in care ai si codul PIN?
Raspunsul, din pacate, este de rau augur. Risti sa pierzi banii de pe card, daca hotul gaseste PIN-ul in telefon si retrage banii de pe card, inainte sa-l poti bloca, sunand la banca sau din aplicatia Home Bank.
Este ceea ce a patit un cititor care dupa ce a scos niste bani cu un card ING Bank la un bancomat din, atentie! Anglia, un hot i-a smuls din mana atat cardul, cat si telefonul, si dus a fost.
Fara telefon, a intarziat cateva ore sa sune la bana, pentru a bloca cardul, astfel ca hotul a avut timp sa retraga toti banii de pe card, cu codul PIN gasit in telefon.
Din pacate, conform regulilor bancii, in astfel de cazuri banii nu se mai pot recupera, dupa cum explica reprezentantii ING:
"Întrucât retragerile de cash pot fi efectuate doar folosind codul PIN, recomandăm clienților și tuturor utilizatorilor de carduri să acorde o atenție sporită siguranței acestuia.
Să nu-l scrie într-o formă ce poate fi ușor recunoscută, in particular, pe card sau pe alt obiect ce este păstrat alături de card sau telefon.
Codul, dar și alte elemente de identificare, sunt informații personale, ce nu ar trebui împărtășite altor persoane, chiar și în situațiile în care persoana care-l solicită se identifică ca fiind angajat al băncii. Reprezentanții băncii nu vor solicita niciodată aceste informații.
Din păcate, situațiile de furt a cardului în care fraudatorul cunoaște codul PIN și efectuează retrageri cu acesta nu se pot rezolva pe cale bancară; în astfel de cazuri recomandăm contactarea autorităților pentru suport.
În cazurile de pierdere sau furt al cardului, clienții trebuie să contacteze de urgență la 021 402 8599 sau să blocheze cardul din Home’bank – Conturi/Carduri – Cardurile mele. Mai apoi, un alt card poate fi eliberat din orice Office ING."