Clientii Bancpost au fost tinta unui atac de tip phishing |
Autor: Bancherul.ro 2008-12-23 22:32 |
|
Clientii Bancpost au fost supusi marti, 23 decembrie 2008 unei tentative de frauda prin intermediul E-mail-ului, prin metoda ‘phishing’, anunta banca.
Bancpost reaminteste clientilor sai ca banca nu trimite niciodata e-mail-uri sau SMS-uri prin care solicita accesarea unor adrese URL sau link-uri pentru conectarea la Fastbanking, ori pentru a le cere informatii referitoare la nume de utilizator, parola, numar card, PIN card sau data expirarii acestuia.
Modalitatea de fraudare cunoscuta sub numele de ‘phishing’ consta in transmiterea de mesaje electronice catre utilizatori de e-mail prin care li se solicita acestora date personale de identificare bancara.
Un mesaj de acest tip a fost transmis in data de 23 decembrie a.c. ca venind din partea Bancpost si solicita accesarea unui link catre o pagina web asemanatoare cu aplicatia de internet banking a bancii in scopul transmiterii datelor personale ale cardului (numar card, PIN card, data expirarii).
Mesajul, intitulat "Bancpost vă informează", îi anunţa pe clienţi că, începând cu 1 ianuarie 2009, serviciul Bancpost Fastbanking va fi obligatoriu şi pentru clienţii care deţin cardul Maestro Bancpost Millenium şi îi direcţiona către o pagină electronică unde li se cereau datele personale ale cardului, precum parola PIN, data expirării cardului şi numărul acestuia.
Desi s-au facut toate demersurile ca site-ul respectiv sa fie inchis, exista posibilitatea ca tentativa de fraudare se se repete. Ii avertizam pe clientii Bancpost sa nu dea curs nici unei solicitari prin care li se cere sa furnizeze date bancare personale confidentiale.
Mentionam ca securitatea sistemului Fastbanking nu a fost afectata nici un moment.
Pentru detalii suplimentare, nu ezitati sa ne contactati la numarul de telefon: +40 21 308 54 60 sau sa ne trimiteti intrebarile dumneavoastra la adresa fastbanking@bancpost.ro.
|
|