Aplicatiile Raiffeisen Bank de mobile/internet banking nu functioneaza de mai multe ore, se plang clientii bancii care nu au putut face plati la comercianti.
La ora 15:30, in momentul publicarii articolului, serviciul de internet banking Raiffeisen Online era nefunctional (vezi foto).
Nici aplicatia mobila Raiffeisen Smart Mobile nu functiona, conform informatiilor publicate de banca pe site, la starea serviciilor. (vezi mai jos).
Aplicatia nu functioneaza de azi dimineata, de la ora 8, conform postarilor clientilor bancii, pe Facebook.
"6 ore cu aplicația închisă duminică și cică "ne grăbim să nu dureze prea mult" am lăsat coșul de cumpărături plin la casa. e scump un server de stage? un dev/test ceva? da Revert, Dorel de PC ce esti", conform unui comentariu de pe Facebook.
"Dau dovada de neseriozitate . Anunta mentenanta pana in ora 12 AM apoi pana la ora 14 AM apoi prin call center primim informatii ca nu se stie cat timp vor sta nefunctionale serviciile de internet banking. Mie mi-au creat prejudicii prin faptul ca nu am putut onora niste plati. Caut solutii bancare alternative", suna alt comentariu.
"Rezolvați odată pentru totdeauna aplicațiile online sunteți de tot rahatul.Nu exista banca în România care sa aibă problemele voastre cu aplicațiile mobile.Nu sunteți în stare sale mențineți funcționale ok renunțați la ele,măcar știe omul ce are de făcut", se plange altcineva.
"Dar daca tot a picat aplicatia, anunta cineva ceva, ce se intampla sau macar niste "scuze si se va rezolva curand" dar nimic, cam neserioasa banca
Ma gandesc serios sa intrerup colaborarile cu Raiffeisen.", este un alta postare pe Facebook.
Raiffeisen nu a anuntat pe Facebook problema intampinata cu aplicatiile.
Alte comentarii:
"E de azi dimineață de la 8. Cel puțin eu la ora aia am încercat să intru și nu se putea. Acum e ora 4 și tot arată eroare.
"eu nu am crezut că atâtea ore e problema la ei, am instalat, dezinstalat, deja mi-am uitat IDurile."
"de 17 ore nu merge"
"Am conturi la 3 alte banci si cateva fintechuri - nu tin minte la vreuna din ele sa fi avut aplicatia indisponibila o zi intreaga. De toata jena"
"Toată ziua nu am putut să folosesc aplicația, practic am banii blocați la voi si evident la mesaje nu răspunde nimeni(neavând program duminica)...bătaie de joc"
Disponibilitatea serviciilor Raiffeisen Bank
Starea actuala de functionare a serviciilor Raiffeisen Bank.
Tranzactii online cu cardul de debit Serviciu functional partial
Tranzactii online cu cardul de credit Serviciu functional partial
Tranzactii la comercianti (POS) cu cardul de debit Serviciu functional
Tranzactii la comercianti (POS) cu cardul de credit Serviciu functional
Tranzactii la bancomate (ATM) cu cardul de debit Serviciu functional
Tranzactii la bancomate (ATM) cu cardul de credit Serviciu functional
Tranzactii la bancomatele multifunctionale (MFM) cu cardul de debit Serviciu functional partial
Tranzactii la bancomatele multifunctionale (MFM) cu cardul de credit Serviciu functional partial
RaiPay Serviciu functional
Raiffeisen Smart Market Serviciu nefunctional
Raiffeisen Smart Mobile pentru clienti persoane fizice Serviciu nefunctional
Raiffeisen Online pentru clienti persoane fizice Serviciu nefunctional
Raiffeisen SmartToken Serviciu nefunctional
Raiffeisen Smart Mobile pentru clienti persoane juridice Serviciu functional
Raiffeisen Online pentru clienti persoane juridice Serviciu functional
Raiffeisen Smart Business Serviciu nefunctional
OpenBanking (AISP/PISP/CISP) Serviciu functional
Plati instant Serviciu functional
Plati in valuta Serviciu functional
Call Center *2000 Serviciu functional
Ana, consultantul virtual *2000 Serviciu functional
ACTUALIZARE
In jurul orei 18:30, Raiffeisen a anuntat problema nefunctionarii aplicariilor, printr-o postare pe Facebook:
"Astăzi, 29.10 2023, echipa Raiffeisen Bank România a înregistrat o problemă tehnică care a afectat funcționarea aplicației Smart Mobile, a plăților online cu autorizare biometrică, depunerilor de numerar la MFM și a website-ului raiffeisen.ro.
Echipa tehnică lucrează pentru remedierea situației, estimăm că, în cel mai scurt timp posibil, toate serviciile redevin funcționale.
Toate celelalte servicii ale băncii sunt funcționale:
• tranzacțiile online cu autorizare prin SMS și PIN
• tranzacții la comercianți (POS) cu cardul de debit;
• tranzacții la comercianți (POS) cu cardul de credit;
• tranzacții la bancomate (ATM) cu cardul de debit;
• tranzacții la bancomate (ATM) cu cardul de credit;
• Call Center *2000.
Ne cerem scuze clienților noștri pentru inconveniențele provocate."
Comentariile clientilor Raiffeisen, pe Facebook:
"Nu, nu a fost nici o “disponibilitate redusa a serviciilor”! NU A FUNCTIONAT NIMIC! Nici aplicatia si nici bancomatele! Nici macar numerele dedicate serviciului pentru clienti!
SI NICI UN SEMN DIN PARTEA VOASTRA PANA ACUM! Urat!
“MULTUMIM”!
Cred ca pentru toata lumea a fost acel semn de care aveau nevoie sa schimbe banca sau sa retraga toti banii din cont."
"Minciuni! NU se pot face plăți online, NU se deschide aplicația, iar site-ul băncii nu poate fi accesat. De asemenea la nr.clienti 2000, robotul te scoate imediat din rețea, după doar 2 pași făcuți."
"Penibil ca de la ora 7-8 de dimineață până acum nici o informare din partea băncii. Despre un status, termen. Acum avem prima informare care din păcate din nou nu spune nimic despre când își va revenii."
"O zi întreaga mi se pare ca nu stăpâniți prea bine problemele din ultimului timp!"
Clientii acuza Raiffeisen ca nu au fost anuntati
"Abia acum anuntati, cand de azi-dimineata nu merg aplicatiile. La 2-3 luni aveti o problema si practic ne blocati accesul la conturi."
"Ne "bucuram" maxim de acest comunicat dupa ce mai bine de 10 ore aplicațiile și tot ce ține de online e inutilizabil.
Mă bucur ca ne-ați "promis" în aplicație intervale de mentenanță de câte 2 ore în repetate rânduri...
Mai bine spuneați de la început ca avem acces la banii noștri peste o săptămână, eram mai liniștiți.
"Mulțumim" pentru serviciile oferite!
Ce "bine" ca trendul este ca tranzacțiile cu "cash" să fie din ce în ce mai rare, o să avem control total, doar ca nu noi."
"Abia acum v-ați trezit sa anunțați? De la ora 7 dimineața aveți probleme și era vorba că până la oră 10, pe urmă ați prelungit până la 12, dupaia ora 14 și uite așa a trecut ziua și nu sa rezolvat nimic! Sunteți neserioși!"
"Incompetenta serviciilor IT din raiffeisen loveste din nou ! Am fost nevoit sa apelez la amici sa imi vireze bani pe revolut ca sa plec cu masina din benzinarie . Este jenant! De ce nu anuntati, fratilor ?
Bine ca ne frecati cu mesaje de marketing si alte tampenii, dar un sms ca aveti mentenanta cu 1-2 zile inainte ar fi fost altceva, macar stiam sa avem bani cash.
Greu, domnule, greu tare !"
"La ora 6 dimineața aplicațiile erau nefuncționale. Așa sunt și acum . După mai bine de 12 ore. Fără a anunța clienții. Mă voi adreasa la Protecția Consumatorului. Vorbim de un serviciu plătit."
"Vă "cereți scuze" acum, la ora 19.00?
După mai bine de 12 ore de ne-functionalitate?"
"Pentru o bancă care se vrea serioasă,să aveți astfel de probleme(perioadă lungă si afectare destul de importanta) arată ca sunteți cam "varza" pe zona de infrastructura IT si procesele asociate (Disaster Recovery cu backup-ul la zi NU aveti ?!). Praf!!!!"
PROBLEMA A FOST REMEDIATA
Problema functionarii aplicatiilor Raiffeisen Bank a fost remediata in cursul serii.
Banca a publicat pe site, in jurul orei 23, urmatorul anunt:
"TOATE SERVICIILE RAIFFEISEN BANK SUNT FUNCȚIONALE.
Echipa tehnică a lucrat la remedierea situației care a afectat pe parcursul zilei de 29 octombrie disponibilitatea aplicației Smart Mobile, a plăților online cu autorizare biometrică și a depunerilor de numerar la bancomatele multifuncționale (MFM-uri).
Toate celelalte servicii ale băncii au funcționat fără nicio întrerupere.
Mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru neplăcerile create."